
Kuljetuskalusto on kallistunut viime vuosina selvästi. Tässä Haikan Scania- hankinnassa rahaa on säästynyt, kun toinen akseli on tehtaalta. Varjopuolena on, ettei akselia saa ylös.
Kalusto kallistuu, mutta silti sitä on uusittava. Rahoituksessa on miinoja ja niiden räjähtämisen välttämiseen pankinjohtaja antaa vinkkejä.
Lue lisää... Kommentoi
Racing-henkeä

Iceman oli Oslo Motor Show näyttelyn paras (Best in Show) ja paras myös maalauksessa. Kuvassa auton kuljettaja Pasi Miilumäki (vas.), kuljetusyrittäjä Juha Ristimaa ja motiivimaalari/pääsuunnittelija Perttu Papunen.
Ajolinjan 9/2021 numeron julisteyhdistelmällä ajetaan Pohjolan liikenteessä. Ja ilmeisesti ensi kesänä HCT-mittaisena.
Hyvä auto tekee kuljettajasta paremman

Sieltä se tulee vaivatta, Trakkerin seuraaja T-Way.
Maastoajossa ei kehuta T-Way mallin raikasta ulkonäköä, vaan etenemisominaisuuksia. Alastulo on usein nousua hankalampaa.
Manipulaatio hankaloituu

KITAS-anturin sinetöinti on uusi. Se pitää uusia kahden vuoden välein ja sinetissä on sarjanumero, josta selviää sinetöinnin tehnyt korjaamo. KITAS-anturi on alumiinia ja se on tarkastettavissa UV-valolla, jolla selviää mahdollinen anturin peukalointi.
Uusissa etäluettavissa piirtureissa on entistä enemmän älyä. Tavoitteena on helpottaa viranomaisvalvontaa.
Muuntuva valotaulu ja vahva karjapuskuri

Pakko on uskoa, että tämä on Mercedes-Benz. Edestä katsoen näkyy vähintään seitsemän valmistajan logoa.
Isä ja poika, Juha ja Eemil Lindholm Oulusta, esittelevät uuden tähtikeulansa kotimaisia varusteita.