Mainospalkki

Renault Kangoo Z.E. - Sähköä kaupunkijakeluun

Sähköposti Tulosta PDF
 Renault on tuonut täyssähköisen henkilöauto Zoe Z.E:n perässä markkinoille myös täysin töpselistä ladattavalla energialla toimivan version pakettiauto Kangoosta. Renaultin mukaan Kangoo Z.E:n Suomen markkinoille tuomisessa ajoneuvon toimintamatkan ja ominaisuuksien odotettiin ensin kehittyvän Pohjolan oloihin sopiviksi.
Akkuteknologiassa on tapahtunut kehitystä ja Kangoo Z.E:lle lupaillaankin nyt 270 kilometrin NEDC-normin mukaista toimintamatkaa. Todellisissa olosuhteissa ajoneuvon toimintamatka on hyvissä olosuhteissa noin 200 kilometriä ja huonoissa olosuhteissa noin 120 kilometriä.


Sähköauto vaatii polttomoottoriin nähden totuttelua, mutta odotettua vähemmän. Kuljettajan paikalta ajoneuvo eroaa hyvin vähän dieselkäyttöisestä Kangoosta. Kaupunkiajossa sähköauton hyvät puolet nousevat korostetusti esiin. Meno on moottorin puolesta äänetöntä - ja totta kai päästötöntä.
 Renault Kangoo Z.E:n koeajo osoittaa, että sähköpakettiautojen kehitys alkaa olla jo tietynlaisen ammattikäytön vaativalla tasolla. Lue koeajo kokonaisuudessaan 28.6. ilmestyvässä Auto, tekniikka ja kuljetus 5/2018:ssa.
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

DELETE SKIPUP
Trailer Innovation 2019 -kilpailun päällirakenne- sarjassa toiseksi yltänyt suomalaiskeksintö perustuu oivallukseen.

FORD TRUCKS F-MAX
Ford Trucks tavoittelee uuden F-Maxinsa myötä väkevästi nousua paikallisesta pelurista kansainväliseksi toimijaksi. Strategia vaikuttaa huolella laaditulta.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
"Itsekin vaihdoin alle kitkarenkaat jo vuonna 1982. Ei ole sen jälkeen nastarenkaita omassa autossa ollut. Eikä ongelmia talviajossa..."  
Lue lisää >>


Yhteistyössä:



[ 16.11.2018 16:28 ]