Maxuksella on entistä kattavampi mallisto

Sähköposti Tulosta PDF

Maxuksen uusi eDeliver 5.

Maxus tarjoaa jo tällä hetkellä laajaa sähköisten pakettiautojen mallistoa. eDeliver mallien 3, 7 ja 9 joukossa on useita eri versioita. Nyt IAA Hannoverissa esiteltiin myös uusi eDeliver 5, joka sijoittuu numeron mukaiselle paikalle 3 ja 7 väliin. Toisena uutena tuotteena esiteltiin 4-vetoinen uusi täyssähköinen pick-up-malli eTerron 9.
 
eDeliver on rakennettu uudelle modulaariselle Mila-alustalle, joka on aiempaa kevyempi ja mahdollistaa näin suuremmat painot. Moottori on 120 kW ja akusto 64 kWh. Näillä arvoilla saavutetaan 335 km toimintamatka WLTP:n mukaan. Kuormatilaa on kahta kokoa suuremmassa jopa 7.7 m3.
 
Hyötykuormaa saadaan jopa 1 190 kg ja vetomassaa 1 500 kg. 12,3 tuuman kosketusnäytöllä ja digitaalisella mittaristonäytöllä ohjataan laajaa ja kattavaa avustin järjestelmää, jolla lisätään turvallisuutta ja mukavuutta.
 
eTerron 9 tulee olemaan Suomen markkinoilla ensimmäinen täyssähköinen nelivetoinen, 5 paikkainen pick-up-malli. Kaksi sähkömoottoria kummallakin akselilla antavat aina nelivetoiselle autolle yhteistehon 325 kW/442 hv. 120 kWh kokoinen akku latautuu 40 minuutissa 20-80 välin.
 
Autossa on myös tehokas energian talteenotto. WLTP-toimintamatka on 430 km. Akusto on rakennettu 9 kennoiseen suojarunkoon, joka tasaa hyvin eri suuntaiset voimat ja suojaa näin litiumrautafosfaattiakustoa.
 
Laskemalla ohjaamon takaseinää alas saadaan lavapituudeksi 2,40 metriä. Auton vetopaino on jopa 3 500 kg. Uusi ominaisuus ammattikäyttöön on vakiona oleva mahdollisuus akuston käyttäminen ulkoisena virtapankkina.


Maxus esitteli uuden 4-vetoisen täyssähköisen pick-up-mallinsa eTerron 9:n.
 
Odotellaan vielä hetki
Kummankin uutuuden ennakoitu myynnin alkaminen on ensi vuoden ensimmäisellä puoliskolla, ennakoi Maxus Suomen myyntijohtaja Heidi Nieminen. Saksassa on jo julkistettu eDeliver 5 hinnat, jotka siellä alkavat selvästi alle 40 000 €. Mielenkiinnolla jäämme odottamaan pelin avausta Suomessa.
 
Maxus panostaa nyt voimakkaasti tavara-autoihin. Saadun tiedon mukaan uutuuksia on jatkossakin tulossa. Mielenkiintoinen tieto on, että Suomessa vain sähköautojen kanssa toiminut Maxus on tuomassa myös muita kuin sähköisiä voimalinjoja.
 
- Esimerkiksi diesel tulee vaihtoehdoksi sekä Deliver 9 että Deliver 5-malleissa, kertoo myyntijohtaja Heidi Nieminen.

Teksti | Matti Aarnio, kuvat | Maxus

TILAA AUTO, TEKNIIKKA JA KULJETUS   |   LUE DIGILEHTI
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

1 900 km, KOLME MAATA
Toimintamatka ja teho tekivät koeajomiehistöön vaikutuksen, kun ruotsalaiset kollegamme suorittivat Scania 45 R:llä yli 1 900 km:n testiretken.

REKAT EURO NCAP TESTISSÄ
Euro NCAP on käynnistänyt uuden Truck Safe -arviointi- ohjelman joka testaa kuor- ma-autojen turvallisuutta.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Tänään Helsingin liikenteen ruuhkahuiput todistavat, että töitä tehdään pääsääntöisesti noin 9:stä 3:een ja perjantaisin hellitetään jo 2:n jälkeen..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 18.01.2025 16:33 ]

Mainospalkki