Auto, tekniikka ja kuljetus

Koeajossa Iveco Daily Hi-Matic

Sähköposti Tulosta PDF
Iveco toi ensimmäisenä 8-vaihteisen automaattivaihteiston kevyelle hyötyajonevopuolelleIveco toi ensimmäisenä 8-vaihteisen automaattivaihteiston kevyelle hyötyajonevopuolelle

Ivecon uusi hydraulisella momentinmuuntimella varustettu automaattivaihteisto korvaa entisen 6-vaihteisen robottivaihteiston Daily-mallistossa. Se on tarjolla lähes kaikkiin kori-, alusta ja moottorivaihtoehtoihin, kaikissa kokonaispainolukissa, pois lukien 4x4-, sähkö- ja maakaasu –mallit.

Otimme koeajon puitteissa selvää automaattivaihteiston ominaisuuksista. Koeajoraportti on luettavissa 3.6. ilmestyvän Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden(5/2015) sivuilta
 

Kunnallinen kameravalvonta ei yksin riitä!

Sähköposti Tulosta PDF
Kunnallinen kameravalvonta voi toteutua jo ensi vuonna ympäri Suomea. Eduskunta hyväksyi kesäkuussa liikennepoliittisen selonteon. Siinä kunnille annetaan mahdollisuus toteuttaa oma kameravalvonta.

Ylinopeudesta, punaisia päin ajamisesta, bussikaistalla ajosta, suojatierikkeistä ymv. rapsahtaisi rikesakko nykyistä herkemmin. Epäselvää on vielä, saisivatko kunnat vai valtio kertyneet sakkomaksut. Helsinki, Tampere, Turku ja Oulu ovat ensimmäisinä ilmoittaneet halukkuutensa toteuttaa omaa kameravalvontaa.
 

Scanian 450 heppaiset koeajossa

Sähköposti Tulosta PDF
Tenojoen varrella, Suomen pohjoisimmassa kolkassa sijaitseva Nuorgamin lomakeskus toimi koeajon puolivälietappina. Tenojoen varrella, Suomen pohjoisimmassa kolkassa sijaitseva Nuorgamin lomakeskus toimi koeajon puolivälietappina.

Atk osallistui Scania Suomen järjestämälle, Suomen pituussuunnassa halkaisevalle Scania Nuorgam Express -turneelle. Reitillä selvitettiin kuinka hyvin 450 heppaisen myllyn tehot riittävät kaukoliikenneautoon. Lenkki ajettiin kolmen (40-, 50- ja 60-tonnin) yhdistelmän voimin. Reitille sattui Kaunispään kuuluisa magneettimäki, jossa otetaan koneista viimeisetkin mehut irti. 
Lisää aiheesta seuraavassa 3.6. ilmestyvässä lehdessä.
 

Järjestys se olla pitää

Sähköposti Tulosta PDF

Erilaisilla ratkaisuilla saadaan kullekin käyttäjälle parhaiten soveltuva kokonaisuus.

Pakettiautojen käyttö on varsin monipuolista. Puhtaan tavarankuljetuksen rinnalla auto on monesti työpiste ja erilaisten osien ja varusteiden varasto. Hyllyrakenteita rakennettiin aikanaan omaan tarpeeseen sen enempää järjestelmää pohtimatta. Nykyään tarkoin harkitut ratkaisut hyödyntävät auton tarjoamat mahdollisuudet parhaiten. Jokaisella osalla, laitteella ja työkalulla pitää olla oma, mietitty paikkansa.
 

Atk:n aloite etenee: Virhepistejärjestelmä-seminaari Power Truckissa

Sähköposti Tulosta PDF
Tänä vuonna Power Truck Show valitsi seminaariaiheeksi "Liikennerikkomusten pisteytysjärjestelmä – odotuksia, toiveita ja realiteetteja". Alustajiksi seminaariin ovat lupautuneet Autoliitto (yksityisautoilu), Suomen Kuljetus- ja Logistiikka SKAL (ammattiliikenne), Liikkuva Poliisi (järjestelmä maailmalla), KMT-kuljetus Oy (seuraukset ajo-oikeuden menettämisestä) ja Liikenneturva (kansainväliset kokemukset pisteytysjärjestelmästä).

Tilaisuus järjestetään Power Truck Show’n yhteydessä perjantaina 10.8. kello 11.30 Powerparkin Palace-hallin Magnum-elokuvateatterissa ja tilaisuus päättyy noin kello 13.00. Lisätiedot seminaarista: Jussi Mikkola, jussi.mikkola@netikka.fi , 0400 325 580.

Virhepistejärjestelmää on ajettu Suomeen eri tahojen toimesta (myös eduskunnan vaatimuksesta !) jo yli 25 vuotta tuloksetta. LVM ja Liikenneturva ovat järjestäin tyrmänneet esitykset.

Auto, tekniikka ja kuljetus aloitti taistelun liikennerikkeiden virhepistejärjestelmän luomiseksi Suomeen artikkelillaan "Trafi on läpeensä mätä" (Atk 8/2011, s. 28-29). 
 


Sivu 35 / 166

Lue uusimmasta numerosta

TOIMIVA TILATAKSI
Ford on tunnettu kyvystään yhdistää käytännöllisyys ja ajomukavuus – ja uusin Tourneo Custom Avtive PHEV ei ole poikkeus.

MERCEDES-BENZ AROCCS EXTENT BAUMASSA
Mercedes-Benzin erikoismalli, Arocs Extent, herätti runsaasti huomiota Baumassa.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Kautta maailman historian maita ja kansoja on perinteisesti valloitettu sotajoukoilla ja aseilla, sodilla. Kiina näyttää maailmalle uuden keinon: se valloittaa maailmaa rahalla..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 21.05.2025 23:11 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki