Kohti kaupunkikuljetuksia

Sähköposti Tulosta PDF
 Mercedes-Benz Sprinterin odotettu kolmas sukupolvi näki päivän valon Duisburgissa pidetyssä esittelytilaisuudessa. Mercedes-Benz Vansin toimitusjohtaja Volker Mornhinwegin mukaan pakettiauton suunnittelussa on kuunneltu asiakkaiden toiveita, liittyen muun muassa kuljettajaa avustaviin järjestelmiin ja mukavuusominaisuuksiin.

- Uuden Sprinterin ominaisuuksia on kehitelty viimeisen kilometrin kuljetusten kannalta. Esimerkiksi käyttömukavuuden ja kantavuuden pitää olla mahdollisimman suuria sekä lastauksen ja purun mahdollisimman helppoja, Mornhinweg toteaa.

Voimanlähteenä kolmannen sukupolven Sprinterissä on kaksi Mercedes-Benz turbodieselmoottoria: 4-sylinterinen ja 2,1-litrainen OM651-moottori (114, 143, 163 ja 177 hv) ja 3-litrainen OM 642 V6-moottori (190 hv). Mercedes-Benzin uusi OM654-dieselmoottori on tulossa Sprinteriin myöhemmin.

Sähköisellä voimansiirrolla varustettu Sprinter on tulossa vuonna 2019. Sitä ennen markkinoille tulee sähköversio Mercedes-Benzin pienemmästä pakettiautosta, Vitosta.

Perinteisten taka- ja nelivetovaihtoehtojen lisäksi saatavana on nyt myös etuvetoinen Sprinter. Etuvetoratkaisu parantaa auton kantavuutta 50 kiloa takavetomalliin verrattuna. Kuormaustaso taas on 80 milliä matalampi ja ovet vastaavasti 80 milliä korkeammat kuin takavetoisessa sisarmallissa.

Mercedes-Benz PRO Connect -etähallintajärjestelmän lisäksi uudessa Sprinterissä on koko liuta uusia kuljettajaa avustavia järjestelmiä. Silmiinpistävimpänä on uusi MBUX-multimediajärjestelmä ja uusi näyttö, joka esiteltiin ensimmäisenä A-sarjalle.

Lue uuden Sprinterin koko esittely 9.3. ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdestä.
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

SÄHKÖAUTOT LUMELLA
Pääsimme testaamaan talvisissa olosuhteissa vaihtoehtoisella voimanlähteellä toimivia pakettiautoja.

VETYÄ ODOTELLESSA
Raskaan kaluston voimanlähteenä ladattava sähkö sopii lähinnä paikallisjakeluun akkujen painosta johtuen. Kun sähkö tuotetaan polttokennolla, tilanne muuttuu täysin.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
"Betonituotannosta Malmin asuinrakentamiseen syntyy aivan järjetön ilmastopäästö! Ja Helsingissä sanotaan, ettei se ole heidän päästönsä, koska betoni tehdään muualla..."  
Lue lisää >>


Yhteistyössä:



[ 21.04.2019 06:14 ]