Trukkimarkkinoilla sähkövallankumous

Sähköposti Tulosta PDF

 Vuonna 2018 suomalaisilla vastapainotrukkimarkkinoilla näyttäisi tapahtuneen vallankumous käyttövoiman suhteen, kun sähkö kiilasi polttomoottorin ohi. Viime vuonna Suomessa myytiin 717 sähköistä vastapainotrukkia ja 687 polttomoottoritrukkia. Sähkötrukkien markkina kasvoi 14 prosenttia, kun taas polttomoottorin kasvu luku oli 5 prosenttia.

Sähkötrukkeja myytiin enemmän jo vuonna 2014, mutta sen voi katsoa olleen tilastopoikkeama pienessä kokonaismarkkinassa. Toyota Material Handling Oy:n toimitusjohtaja Pasi Niemisen mukaan myyntitrendien perusteella nyt voi alkaa jo puhua säännöstä.

- Edellisinä vuosina sähköisten vastapainotrukkien markkina on kasvanut aika tasaisesti noin 20 prosentin vauhtia, kun polttomoottorimarkkina on kasvanut vain 5-10 prosentin vuosivauhtia. Uskon vuonna 2018 vallan vaihtuneen Suomen trukkimarkkinoilla, kun sähköisen käyttövoiman suhteellinen kasvu on ollut monta vuotta jo tuplat polttomoottorin myynnin kasvuun verrattuna, Nieminen toteaa.

Toyota Material Handlingin toimitusjohtaja Pasi Nieminen kertoo vuoden ensimmäisessä Auto, tekniikka ja kuljetus -numerossa sähkötrukkien suosion syistä ja mitä "trukki-indeksi" kertoo talouden tilasta.

 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

VOLKSWAGEN TRANSPORTER T7
Täyssähköinen e-Transporter Intensive Red-värisenä ja 3 100 mm akselivälisenä eli L1-pitkänä on näyttävä työkalu.

DSFK EC75
Saimme koeajoon Suomen ensimmäisen DSFK EC75-pakettiauton. Kyseessä on Suomen halvin täyssähköpakettiauto.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Liikennevalojen tahdistus Helsingin suurilla sisääntulo/ulosmenoväylillä ja kehäteillä pysäyttää järjestään raskaan kuorma-autoliikenteen jokaisiin liikennevaloihin..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 17.03.2025 17:37 ]

Mainospalkki