
Laaja hyötyajoneuvojen ja kuljetuksen parissa toteutuva näyttely Hannoverissa oli pohjalla, kun MAN esitteli näyttelyyn tulevia uutuuksiaan koeajon merkeissä Itävallassa heinäkuun alussa. Esillä oli laaja mallisto kuorma-autoja eri kokoisina ja eri käyttövoimin.
Kuorma-autot Euro NCAP -testiin

Euro NCAP laajentaa turvallisuustestejään kuorma-autoihin. Toukokuussa 2024 niille julkaistiin ensimmäiset testausohjeet. Testausohjeiston nimi on Truck Safe. Törmäystestejä niihin ei aluksi kuulu.
Tule meille töihin!
Nosturikin kaipaa tarkastuksia

Asennus- ja kuormausnostureiden parissa toimivat tahot puhuvat sujuvasti nostureiden kympityksistä ja kymppivuotistarkastuksista. Turvallisuuden nimissä on tarkastuksia tehtävä kuitenkin vuosittain.
Älykäs tulevaisuus

Ford Pro kutsui Vuoden Pakettiauto -tuomariston jäsenet toukokuun lopulla Frankfurtiin esitelläkseen pk-yrityksille suunnattua digitaalista sovellustaan.Koeajettavana oli myös seitsemän erilaista versiota Vuoden Pakettiautosta 2024, Ford Transitista.
Satavuotias standardointi

Jokapäiväiseen toimintaamme ja olemiseemme vaikuttaa lähes kolmekymmentätuhatta standardia. Ne eivät erityisesti näy missään, mutta tekevät monet asiat turvallisiksi, auttavat teollista tuotantoa sekä vientiteollisuutta ja yksinkertaistavat monia elämän asioita. Standardeilla ei määritellä kurkun käyryyttä tai paksuutta, ne kuuluvat EU-direktiiveihin.
Kilpailua tonniluokassa

Suomessa tärkein kokoluokka pakettiautoissa on ns. tonniluokka. Tässä kokoluokassa ovat lähes kaikki merkit mukana. Myös sähköiset versiot ovat kasvattaneet osuuttaan näissä autoissa.
Vuoden Haastaja 2024 on Mercedes-Benz eActros 600

Pyysimme maahantuojilta ehdokkaat Vuoden Haastaja -äänestykseen (Atk 3/2024). Maahantuojien asettamiksi kilpailijoiksi tulivat: MAN eTGX, Volvo Aero, Renault T High, DAF XG+, Scania Super, Mercedes-Benz eActros 600 ja Iveco S-Way.
Bussipro yhdistää varaosat ja palvelun

Varaosien markkinointiin ja hankintaan on 2020-luvun maailmassa monta erilaista tapaa. Bussipro Oy tarjoaa asiakkailleen varaosia puskurista puskuriin kattavaa palvelua unohtamatta. Jussi Rauniston tarjoamalla toimintamallilla ravistellaan vanhoillista toimialaa.
Järjestys se olla pitää

Pakettiautojen käyttö on varsin monipuolista. Puhtaan tavarankuljetuksen rinnalla auto on monesti työpiste ja erilaisten osien ja varusteiden varasto. Hyllyrakenteita rakennettiin aikanaan omaan tarpeeseen sen enempää järjestelmää pohtimatta. Nykyään tarkoin harkitut ratkaisut hyödyntävät auton tarjoamat mahdollisuudet parhaiten. Jokaisella osalla, laitteella ja työkalulla pitää olla oma, mietitty paikkansa.