"Merkur" tunnelipelastaja

Sähköposti Tulosta PDF
Ziegler MerkurZiegler Merkur
Tutustuimme Saksalaisen Zieglerin kehittämään tunnelipelastusautoon. Kaksipäinen, sähkön voimin kulkeva auto voisi olla varteenotettava vaihtoehto pelastuslaitoksille myös tunnelirakentamiseen innostuneessa Suomessa.
Lue seuraava 27.1. ilmestyvä Auto, tekniikka ja kuljetus -lehti niin tiedät miksi!
 

Koeajossa Volvo FL 814 4X2 250 CitiPro

Sähköposti Tulosta PDF
Volvo FL CitiPro vuosimallia 2016 on jakeluautojen mallioppilasVolvo FL CitiPro vuosimallia 2016 on jakeluautojen mallioppilas
Volvon tehdasvalmis FL Citi Pro –mallisto yltää tänä vuonna kunnioitettavaan 10-vuoden ikään. Vuosien saatossa auton tekniikkaa on päivitetty ja peruskonseptia on jatkojalostettu asiakkaiden toiveiden ja tarpeiden mukaisesti.
Koeajoimme vuosimallia 2016 edustavan Volvo FL CitiPron.
Koeajoraportti on luettavissa seuraavassa 27.1. julkaistavasta Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdestä.
 

Varustelua nelivedolla

Sähköposti Tulosta PDF
 Mercedes-Benz Sprinteristä muokattu matkailuauto soveltuu sisätilojen puolesta mainiosti työmaille. Matkaan mahtuu viiden henkilön lisäksi rahtia tai työkaluja. Ajoneuvon nelivedon ansiosta se selviää hankalammistakin työmaateistä. Matkailuauton varustelutaso on korkea. Lue lisää ajoneuvosta ja sen varustelutasosta 27.1. ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetuksen numerosta.
 

”Pullakori”-Iveco

Sähköposti Tulosta PDF
  Iveco Dailyn pullakoriversio tarjoaa tilaa ja helppoutta lastaukseen. Pakettiautoksi rekisteröitynä sen kuskiksi kelpaa myös B-kortillinen. Koeajetun Iveco Dailyn päältä löytyy Närpiön Erikoisvaunut NEK Oy:n valmistama Microcargo-kori. Rahtitilan tilavuus on 19,4 m3 ja ajoneuvon kantavuus on 857 kg. Voit lukea lisää autosta 10.12. ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetus –lehdestä.
 

Selänsäästäjät vertailussa

Sähköposti Tulosta PDF
  Nokkakärry on tavarankuljettajalle tärkeä ja paljon käytetty työkalu. Kyseessä on tärkeä työkalu, sillä Työterveyslaitoksen mukaan valtaosa ammattikuljettajien työtapaturmista liittyy liikkumiseen ja toimimiseen lastaus- ja purkupaikoilla. Kone, työ ja ympäristö testasi neljää erilaista nokkakärryä. Testi paljasti, että kärryjä todella löytyy erilaisiin tarpeisiin. Lue testi 10.12. ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetus –lehdestä.
 

Hyötyajoneuvovalmistajat palkittiin

Sähköposti Tulosta PDF
Euroopan hyötyajoneuvoalan merkittävimmät vuosittain myönnettävät: International Truck Of The Year, International Van Of The Year, ja International Pick-up Of The Year –palkinnot jaettiin Ranskassa järjestetyn SOLUTRANS kuljetusnäyttelyn yhteydessä voittajilleen. Linja-autolle myönnettävä International Bus & Coach Of The Year –palkinto luovutettiin jo aikaisemmin.
Auto, tekniikka ja kuljetus -lehti paljastaa seuraavassa 10.12. julkaistavassa numerossa tuoreet voittajat ja tuomaristojen perustelut palkinnoille.
 

Sähköpaku työjuhtana

Sähköposti Tulosta PDF
Nissan e-NV200 täyssähköautoNissan e-NV200 täyssähköauto

Koeajoimme Nissanin e-NV200 sähköpakettiautoa jokapäiväisessä ajossa usean viikon ajan. Mitä opimme ja mitä jäimme kaipaamaan? Se selviää seuraavasta 10.12. julkaistavasta Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdestä.
 

Bioenergian hukatut vuodet

Sähköposti Tulosta PDF
Suomessa on jo vuosia hukattu mahdollisuus päästä käyttämään laajasti biopolttoaineita. Sekava energiapolitiikka sekä teollisuuden jahkailu ovat osaltaan vaikuttaneet bioenergian potentiaalin hukkaamiseen. Lue 10.12. julkaistavasta Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdestä tarkemmin, missä ongelmat ovat olleet ja mitä ratkaisuja saattaisi löytyä.
 

"Hyödylliset idiootit" maksavat nelinkertaisesti raidehuumasta

Sähköposti Tulosta PDF
Raide-Jokeria ajetaan kuin kuin käärmettä pyssyyn. Pisararadankin perään huudetaan. Suomi elää omassa umpiossa. Poliittisten päättäjien tietämättömyydestä kansa, Leninin nimittämät "hyödylliset idiootit", maksavat nelinkertaisesti joukkoliikenteestään.

Lue Bremer-kolumni seuraavassa lehdessämme, tiedät miksi näin on.
 

Siksi Suomessa ei ole kotimaan lentoyhteyksiä

Sähköposti Tulosta PDF
Euroopan 6. suurin maa, suurten etäisyyksien maa Suomi on aina ollut entisen Ilmailuhallituksen, nykyisen Finavian ikeen alla. "Esimies" Liikenneministeriö ei ole ymmärtänyt kotimaan lentoliikenteen, nopeiden yhteyksien kehittämisen tärkeyttä mm. kansainvälisen kilpailukykymme varmistamiseksi. Muihin Pohjoismaihin verrattuna Suomi on täysin kehittymätön oman alueellisen lentoliikenteen osalta.

Miksi näin on? Lue seuraavassa lehdessämme Ilmatie-osio, niin tiedät!
 


Sivu 30 / 79

Lue uusimmasta numerosta

UUSI AIKAKAUSI
Futuristisesti suunniteltu ProCabin-ohjaamo merkitsee Mercedes-Benz Actros-malliston päivitystä uudelle aikakaudelle.

VILLILÄNSI JATKUU
Suuresta taksiuudistuksesta on jo useita vuosia. Lähes heti todettiin että pieleen meni ja korjattavaa riittää. Aikaa kuluu ja edelleenkään mitään ei tapahdu.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Virastojen ja virkamiesten määrä on Suomessa kasvanut yli äyräidensä. Apulaisiksi tarkoitetut ovat kasvaneet herrakansaksi..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 16.05.2024 15:47 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki