Nostojen välissä raksataan

Sähköposti Tulosta PDF

Scania R420 8x2 on vuosimalliltaan 2006. Nosturina on Effer 850.

Mäkelän veljekset nostelevat kahdella Effer-nosturisella Scanialla Etelä-Pohjanmaalla. Vahvuutena on ammattitaidon ja palvelun monipuolisuus.
 

Silmukka kiristyy

Sähköposti Tulosta PDF

Jos SCR-urearuiskutus on poistettu käytöstä, AdBluesäiliön korkkia ei tarvitse availla. (Kuvalähde: Volvo Trucks).

Kuljetusyrittäjä vakuuttaa allekirjoituksella, ettei vaihtoon menevä auto ole päästömanipuloitu. Ja jos kuljetuksenantaja saa tietää päästölaiterukkauksesta, ajot voi mennä.
 

Sähkörekat on ratkaisu Pohjois-Ruotsin malmikuljetuksissa

Sähköposti Tulosta PDF

90-tonnisiin yhdistelmiin vaihdetaan alustat parin vuoden välein, 750 000 ajokilometrissä. (Kuva: Jouni Hievanen).

90-tonniset malmirekat ajavat 160 kilometrin reittiä yötä päivää. Kuljetukset haluttaisiin hoitaa fossiilivapaasti jo vuonna 2025, mutta tästä myöhästytään. Testi 74 tonnin täyssähkö-Volvolla alkaa, mutta siirtyy ensi vuoteen.
 

Ykkösluokan eläinkyytiä

Sähköposti Tulosta PDF

Roine Heléns Åkeri AB:n Scania S650 -eläinkuljetusauto palkittiin vuoden 2022 Power Truck Shown parhaana erikoisautona. Roine Helén on työskennellyt eläinkuljetusten parissa 1980-luvulta alkaen, oma yritys aloitti toimintansa vuonna 1996. Nyt autoja on viisi.

Olivia Helén on ruotsalainen eläinkuljetusauton ohjastaja Ruotsin Alundasta. Näyttävällä kalustolla liikutaan myös ahtaissa pihoissa.
 

Pesuhalli pystyyn

Sähköposti Tulosta PDF

Kuljetusyrittäjät Jarmo Seppälä (vas.) ja Vesa Penttilä tuoreessa 35-metrisessä pesuhallissa.

Taisto Penttilä Oy ja Heikki Seppälä Oy ovat tehneet yhteistyötä pitkään Alajärvellä. Nyt toiminta on poikinut pesulinjan, ainoan laatuaan lähialueilla.
 


Sivu 21 / 50
Lue uusimmasta numerosta

MAKKARARAHTARI
Salomaan suvuissa on autoiltu pian 90 vuotta. 74-vuotias Ilpo Salomaa kertoo, mitä kaikkea vuosiin on mahtunut ja millaista on makkara-autoilu nykyään.

JANGERIN VOLVO FH16
Jesse Jangerin ensimmäinen vakioajokki on uusi kaasu-Volvo. Se on lähes 200 heppaa tehottomampi kuin Kuljetus Jangerin FH16-700.

Pääkirjoitukseen
Tilaa lehti



Yhteistyössä


[ 17.06.2025 22:27 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki