Renault Kangoo Z.E. - Sähköä kaupunkijakeluun

Sähköposti Tulosta PDF
 Renault on tuonut täyssähköisen henkilöauto Zoe Z.E:n perässä markkinoille myös täysin töpselistä ladattavalla energialla toimivan version pakettiauto Kangoosta. Renaultin mukaan Kangoo Z.E:n Suomen markkinoille tuomisessa ajoneuvon toimintamatkan ja ominaisuuksien odotettiin ensin kehittyvän Pohjolan oloihin sopiviksi.
Akkuteknologiassa on tapahtunut kehitystä ja Kangoo Z.E:lle lupaillaankin nyt 270 kilometrin NEDC-normin mukaista toimintamatkaa. Todellisissa olosuhteissa ajoneuvon toimintamatka on hyvissä olosuhteissa noin 200 kilometriä ja huonoissa olosuhteissa noin 120 kilometriä.


Sähköauto vaatii polttomoottoriin nähden totuttelua, mutta odotettua vähemmän. Kuljettajan paikalta ajoneuvo eroaa hyvin vähän dieselkäyttöisestä Kangoosta. Kaupunkiajossa sähköauton hyvät puolet nousevat korostetusti esiin. Meno on moottorin puolesta äänetöntä - ja totta kai päästötöntä.
 Renault Kangoo Z.E:n koeajo osoittaa, että sähköpakettiautojen kehitys alkaa olla jo tietynlaisen ammattikäytön vaativalla tasolla. Lue koeajo kokonaisuudessaan 28.6. ilmestyvässä Auto, tekniikka ja kuljetus 5/2018:ssa.
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

SÄHKÖ VS. DIESEL
Vuoden 2023 Arctic Testissämme keskityttiin vertailemaan diesel- ja sähkökäyttöisten jakelu- ja pakettiautojen käyttökustannuksia.

KILOMETRIJAHTI
Mitä, jos mittaisimme Volvo FH Electric rekkaveturin toimintamatkan käytännön testillä? Lähde mukaan tien päälle ja todista tulokset itse.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
"En suoralta kädeltä muista, että AKT olisi koskaan kantanut erityistä huolta ammattikuljettajien työpaikoista ja palkoista..."  
Lue lisää >>


Yhteistyössä:

 


[ 25.03.2023 00:41 ]


Mainospalkki