Auto, tekniikka ja kuljetus

Kestotesti: MB Citan väliraportti huolto vai huoltosopimus?

Sähköposti Tulosta PDF
M-B Citan 111 Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden kestotestissäM-B Citan 111 Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden kestotestissä
Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden kestotestiauto Mercedes-Benz Citan 111 on palvellut hyvin tarkoituksessaan. Kilometrejä on tähän mennessä kertynyt jo noin 28 000 ja on aika suunnitella auton huoltoon viemistä. Otimme selvää mitä Citanin huoltaminen maksaa maahantuojan huollossa. Huolenpitosopimusasiakkaan ei tarvitse tällaisia miettiä, vai tarvitseeko sittenkin?
Se selviää seuraavasta 3.6. ilmestyvästä lehdestä
 

MAN TGE NEXT – Kohti tulevaa

Sähköposti Tulosta PDF

Neliveto MAN TGE Next taipui mainiosti upeissa Itävallan maisemissa.

Laaja hyötyajoneuvojen ja kuljetuksen parissa toteutuva näyttely Hannoverissa oli pohjalla, kun MAN esitteli näyttelyyn tulevia uutuuksiaan koeajon merkeissä Itävallassa heinäkuun alussa. Esillä oli laaja mallisto kuorma-autoja eri kokoisina ja eri käyttövoimin.
 

Koeajossa Isuzu D-Max Arctic Trucks

Sähköposti Tulosta PDF
Double Cab -malliston autot ovat rekisteröity viidelle henkilölle ja niitä kohdellaan verotuksessa henkilöautoina.Double Cab -malliston autot ovat rekisteröity viidelle henkilölle ja niitä kohdellaan verotuksessa henkilöautoina.

Atk koeajoi Isuzun 5-henkilölle rekisteröidyn, Arctic Trucksin korotussarjalla ja koristeosilla maustetun D-Max lava-auton.
Double Cab -mallisto on saatavana Aisinin 6-vaihteisella manuaali- tai 5-vaihteisella automaattivaihteistolla. Varustelutasoja on valittavana kolme: LX, LS ja LSX. Koeajettu auto edustaa malliston parhainta LSX -varustelutasoa.
Lue lisää seuraavasta 3.6. ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdestä.

 

Hanko-Hyvinkää sähköistys etuajassa?

Sähköposti Tulosta PDF
Liikenneviraston pääjohtaja Juhani "Patu" Tervala keskeytti kesälomansa tutustuakseen 23.7. Koverharin FNsteelin konkurssin pahoihin seurauksiin Hangon kaupungille. "Patu" Tervala lupasi nopeuttaa Hanko-Hyvinkää rautatien sähköistystä.

Eduskunnan hyväksymän liikenneselonteon mukaan se olisi seuraava sähköistyskohde Etelä-Suomessa, mutta aikaisintaan vuonna 2016. Rautien sähköistystä pidetään avainasiana Hangon sataman kehitykselle. Se lähentäisi myös Hankoniemen pk-yrityksiä ja asukkaita Helsinkiin sähköjunaliikenteellä ilman pakollista junanvaihtoa Karjaalla.

SDP:n kansanedustaja, lohjalainen Matti Saarinen tunnetaan Länsi-Uusimaan aktiivisimpana liikenneasioiden ajajana ja myös Hanko-Hyvinkää radan sähköistyksen monivuotisena esitaistelijana.
 

Kuorma-autot Euro NCAP -testiin

Sähköposti Tulosta PDF

Loppuvuotena 2024 Euro NCAP:ssä aloitettavissa testeissä luvataan huomioitavan viisi raskaiden hyötyajoneuvojen tyyppiä. Niistä yhtenä kippiautoja arvioidaan omilla erityisillä turvallisuusvaatimuksilla. Jos kuvan Sisu testattaisiin, se kuormattaisiin 25 462 kg massaan eli puoleen kantavuudestaan. Ajoneuvon omamassa näet on 16 460 ja kokonaismassa 34 464 kg.

Euro NCAP laajentaa turvallisuustestejään kuorma-autoihin. Toukokuussa 2024 niille julkaistiin ensimmäiset testausohjeet. Testausohjeiston nimi on Truck Safe. Törmäystestejä niihin ei aluksi kuulu.
 


Sivu 36 / 168

Lue uusimmasta numerosta

FUSO CANTER
JA eCANTER

Canter on kieltämättä ketterä kokoisekseen. Sillä onnistuu kaupungin keskustassakin pyörittely, peruutuskameran puuttumisesta huolimatta.

CAETANON VETYBUSSIT
Tulevan kesän aikana on tarkoitus aloittaa Jyväs- kylässä kaupunkiliikenne Caetanon vetybusseilla.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Eivät nämä kuuliaiset "ei-koskaan-ylinopeutta" ajavat edes ymmärrä, mitä heidän takanaan tapahtuu. Tuskin koskaan edes vilkaisevat taustapeiliin..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 12.09.2025 03:24 ]
feed-image Feed Entries