Ylinopeudesta, punaisia päin ajamisesta, bussikaistalla ajosta, suojatierikkeistä ymv. rapsahtaisi rikesakko nykyistä herkemmin. Epäselvää on vielä, saisivatko kunnat vai valtio kertyneet sakkomaksut. Helsinki, Tampere, Turku ja Oulu ovat ensimmäisinä ilmoittaneet halukkuutensa toteuttaa omaa kameravalvontaa.
Kunnallinen kameravalvonta lisää merkittävästi kertyneitä sakkotuloja. Se edellyttää myös vastuunkanto viranomaispuolella. Kertyneillä lisätuloilla on vastaavasti sujuvoitettava liikennettä kelien ja ajo-olosuhteiden mukaan vaihtuvilla nopeusrajoituksilla. Myös liikennevalojen toimintaa ja rytmitystä liikennemäärien mukaan pitää voida vaatia niin, että ne mielletään johdonmukaisiksi ja oikeiksi.
Kaikkein tärkeimpänä on pidettävä oikeudenmukaiseksi mielletyn virhepistejärjestelmän luominen Suomeen kansainvälisen mallin mukaan. Ilman sitä Suomen nykymalli karkaa mielivaltaiseksi virkamiestyranniaksi, jossa varsinkin ammattiautoilijat ja kuljetusliikkeet ajetaan käytännössä lainsuojattomiksi.
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä