Sähkörekat on ratkaisu Pohjois-Ruotsin malmikuljetuksissa

Sähköposti Tulosta PDF

90-tonnisiin yhdistelmiin vaihdetaan alustat parin vuoden välein, 750 000 ajokilometrissä. (Kuva: Jouni Hievanen).

90-tonniset malmirekat ajavat 160 kilometrin reittiä yötä päivää. Kuljetukset haluttaisiin hoitaa fossiilivapaasti jo vuonna 2025, mutta tästä myöhästytään. Testi 74 tonnin täyssähkö-Volvolla alkaa, mutta siirtyy ensi vuoteen.
 

Ykkösluokan eläinkyytiä

Sähköposti Tulosta PDF

Roine Heléns Åkeri AB:n Scania S650 -eläinkuljetusauto palkittiin vuoden 2022 Power Truck Shown parhaana erikoisautona. Roine Helén on työskennellyt eläinkuljetusten parissa 1980-luvulta alkaen, oma yritys aloitti toimintansa vuonna 1996. Nyt autoja on viisi.

Olivia Helén on ruotsalainen eläinkuljetusauton ohjastaja Ruotsin Alundasta. Näyttävällä kalustolla liikutaan myös ahtaissa pihoissa.
 

Pesuhalli pystyyn

Sähköposti Tulosta PDF

Kuljetusyrittäjät Jarmo Seppälä (vas.) ja Vesa Penttilä tuoreessa 35-metrisessä pesuhallissa.

Taisto Penttilä Oy ja Heikki Seppälä Oy ovat tehneet yhteistyötä pitkään Alajärvellä. Nyt toiminta on poikinut pesulinjan, ainoan laatuaan lähialueilla.
 

Volvolle markkinaennätys vaikeilla markkinoilla

Sähköposti Tulosta PDF

Volvon iloveikot jälkimarkkinajohtaja Tommy Lindholm (vas.), toimitusjohtaja Magnus Björklund ja myyntijohtaja Reino Manninen.

42,5 % on kaikkien aikojen markkinaosuus raskaissa kuorma-autoissa. Näin kävi, kun kalustotoimitukset onnistuivat kilpailijoita paremmin. Nyt Volvo-johtajat kertovat, miksi kuorma-autoissa meni niin hyvin.
 

Siirtolupa mahdollistaa pommit

Sähköposti Tulosta PDF

Renkaan runko petti ja katsastamattoman nosturiauton rengas räjähti kuin olisi tykillä ammuttu.

Jos ajoneuvon katsastus on mennyt pitkäksi, voi tilapäiset siirrot tehdä siirtokilvillä. Ongelmana on, että vastuu kunnosta jää täysin omistajan ja kuljettajan kontolle.
 


Sivu 24 / 53
Lue uusimmasta numerosta

HALVEMPI VAIHTOEHTO
Renault tutulla Volvon tekniikalla vei edullisuudellaan voiton, kun Jarmo Kotisaari hankki ensimmäisen uuden puuautonsa, sillä ajetaan 200 000 km vuoteen.

KARJALATO CUSTOMS
Osien metsästäminen leimasi Jukka Hanhi- suannon Scania-alustan rakentamista. Tuloksena oli näyttävä Scania R 143.

Pääkirjoitukseen
Tilaa lehti



Yhteistyössä


[ 28.10.2025 11:54 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki