Auto, tekniikka ja kuljetus

MAN eTGL – Jakoleijona

Sähköposti Tulosta PDF

MAN täydentää täyssähköisten kuorma-autojensa valikoimaa eTGL:llä. Valmistaa juhlii tuoreen 12 tonnin kuorma-autonsa maailmanensi-iltaa IAA Transportationissa Hannoverissa. eTGL mahdollistaa jopa 6,6 tonnin hyötykuorman. Kuvan kuormatilan kanssa kantavuutta jää vajaat viisi tonnia. eTGL on uusi vaihtoehto hiljaisiin ja paikallisesti CO2-vapaasiin kuljetuksiin kaupunkien tavaralogistiikassa elintarvikeketjuille, jälleenmyyjille tai ravintola-alalle. Jakeluauton myynti käynnistyy huhtikuussa 2025.

MAN eTGL maailmanensi-ilta ajoitettiin IAA 2024 -tapahtumaan. eTGL laajentaa nykyisiä eTruck-kokoonpanovaihtoehtoja kattamaan kevyen jakelukuljetuksen. MAN tarjoaa nyt kattavan valikoiman eTruck-autoja, painoluokassa 12-42 tonnia.
 

Koeajossa Caddy Maxi

Sähköposti Tulosta PDF
 Volkswagen on uudistanut tuoteperhettään. Koeajoimme uudistuneen Caddy Maxin nelivetoisen version. Uusi Euro 6 -moottori antoi nelivedolle mukavasti vääntöä ja tavaratilan koko tekee siitä oivan jakeluauton.
Lue aiheesta seuraavasta 24.9. julkaistavasta Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdestä (8/2015).
 

Koeajossa TruckMasters OX

Sähköposti Tulosta PDF
TruckMasters OX on kelpo peli moneen työtehtäväänTruckMasters OX on kelpo peli moneen työtehtävään

Toyota Hiluxista kuorma-autoksi räätälöity TruckMasters OX kamppailee markkinoilla elintilasta perinteisien lava-autojen rinnalla.
Tutustuimme koeajon merkeissä kevyt kuorma-auton ominaisuuksiin sekä ajettavuuteen. Ihastuimme auton hyvään varustelutasoon, 5-paikkaisuuteen ja reippaaseen kantavuuteen sekä yrittäjäystävälliseen verokohteluun. Tummat pilvet nousivat taivaalle kun aloimme selvittää sen sopivuutta perävaunun vetäjäksi. Rekisteriotteen mukaan auton perässä ei sovi vetää lainkaan kärryä.
Lisää aiheesta seuraavassa 24.9. julkaistavassa numerossa (8/2015)

PÄIVITYS 21.10. 2015

Truckmasters maahantuoja ilmoitti että jatkossa uusien Truckmasters OX -mallien perävaunun vetopaino on 3500 kg ja jo ilman perävaunutietoja rekisteröidyt autot voidaan nyt muutoskatsastaa samalle vetopainolle. Lisätietoja maahantuojalta.
 

DAF Marokosta

Sähköposti Tulosta PDF

Ensimmäiset DAF CF85 -kuorma-autot on kokoonpantu CFAO Motorsin toimesta Marokossa. CFAO on ollut DAFin maahantuoja ja myyjä Marokossa vuodesta 2005.

Tapahtuma nähdään uutena pienenä askeleena autoteollisuuden karkaamisena Länsi-Euroopasta, joka on menettänyt yli neljänneksen autoteollisuudestaan Itä-Eurooppaan ja Kauko-Itään vuodesta 2000 lähtien.

 

Kylmäkuljetuksiin jättiparannus

Sähköposti Tulosta PDF

Molempia paneelimalleja käytetään perävaunun lattiarakenteessa. Vasemmanpuoleisen LiteShellin kuitumuovinen poikittaispalkki on huomattavasti kapeampi kuin oikeanpuoleisen, nyt valmistuksesssa olevan PurFerron puinen poikittaispalkki. Lämpöeristeen määrä pinta-alaa kohti on LiteShellillä suurempi.

Kögel kehittää uutuutta, erityisen kevyttä ja energiatehokasta lämpösäädeltyä kuormakoria. Kyse on valmistajan historian suurimmasta tuoteinvestoinnista.
 


Sivu 33 / 168

Lue uusimmasta numerosta

FUSO CANTER
JA eCANTER

Canter on kieltämättä ketterä kokoisekseen. Sillä onnistuu kaupungin keskustassakin pyörittely, peruutuskameran puuttumisesta huolimatta.

CAETANON VETYBUSSIT
Tulevan kesän aikana on tarkoitus aloittaa Jyväs- kylässä kaupunkiliikenne Caetanon vetybusseilla.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Eivät nämä kuuliaiset "ei-koskaan-ylinopeutta" ajavat edes ymmärrä, mitä heidän takanaan tapahtuu. Tuskin koskaan edes vilkaisevat taustapeiliin..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 12.09.2025 03:26 ]
feed-image Feed Entries