
Taksiuudistus kesällä 2018 muutti toimivan järjestelmän kaaokseksi. Vanhat toimijat pitivät esitettyjä uudistuksia liian radikaaleina ja väkisin voimaan runnottuina.
Toyota Proace Max Electric kuljettaa äänettömästi

Kokoa ja näköä löytyy.
Toyota Proace Max Electric on Toyotan suurin pakettiauto, jonka saa sekä perinteisellä dieselmoottorilla että täyssähkönä. Kookkain versio on saatavana myös kuorma- autoksi rekisteröitynä, jolloin 4,25 tn kokonaispaino mahdollistaa suuremman, noin 1 400 kg kantavuuden.
VanHool uuden edessä

VanHoolin historia alkaa vuonna 1947, kun Bernard Van Hool perusti yhtiön Belgian Koningshoiktissa. Alusta alkaen yritys keskittyi linja-autojen ja perävaunujen valmistukseen, ja siitä tuli nopeasti merkittävä tekijä kuljetusalalla.
Tilataksi tyylillä

Ensivaikutelma on selkeä: V-sarja on uudistunut onnistuneesti. Leveämmäksi muotoillut etupuskurit, näyttävät ilmanottoaukot ja uusi vinoruutukuvioinen etusäleikkö antavat autolle dynaamisen ja modernin ilmeen.
FMV tilaa kuorma-autoja Ruotsin puolustusvoimille

Scania ja Volvo ovat vuosien varrella toimittaneet Ruotsin asevoimille satoja kuorma-autoja. Nyt ne ottavat seuraavan askeleen suurella 775 kuorma-auton tilauksella, johon sisältyy optio 575 lisäajoneuvon lisätilauksesta.
Kiinan Vuoden Kuorma-auto 2025: FAW Jiefang J7 Pioneer Edition

Commercial Vehicle Magazine-lehden isännöimän ”2025 Chinese Truck of the Year (CTOY 2025) -valinnan” tulokset julkistettiin virallisesti Guangzhoun kansainvälisessä hyötyajoneuvonäyttelyssä, jossa FAW Jiefang J7 Pioneer Edition palkittiin ”2025 Chinese Truck of the Year” -palkinnolla (CTOY 2025) sen erinomaisesta suorituskyvystä. Tämä on toinen kerta, kun FAW Jiefang J7 vie arvostetun tittelin sitten sen ensimmäisen ”2019 Chinese Truck of the Year” -voiton jälkeen.
Viimeinen klassinen Tatra T 815 lähti tehtaalta

Tatra T 815 -sarjan viimeinen kuorma-auto valmistui 25. helmikuuta 2025 Kopřivnicessa. Tämä merkitsee 42 vuotta kestäneen aikakauden päättymistä Tšekin kuorma-autoteollisuudessa.
Varaosa- ja tarvikekaupassa Suomi on tukeva saari

Suo siellä, vetelä täällä, tukevaakin saraketta ja jopa kunnon rehevää maata jalkojen alla. Sitä on internetin kattava kansainvälinen varaosaja tarvikemaapallo (vrt. Varaosa- ja tarvikehankinnassakin väijyy monta vaaraa).
Suomen Varaosakaupan Keskusliiton vetäjä, Eero Kares, on käynyt käytännössä koko elämänkoulunsa Suomen varaosa- ja tarvikekaupan keskellä päätyen ennen eläkevirkaan siirtymistä VTA Tekniikka Oy:n toimitusjohtajaksi.
Varaosa- ja tarvikehankinnassakin väijyy monta vaaraa

Autoilun kalliit kustannukset pistävät miettimään erilaisia vaihtoehtoja, kun on aika hankkia varaosia.
Polttoainetalous ja päästöjen määrä on omistajasta ja kuljettajasta kiinni

Raskaan kaluston valmistajat ovat tehneet vuosikymmeniä töitä polttoainekulutuksen pienentämiseksi. Samalla haitalliset päästöt pienenevät tiukentuvien päästörajoitusten puitteissa.