Daimler Trucks menestyy

Sähköposti Tulosta PDF
Daimler Trucks lähestyi marraskuussa tuotantoennätystäänDaimler Trucks lähestyi marraskuussa tuotantoennätystään

Hyötyajoneuvoalaa voimakkaasti ravisuttaneet talouden suhdannevaihtelut eivät ole juurikaan vaikuttaneet Daimler Trucks:n hyötyajoneuvojen myyntiin,  vuodesta 2012 muodostui ennätyksellinen.

Trucks-divisioonan kuusi merkkiä – Mercedes-Benz, Fuso, Freightliner, Western Star, Thomas Built Buses ja BharatBenz – olivat myyneet joulukuun 2012 alkuun mennessä jo 424 000 ajoneuvoa.
Määrä oli vain 2000 pienempi kuin koko vuoden 2011 menekki.

Myynnissä saavutettu 14 prosentin kasvu johtui erityisesti kysynnästä Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa, joissa kasvuluvut olivat joulu-marraskuussa 21 ja lähes 33 prosenttia. Fuson kysyntä Japanissa nousi 35 prosenttia kaikkiaan 32 000 kappaleeseen.

Uusien mallien julkistamisen myötä Daimler-konsernin tuotteiden myynnin voi odottaa kasvavan entisestään kuluvan vuoden aikana.

Mercedes-Benz ja Fuso vahvoina Venäjän markkinoilla

Daimlerin kuorma-autoja myytiin Venäjällä 2800 vuonna 2011, mutta vuoden 2012 kokonaismyynnin ennakoidaan kasvavan yli 5000 kappaleen. Näistä jo joka kolmas on valmistettu paikallisesti, sillä Daimler avasi kuorma-autotehtaan Chelnyssa vuonna 2011.
Chelnyn tehtaassa tuotetaan Actrosia, Axoria, Ategoa ja Unimogia. Lisäksi maahantuotuja Mercedes-Benzin komponentteja käytetään venäläisissä Kamaz-kuorma-autoissa.

Daimler sekä Euroopan jälleenrakennus- ja kehityspankki omistavat Kamazista yhdessä 15 prosentin osuuden. Modernisoitujen Kamazien kaltaisten tuotteiden ennakoidaan muodostavan puolet Venäjän kuorma-automyynnistä vuoteen 2020 mennessä.
Venäjä on jo nyt Euroopan merkittävin kuorma-autojen markkina-alue.
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

G-SARJA
Joidenkin jo epäityä, että G-sarjan tuotanto olisi loppumassa, M-B tekikin päinvastaisen päätöksen uudistamalla mallin.

VUODEN KUORMA- JA PAKETTIAUTO SUOMESSA 2019
Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden toimitus on yhdessä lukijoiden kanssa valinnut vuoden 2019 hyötyajoneuvot.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
"Bensa- ja dieselauton keskikulutukseen nähden tyhjäkäyntikulutus on n. 15 % Ilmasto- ja ympäristösyistä tyhjäkäyntiä rajoitetaan mm. aikamääreellä..."  
Lue lisää >>


Yhteistyössä:



[ 23.01.2019 01:52 ]