Mainospalkki

Älykäs tulevaisuus

Sähköposti Tulosta PDF

Hans Schep, Ford Pro Euroopan toimitusjohtaja, esitteli yrityksen uutta digitaalista teknologiaaVuoden Kansainvälinen Pakettiauto -palkinnon raadille Frankfurtissa toukokuun lopulla.

Ford Pro kutsui Vuoden Pakettiauto -tuomariston jäsenet toukokuun lopulla Frankfurtiin esitelläkseen pk-yrityksille suunnattua digitaalista sovellustaan.Koeajettavana oli myös seitsemän erilaista versiota Vuoden Pakettiautosta 2024, Ford Transitista.
 

Satavuotias standardointi

Sähköposti Tulosta PDF

Muun muassa älyliikenne, automatisoidut ajoneuvot ja kyberturvallisuus työllistävät standardisoijia nyt ja tulevaisuudessa yhä enemmän.

Jokapäiväiseen toimintaamme ja olemiseemme vaikuttaa lähes kolmekymmentätuhatta standardia. Ne eivät erityisesti näy missään, mutta tekevät monet asiat turvallisiksi, auttavat teollista tuotantoa sekä vientiteollisuutta ja yksinkertaistavat monia elämän asioita. Standardeilla ei määritellä kurkun käyryyttä tai paksuutta, ne kuuluvat EU-direktiiveihin.
 

Kilpailua tonniluokassa

Sähköposti Tulosta PDF

Uusi Maxus Delivery 7 lisää kilpailua tonniluokassa.

Suomessa tärkein kokoluokka pakettiautoissa on ns. tonniluokka. Tässä kokoluokassa ovat lähes kaikki merkit mukana. Myös sähköiset versiot ovat kasvattaneet osuuttaan näissä autoissa.
 

Vuoden Haastaja 2024 on Mercedes-Benz eActros 600

Sähköposti Tulosta PDF

Vuoden Haastaja 2024: Mercedes-Benz eActros 600.

Pyysimme maahantuojilta ehdokkaat Vuoden Haastaja -äänestykseen (Atk 3/2024). Maahantuojien asettamiksi kilpailijoiksi tulivat: MAN eTGX, Volvo Aero, Renault T High, DAF XG+, Scania Super, Mercedes-Benz eActros 600 ja Iveco S-Way.
 

Bussipro yhdistää varaosat ja palvelun

Sähköposti Tulosta PDF

Bussipro ja sen palvelu kulminoituu paljolti perustajaansa Jussi Raunistoon, joka haluaa olla etulinjassa kehittämässä bussialan palveluita.
- Sähköbussien nopea kehitys yllätti monen toimijan. Volvon ja Scanian linjaukset bussituotannon päättämisestä olivat myös yllättäviä seikkoja. Näen kuitenkin sähköistymisessä monia mahdollisuuksia, joita meidän pitää hyödyntää, maalaa Jussi Raunisto.

Varaosien markkinointiin ja hankintaan on 2020-luvun maailmassa monta erilaista tapaa. Bussipro Oy tarjoaa asiakkailleen varaosia puskurista puskuriin kattavaa palvelua unohtamatta. Jussi Rauniston tarjoamalla toimintamallilla ravistellaan vanhoillista toimialaa.
 

Järjestys se olla pitää

Sähköposti Tulosta PDF

Erilaisilla ratkaisuilla saadaan kullekin käyttäjälle parhaiten soveltuva kokonaisuus.

Pakettiautojen käyttö on varsin monipuolista. Puhtaan tavarankuljetuksen rinnalla auto on monesti työpiste ja erilaisten osien ja varusteiden varasto. Hyllyrakenteita rakennettiin aikanaan omaan tarpeeseen sen enempää järjestelmää pohtimatta. Nykyään tarkoin harkitut ratkaisut hyödyntävät auton tarjoamat mahdollisuudet parhaiten. Jokaisella osalla, laitteella ja työkalulla pitää olla oma, mietitty paikkansa.
 

Sähköinen voimanpesä

Sähköposti Tulosta PDF

Päällepäin eCanter on kuten fossiilikäyttöinen veljensä, eroa ei huomaa.

Portugalin Tramagalissa valmistetaan Mitsubishi Fuso Canteria ja sitä saa myös sähköisellä voimalinjalla, silloin se on eCanter malliltaan. Fuso brändi on jo kymmenen vuotta ollut Daimler AG:n omistuksessa ja siksi sitä Suomessa myy Veho. Alustaa saa usealla eri alustamitoituksella. Neljä eri painoluokkaa 4…9 tn ja peräti kuusi eri akselivälivaihtoehtoa. Jousiksi saa vain rautajouset, ilmajousista alustaa ei ole tarjolla.
 

Laadukas hollantilainen kampittaa kiinalaisia

Sähköposti Tulosta PDF

Suomessa on nyt noin 700 VDL-bussia, joista yli 90 prosenttia on kaupunkiliikenteessä käytettäviä Citea-malleja.
- Uuden mallisarjan tuotanto on pääsyt vauhtiin ja asiakasautojen luovutukset ovat käynnistyneet myös Suomessa, kertovat Timo Vainio ja Peter Sandin.

Hollantilainen VDL rantautui suomalaisille bussimarkkinoille kohta kaksi vuosikymmentä sitten. Tänään merkki on yksi murroksessa olevan alan vakiintuneista toimijoista. Palvelu, tuotekehitys ja uudet voimanlähteet ovat toiminnan keskiössä.
 

Pikkuveli on kasvanut

Sähköposti Tulosta PDF


Vuoden Pakettiautoksi valitun Ford Transitin pienempi malli Ford Transit Courier on entistä suurempi. Tavaratila on kasvanut jopa 25 %.
 

Voitelulla toimivuutta, turvallisuutta ja taloudellisuutta

Sähköposti Tulosta PDF

Takalaitanostimen pumppuyksikkö asennettuna.

Autoissa ja koneissa on erilaisia laakeripintoja ja niveliä, jotka on tarpeen voidella säännöllisesti. Kuorma-autoissa tämä voidaan toteuttaa keskusvoitelujärjestelmällä. MovaLube keskuspumpun energia saadaan sähköttömästi ja säännöllisesti hydraulipaineena.
 


Sivu 2 / 80

Lue uusimmasta numerosta

KULJETUSALAN TULEVAISUUS
Vaihtoehtoiset polttoaineet sekä aasialaisten yritysten mukanaolo olivat yksi näkyvimmistä asioista tämän vuoden IAA Transportation -näyttelyssä.

NOSTUREISSA VALINNANVARAA
Hydrauliset autonosturit ovat mullistaneet kappaletavara- kuljetukset samaan tapaan kuin kontit merellä.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Liikenneministeri Anne Berner ajoi läpi Suomen taksiuudistuksen 2017, vaikka Ruotsin kokemukset samanlaisesta "uudistuksesta" 1990 olivat osoittautuneet täydelliseksi katastrofiksi..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 22.10.2024 12:20 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki