Tyypeissä Syksyn sankari

Sähköposti Tulosta PDF
Volkswagen Amarok Canyon toimii Suomessa pitkähyttisenäkin kaksipaikkaisena, ja kiskoo perässään 3,2 tonnin perävaunua. Näyttävä peli on raju mööpeli, arvioi ensinäkemällä Pudasjärven legendaarinen hirvenkaataja Laineen Timi. Lue lisää 20.6. ilmestyvässä Atk 6/13 lehdessämme.
 

Pelko on avain valtaan

Sähköposti Tulosta PDF
Sen sanoo päätoimittaja Klaus Bremer kolumnissaan. Kyse on Vihreiden maailmanparantajien maailmanvalloituksesta. Kansaa pelotellaan mm. että meren pinta nousee jopa 7 m ja peittää alleen puolet Pohjanmaata. Totuus on päinvastainen. Bremer kumoaa muutkin Vihreät "Maailmanlopun ennusteet" kolumnissaan Atk:n seuraavassa numerossa, joka ilmestyy 20.6. Lue niin tiedät!
 

Messuraportti: Kuljetus 2013 Jyväskylä

Sähköposti Tulosta PDF
Jyväskylän kuljetusnäyttelyyn tutustui lähes 17 000 vierastaJyväskylän kuljetusnäyttelyyn tutustui lähes 17 000 vierasta

Massamuutokset ja Euro6:sen mukanaan tuoma raskaiden hyötyajoneuvojen uutuusvyöry nousivat kuljetusnäyttelyn kuumimmiksi puheen aiheiksi.

Näyttelyssä vieraili kaikkiaan noin 17 000 vierasta, sylivauvasta ministeriin.

Mitä näyttely jätti kävijöille, lue raportti seuraavasta 20.6.2013 ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdestä
 

"Pilkunnussijat" takaisin, heti!

Sähköposti Tulosta PDF
Sen jälkeen kun "pilkunnussijat" poistettiin 1980-luvulla, tieverkostomme on rapistunut vuosi vuodelta. Se alkaa olla kehitysmaatasolla. Sen palauttaminen nykyajan liikenteen ja kuljetusteollisuuden edellyttämälle tasolle tulee maksamaan käsittämättömiä määriä sekä valtion että kuntien eli kaikkien meidän veronmaksajien rahaa.
Miksi näin on päässyt käymään? Alan ammattilaisilla on selvä vastaus: alamäki alkoi kun "pilkunnussijat" poistettiin. Atk on samaa mieltä.
Keitä he olivat? Atk 6/2013 kertoo. Se ilmestyy 20.6.2013. Lue niin tiedät oletko samaa mieltä!
 

Kortteliohjus Ranskasta tyypitetty

Sähköposti Tulosta PDF
..

Paljon puhutaan maailmalla Peugeotin tuskista, ja Opelin, ja Peugeotin ja Opelin tulevaisuudesta, yhdessä tai erikseen.
Yksi ei välitä: pikkuinen Peugeot 208 Van, kortteliohjus ranskalaisella hienostuneisuudella. Paljon hyvää, onko huonoa... Lue Atk 6/2013, ilmestyy 20.6.
 

TilaihmeDaily Tyypeissä

Sähköposti Tulosta PDF


B-kortilla ajettava Iveco Daily 35S17L Euro5 osoittautui NEKin kaapilla hurjaksi kevyen tavaran jakelijaksi. Plussia löytyy rutosti konepellin alla, ja muualtakin. Miinuksiakin löytyy, totta kai. Täydelliseksi tehty autohan maksaisi niin paljon, ettei kellään olisi siihen varaa... TilaihmeDaily on tyypitetty seuraavassa Atk 6/2013:ssa. Lue niin tiedät. Lehti ilmestyy 20.6.
 

Lyhtypylväs pelasti Larin Paraskeen

Sähköposti Tulosta PDF
KLBn Mobilisti Seniorin kuvat todistavat: 1) Oli jouluaatto 1950. "Kahden tolpan" Ford -37 taksi törmäsi pikalinjabussiin. Bussi muutti suuntaa kaatuen samalla, jolloin lyhtypylväs melkein halkaisi ja pysäytti sen rappusille runolaulaja Larin Paraskeen jalkojen juurelle "Tarzan-Kino" Hesperiaa vastapäätä.
2) Suomen ainoa Messerschmitt Tiger Pohjois-Espalla, nelipyöräinen, 2-sylinterinen 2-t , 494 ksm, 19,9 hv, huippunopeus 130 km/t (aikansa Porschen luokkaa!), jonka Atk:n päätoimittaja ajoi 1958 Helsingin satamasta maahantuontihuoltoon Mäntytiellä.
Lue Atk 6/2013, joka ilmestyy 20.6.
 

Lisää DAFsta ja Paccar MX-11:sta

Sähköposti Tulosta PDF
DAFin Paccar MX-11 moottori tulee 5 teholuokassa. 290 hv/1700/min vääntää 1200 Nm kierrosalueella 1000-1700/min. 325 hv/1650/min vääntää 1400 Nm 1000-1650/min. 370 hv/1650 r/min vääntää 1600 Nm 1000-1650/min. 395 hv/1450-1700/min vääntää 1900 Nm 1000-1450/min. 435 hv/1450-1700/min vääntää 2100 Nm 1000-1450/min.
Samalla DAFin "pieni" LF- ja "iso" CF-malli saavat kasvojenkohotuksen. Kaikki Paccar-moottorit eli PX-5, PX-7, MX-11 ja MX-13 ovat Euro6 15 teholuokassa 150-510 hv.
 

DAF XF koeajo uudella Paccar MX-11 moottorilla

Sähköposti Tulosta PDF
DAF on kutsunut lehtemme koeajamaan elokuussa sen uutta Euro6 Paccar MX-11 moottoria asennettuna DAF XF kuorma-autoon. Uusi MX-11 moottori on 10,8 litran rivikuutonen teholuokissa 210-320 kW. Polttoaineenkulutukseksi ilmoitetaan alhainen Euro5-taso ja huoltoväliksi 125 000 km. MX-11:n tuotanto alkaa syyskuun 1. päivänä. Raportoimme koeajokokemuksista lehdessämme, Atk 8/2013.
 

Uusi Ford Transit Custom kestotestissä

Sähköposti Tulosta PDF
Riitta Salin Fordilta luovutti Transitin Atk:n julkaisujohtaja Heikki Laurell:lle.Riitta Salin Fordilta luovutti Transitin Atk:n julkaisujohtaja Heikki Laurell:lle.

Vuoden Pakettiauto Suomessa 2013, Ford Transit Custom on otettu Atk:n kestotestiin. Ensimmäisissä kokeissa siihen pantiin heti 1300 kg kuormaa ja ajettiin 140 km:n testilenkki Helsingin katuverkossa ja valtatie 51:llä. Tuloksena oli yksi huomautus ja kaksi kiitosta. Onko uusi Transit Custom arvonimensä veroinen? Lue ensimmäiset testitulokset Juhannuksen alla kesäkuun 6. päivänä ilmestyvässä Auto, tekniikka ja kuljetuksessa.
 


Sivu 46 / 78

Lue uusimmasta numerosta

VOLVO VNL 2024
Volvon VNL:ssä esitellyt innovaatiot toteutettiin tavoitteena tehdä kuljettajan työstä helpompaa ja truvallisempaa.

AJOPIIRTURIT
Kuljettajan isoveli täyttää 180 vuotta ja älykäs digipiirturi on tulossa. Kattavassa raportissamme tutkimme piirtureita eilen, tänään  ja huomenna.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Entä vienti- ja ulkomaankauppamme ykkönen, EK ja sen toimitusjohtaja Jyri Häkämies: mitä olette tehneet asian hyväksi..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 28.03.2024 14:19 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki