Mercedes-Benzin osuus kasvoi pakettiautomyynnissä

Sähköposti Tulosta PDF
Antos on raskaanpuolen uutuusmalliAntos on raskaanpuolen uutuusmalliMercedes-Benz-pakettiautoja Vitoa ja Sprinteriä on myyty tammi-syyskuun aikana 1056 kappaletta, ja markkinaosuus oli 11,6 prosenttia eli hieman viime vuoden vastaavaa aikaa korkeampi.

Näillä luvuilla Mercedes-Benz on maan 4. suosituin pakettiautomerkki.

Kevyiden kuorma-autojen kaupassa Mercedes on maan ykkönen, 50,8 prosentin markkinaosuudella; Mercedes-Benz Sprinter hallitsee lähes puolta markkinoista (194 kpl, ma-osuus 49,7 %).

Keskiraskaiden kuorma-autojen kärkipaikalla on Mercedes-Benz Atego (73 kpl, ma-osuus 32,3 %).

Raskaissa yli 16-tonnisissa kuorma-autoissa Actrosin markkinaosuus on 14 prosenttia (257 kpl) ja Axorin 4,1 prosenttia (76 kpl).

Linja-autoissa Mercedes säilytti ykkösasemansa ja 33,1 prosentin markkinaosuuden 130 myydyllä autolla tammi-syyskuun välillä.

 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

G-SARJA
Joidenkin jo epäityä, että G-sarjan tuotanto olisi loppumassa, M-B tekikin päinvastaisen päätöksen uudistamalla mallin.

VUODEN KUORMA- JA PAKETTIAUTO SUOMESSA 2019
Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden toimitus on yhdessä lukijoiden kanssa valinnut vuoden 2019 hyötyajoneuvot.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
"Bensa- ja dieselauton keskikulutukseen nähden tyhjäkäyntikulutus on n. 15 % Ilmasto- ja ympäristösyistä tyhjäkäyntiä rajoitetaan mm. aikamääreellä..."  
Lue lisää >>


Yhteistyössä:



[ 23.01.2019 01:50 ]