Kohteena Navistar: VW ja Östling menossa USA:an ?

Sähköposti Tulosta PDF

Scania-pomo Leif Östlingin siirryttyä VW-konsernin hyötyautojen johtajaksi koordinoimaan VW:n, MANin ja Scanian tekniikkaa ja mallistoja, on alkanut tapahtua. Nyt VW tähyää myös Pohjois-Amerikkaan, jossa kilpailija Daimler on markkinajohtaja (vrt. Atk nettiuutinen Daimler hurjana Pohjois-Amerikassa) ja Volvo-Mack-White sekä Paccar-DAF isoja tekijöitä.

Navistar (ent. International Harvester, MaxxForce Engines, IC Bus, Workhorse Motorhomes) on kärsinyt kovasta kilpailusta Pohjois-Amerikassa ja huhutaan olevan kaupan.


VW:n johto ei vahvista eikä kiellä kiinnostustaan Navistariin. Tiedetään että VW on kinnostunut USA:n markkinoista, joilla sen eurooppalaiset kilpailijat ovat saavuttaneet menestystä.

Myös Fiatin uumoillaan kiinnostuneen Navistarista. Konsernijohtaja Sergio Marchionne on kertonut julkisesti havittelevansa asemaa Pohjois-Amerikan markkinoilla. Se vahvistaisi myös Ivecon toistaiseksi vaatimatonta menestystä Pohjois-Amerikassa.
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä

Aiheepiiristä aiemmin


Lue uusimmasta numerosta

G-SARJA
Joidenkin jo epäityä, että G-sarjan tuotanto olisi loppumassa, M-B tekikin päinvastaisen päätöksen uudistamalla mallin.

VUODEN KUORMA- JA PAKETTIAUTO SUOMESSA 2019
Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden toimitus on yhdessä lukijoiden kanssa valinnut vuoden 2019 hyötyajoneuvot.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
"Bensa- ja dieselauton keskikulutukseen nähden tyhjäkäyntikulutus on n. 15 % Ilmasto- ja ympäristösyistä tyhjäkäyntiä rajoitetaan mm. aikamääreellä..."  
Lue lisää >>


Yhteistyössä:



[ 23.01.2019 01:45 ]