Vuoden pakettiauto ei petä odotuksia

Sähköposti Tulosta PDF


Uusi Transit vaikutti heti ensivaikutelmaltaan tilavalta ja jämäkältä työautolta. Miinuksia viikon mittaisen koeajon perusteella oli vaikea löytää.
 

Oireena alhainen öljynpaine

Sähköposti Tulosta PDF

Pekant Oulun korjaamopäällikkö Iikka Lukka tyytyväisenä työssään.

Kuorma-auton öljynpainemittarin alhaiset lukemat säikäyttivät. Toisiaan seuranneet viat kuitenkin olivat ehtineet auton omistajan nopean reagoinnin edelle. Korjauskertomuksen antoi oululaislähtöisen Pekantin korjaamopäällikkö Iikka Lukka.
 

Harppaus paremmaksi

Sähköposti Tulosta PDF

Prototyypin koeajossa auto oli vielä voimakkaasti teipattuna.

Marraskuussa uusiutunut 3,5-tonninen pakettiauto Renault Master tarjoaa kuljettajalleen merkittävästi parantuneet ajo-ominaisuudet ja käytettävyyden. Pakettiauto loistaa aerodynamiikallaan uhraamatta tälle umpikorin kuormatilaa. Autoon sisäänrakennetun ohjelmistoympäristön käyttöönotto vie hetken, mutta nopeuttaa tämän jälkeen työntekoa. 
 

Intissä ammattikuljettajaksi

Sähköposti Tulosta PDF

Kuljettajiksi koulutettavien palvelusaika on lähes aina 11,5 kuukautta, jotta kortin hankittua keretään vielä harjoittelemaan käytännön tehtäviä armeijassa.

Puolustusvoimat on maamme suurin raskaan liikenteen kouluttaja. Joka vuosi se kouluttaa noin 3 000 uutta raskaan liikenteen kuljettajaa.
 

Suomalainen osaaminen kantaa

Sähköposti Tulosta PDF

Näyttävä Volvo 9700 DD valmiina Englantiin.

Linja-autojen korivalmistuksella Suomessa on pitkät perinteet. Nyt perinnettä jatkaa Carrus Delta Liedossa. Volvon yhteistyökumppanina yritys on erikoistunut kaksikerrosbusseihin. Näiden bussien kysyntä näyttää olevan kasvussa. Tässä lienee yksi tekijä suurempi matkustajamäärä, ja sitä kautta myös matkustajaa kohti tulevat päästöt jäävät pienemmiksi. Useassa tapauksessa myös kuljettajapula puoltaa suurempien bussien käyttöä.
 

Sähköinen kuljetin

Sähköposti Tulosta PDF

Auto on ulkoisesti helppo tunnistaa Mersuksi.

Mersun pienempi pakumalli on uudistunut yhteistyössä Renaultin kanssa. Eli Citan on pitkälti sama auto kuin Kangoo, mutta kyllä Citan tuntuu ihan Mersulta kun autoon astuu.
 

Laaja mallisto eri käyttötarkoituksiin

Sähköposti Tulosta PDF

Neljä konttialustaa kätevästi tehtaalta kerralla Kit Loading kuljetuksena.

Elefanttilogo on tuttu perävaunuissa koko Euroopassa. 100 vuotta yritys toimi nimellä Schmitz-Anhänger. Vuodesta 1998 nimi on ollut Schmitz Cargobull ja sininen norsu on ollut tavaramerkkinä. Valmistus on valtaosin Saksassa, missä Schmitz onkin selvästi suurin puoliperävaunuvalmistaja. Liettuassa valmistetaan pienempien sarjojen tuotteita. Kaikkiaan Schmitz-tuotemerkillä valmistui viime vuonna yli 58 000 yksikköä.
 

Perävaunut sähköistymässä

Sähköposti Tulosta PDF

Saksalainen Sono Motors on edelläkävijä ajoneuvojen kattopintoihin asennettavilla, sähköä tuottavilla aurinkokennoilla. Kaupallisia menestyksiä on tullut linja-autojen osalta Keski- ja Etelä-Euroopassa. Suuret kuorma-autovalmistajat ovat aloittaneet aurinkokenno-testaukset yhdistelmäajoneuvoillaan.

Ilmastonmuutoksen hidastamiseksi on kaikessa toiminnassa pyrittävä vähentämään hiilidioksidipäästöjä. Tämän takia joudutaan pitkällä tähtäyksellä kuljetuskaluston polttomoottorit korvaamaan vähemmän päästöjä tuottavilla voimalaitteilla.
 

Perusduunari koviin töihin

Sähköposti Tulosta PDF


Sähköautot hallitsevat nykyään vahvasti alan lehtien palstatilaa. Maahantuojien esittelyautot ovat lähes kaikki sähkökäyttöisiä. Silti todellisuudessa esimerkiksi pakettiautoista puhuttaessa diesel on edelleen käyttövoimista selvästi myydyin ja käytetyin erityisesti kaupunkien ulkopuolella.
 

Nopeus on valttia

Sähköposti Tulosta PDF

Nosturien määräaikaistarkastukset tehdään yhdessä luokittelutarkastajan kanssa.

Jukka Moksin yritys Korihuolto Moksi on toiminut Espoossa korikorjauksen parissa jo yli 20 vuotta.
 


Sivu 4 / 80

Lue uusimmasta numerosta

TULEVAISUUDEN AIRUT
Renault Trucks pyrkii olemaan maantiekuljetusten sähköistämisen edelläkävijä. Testasimme mitkä ovat E-Techin vahvuudet ja missä löytyy vielä parannettavaa.

HYUNDAIN VETYHANKKEET
Monista päinvastaisista spekulaatioista huolimatta Hyundain vetyhankkeita ei olla lopettamassa.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Mitä alempi nopeusrajoitus, sitä enemmän ylinopeuksia ja liikenneonnettomuuksia... Sitä enemmän sakottamalla parannettavaa liikenneturvaa, poliisimme ajattelutavan mukaan..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 09.10.2024 07:15 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki