
Uudessa Hiluxissa on pyritty yhdistämään katumaastureista tuttua mukavuutta ja työmaille soveltuvaa suorituskykyä. Tämän huomaa jo virtaviivaisemmaksi suunnitellusta ulkonäöstä ja entistä tyylikkäämmistä sisätiloista.
Kaupunki- ja hiekkatieajossa kehitystä entiseen on todellakin tullut. Ohjaamo on entistä hiljaisempi ja vaihteen välityssuhteita on parannettu. Työmaaominaisuudet ovat kuitenkin vielä ajoneuvossa tallella. Hiluxin neliveto selviytyi kunnialla haastavan koeajon mäkisellä off road -osuudella sekä upottavalla hiekalla ajettaessa.

Hilux on saanut voimanlähteekseen uuden 2,4 litran Common Rail -ruiskutuksella varustetun, ahdetun dieselmoottorin. Vaihteiston virkaa hoitaa joko kuusivaihteinen manuaali- tai automaattivaihteisto. Maastoajoa varten autosta löytyy alennusvaihteisto.
Uuden Toyota Hiluxin myynti alkaa Suomessa kesäkuun puolessavälissä. Uuteen Hiluxiin on saatavilla uusia varusteita ja uusi varustetaso. Hinnat alkavat 35 608,80 eurosta.
Koeajo kokonaisuudessaan Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden kesänumerossa (Atk 6/2016)
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä