Halpa tuulilasikamera

Sähköposti Tulosta PDF

Pienikokoisen, erehdyttävästi tutkanpaljastinta muistuttavan kameran näytön resoluutio ei ole kovinkaan kaksinen. Täydellä akulla kuvaa useita tunteja videokuvaa.

Netti ovat pullollaan erilaisia auton tuulilasiin kiinnitetyillä videotallentimilla otettuja videoita. Auto, tekniikka ja kuljetus tarttui numerossa 9/2013 tilaisuuteen ja hankki sellaisen, mutta tekeekö sillä mitään?
 

Puolustusvoimien ajoneuvo- hankinta kypsytysvaiheessa

Sähköposti Tulosta PDF

Kaikilla johtavilla kuorma-auton tekijöillä on 8x4 vetotavalla oleva maansiirtoauto vakiomallistossaan. Jos tutkitaan pelkkää hintaa, ovat esimerkiksi Iveco ja Renault vahvoilla. Saksalaiset ja ruotsalaiset ovat niitä kalliimpia. Yksikään tarjottavista autoista ei ole teknisenä tuotteena huono.

Puolustusvoimille ollaan hankkimassa uutta autokalustoa. Tarjouskilpailu asiasta on loppusuoralla. Auto, tekniikka ja kuljetus raportoi numerossa 9/2013 mitä asiassa juuri nyt tapahtuu.
 

Markkinajohtaja & avustajat

Sähköposti Tulosta PDF

Sprinterin keula noudattaa Mersu n henkilöautopuolen linjauksia. Uusi maski on entistä leveämpi ja konepelti korkeampi. Puskurin yöäreuna on nostettu uudistettujen ajovalojen ala-osaan. Alusta on nyt 30 mm aikaisempaa matalammalla.

Auto, tekniikka ja kuljetuksen 9/2013 numerossa koeajettu Sprinterin tuorein päivitys toi mukanaan Euro 6 –moottorit sekä tukun turvallisuusvarusteita.
 

"Tiukkoja ehdotuksia, nyt taistellaan"

Sähköposti Tulosta PDF

Mepin työpäivät ovat usein 14-16 tuntisia. Sen jälkeen on hyvä vetää tuulipuku niskaan ja lähteä lenkille. Se pitää ajatukset kirkkaina. Aina ei ymmärretä, miten paljon meppi pystyy oikeasti vaikuttamaan täällä käsiteltävien asioiden lopputuloksiin, sanoo Petri Sarvamaa.

Auto, tekniikka ja kuljetus haastatteli Euroopan Parlamentin liikenteestä vastaavan TRAN-valiokunnan ainoaa suomalaisjäsentä Petri Sarvamaata numerossa 9/2013. Sarvamaa oli juuri saanut käsiinsä uuden ehdotuksen tavaraliikenteen tulevaisuudesta. Se on tiukka paperi, jota ei voi sellaisenaan hyväksyä.
 

VW Caddy Maxi Worker 1,6 TDI

Sähköposti Tulosta PDF

Pitkä Caddy on kaupungissa kömpelömpi kuin tuttu normaalimalli. Tällä kuitenkin pärjää hyvin sillä etupyörät kääntyvät reilusti. Kääntöympyrän halkaisija on 12,2 metriä- Liukuoven saa myös kuskin puolelle erikoistilauksena. Peilit ovat sähkötoimiset – niiden näkymällä tulee toimeen, mutta alan parhaimmistoa ne eivät ole.

Volkswagen on tuonut markkinoille uuden version Caddystä. Auto, tekniikka ja kuljetus kokeili 9/2013 numerossa pitkää Proacen haastajaa. 
 

Suuri kusetus

Sähköposti Tulosta PDF

Jorma Ollila ennakoi autoverotuksen siirtyvän käyttöpohjaiseksi aikaisintaan 2020-luvulla. Tuleekin olemaan mielenkiintoista nähdä millaisin toimin Valtiovarainministeriö saadaan luopumaan nykyisestä autoverosta. Siihen taidetaan tarvita ydinpommi!

Jorma Ollila kertoi Vaikuttajien Autoiluakatemiassa väliaikatietoja liikenteen elektronista ohjausta ja tiemaksuja koskettelevan työryhmän puuhista. Jo nyt voi sanoa, että tulossa on kaikkien aikojen katastrofi.
 

Häpeäpaalussa ministeri, joka avaa ovia kuljetusrikollisille

Sähköposti Tulosta PDF
Tilaajavastuulain odotetaan taltuttavan laittomat kabotaasikuljetukset. Se edellyttää kuitenkin valvontaa. Lain toteutumisen edellyttämää valvontaa ei ole. Ministerin vastalauseita ei ole nähty. Samalla jatkuu ammattikuljettajien ja kuljetusyrittäjien kaksin- ja kolminkertaiset rangaistukset samasta teosta täysin vastoin EU:n periaatteita ja vaikka EU on antanut asiasta huomautuksen Suomelle.
Kuka seisoo Atk 8/2013 Häpeäpaalussa? Lue niin tiedät.
 

Ministeri Hautala: Ei ole aikaa suomalaisten ongelmille!

Sähköposti Tulosta PDF
Atk 7/13 paljasti valtionyhtiöiden Itellan ja VR Cargon kuljetustarjoukset, jotka alittivat 10-30% yksityisten kuljetusyritysten alhaisimmat tarjoukset. Urakkatarjousten haaliminen johti valtionyhiöiden autojen loppumiseen, ja apuun oli kutsuttava tarjouskilpailun hävinneiden yksityisten autoja. Seurauksena valtionyhtiöt joutuivat maksamaan yksityiselle tuntuvasti enemmän kuin mitä itse saivat urakoiden antajilta.
Kehitysministeri Heidi Hautala on valtionyhtiöiden valvoja. Hän oli kuitenkin liian kiireinen kehitysapua koskevissa töissään ottaakseen kantaa valtionyhtiöiden alihintaisiin kuljetustarjouksiin.
Lue Atk 8/2013 niin tiedät.
 

1. Metsä ja Puu Ranskassa 15-17.5.2014

Sähköposti Tulosta PDF
Ranskan Clermont-Ferrandissa pidetään suuri kansainvälinen "1. Metsä ja Puu" näyttely (1. Sommet de la Foret et du Bois). Sen tavoitteiksi luetellaan: 1) paremman ja nopeamman puun kehittäminen, 2) suuremman tuotantotehokkuuden saavuttaminen, 3) nopeampien ja tehokkaampien kuljetusten kehittäminen metsästä teollisuudelle, 4) uusiutuvan energian kehittäminen energiapuun avulla.
Suomalaisia osallitujia on jo ilmoittautuneiden joukossa Agco Valtra, Cargotec, Kesla, Ponsse, Alucar-Exte.
 

Puunkuljeukset voivat kaksikymmenkertaistua!

Sähköposti Tulosta PDF
Puunkuljetukset voivat 20-kertaistua, jos Suomi vain näkisi ja oppisi hyödyntämään metsiään ja puuta. Nyt vuosikasvusta käytetään 55% ja loput jätetään lahoamaan pystyyn. Suomi on 20 vuotta jäljessä Ruotsista ja Keski-Euroopan maista puun käytössä mm. kerrostalorakentamisessa.
Suurin syntipukki on poliitikot sekä kaupunki- ja kuntapäättäjämme. Jos julkinen rakentaminen keskittyisi puun käyttöön rakennusaineena, kaikki olisi toisin. Se toimisi kuin öljy ja kaasu Norjassa.
Lue seuraava Atk 9/2013, niin tiedät! Se ilmestyy 1.10.
 


Sivu 48 / 84

Lue uusimmasta numerosta

FUSO CANTER
JA eCANTER

Canter on kieltämättä ketterä kokoisekseen. Sillä onnistuu kaupungin keskustassakin pyörittely, peruutuskameran puuttumisesta huolimatta.

CAETANON VETYBUSSIT
Tulevan kesän aikana on tarkoitus aloittaa Jyväs- kylässä kaupunkiliikenne Caetanon vetybusseilla.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Eivät nämä kuuliaiset "ei-koskaan-ylinopeutta" ajavat edes ymmärrä, mitä heidän takanaan tapahtuu. Tuskin koskaan edes vilkaisevat taustapeiliin..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 01.07.2025 16:42 ]
feed-image Feed Entries