Kiitosimeon Oy – Yhä laajemmalla

Sähköposti Tulosta PDF

- Kalusto uudistuu tasaista tahtia, kertoo Pontus Stenberg.

40 vuotta sitten 23.9.1983 liikenneneuvos Juha Lehtinen osti silloisen yhtiökumppaninsa kanssa kuljetusliikkeen. Alussa 5 autoa ajoi Suomessa raskasta öljyä ja 10 autoa kuljetti rahtia eri puolille Suomea ja myös Eurooppaan. Matkoja tehtiin jopa Irakiin, Iraniin ja Saudi-Arabiaan saakka.
 

Viisipaikkainen kevytkuorma-auto – TruckMasters OX ”Hilux”

Sähköposti Tulosta PDF

Lukkoperä takavedossa ja 17- tai 18-tuuman renkaat antavat myös hyvän maastokelpoisuuden. Lähtöhinta 43 300 €. Huoltoväli 15 000 km. 75 000 km kolmessa vuodessa tekisi huoltojen hinnaksi n. 60 €/kk.

Auto- ja ALV-verottomia uusia kevytkuorma-autoja on ollut tarjolla Suomessa jo puolen vuosikymmentä. Vasta nyt ne ovat nousseet suuren yleisön tietoisuuteen hinnaltaan edullisina ”jokamiehen” henkilö- ja kuormankuljettimina. Kevytkuorma-auto näkyy tänä päivänä yhä useamman maatalon ja yksityistalon kotipihalla sekä kylillä että asutuskeskuksissa.
 

Peruspaku sähköllä

Sähköposti Tulosta PDF

Tavaratilaan ei ole kurkkimista.

Uusi Fiat E-Doblò on käytännössä sama auto kuin Citroën Berlingo, Peugeot Partner ja Opel Combo. Se tulee luultavasti olemaan joukon halvin ja vähiten varusteltu. Koeajamamme malli vaikutti kuitenkin varsin riittävältä ja sopivan yksinkertaiselta työvälineeltä. Metallivärillä ja vaneroinnilla lisävarusteltuna koeajoauton hinta oli 44 139 €.
 

Huonommille alustoille halvemmat renkaat

Sähköposti Tulosta PDF

- Nastoitetut ovat vähenemään päin. Niitä kuitenkin vielä kaivataan muun muassa maito- ja elintarvikekuljetuksissa ja vastaavissa syrjäkylien sivuteillä, pikkuteillä ja talviolosuhteissa avatuilla jää- ja muilla tilapäisillä talviteillä, Jyrki Alikeskikylä Scasonilta toteaa.

Turku kuuluu Suomessa talvi- ja nastarengastuksen syntysijoihin. Jo 1960-luvulla Kelhu oli edelläkävijä jousipiikkirenkaillaan, joilla voitettiin Suomen mestaruuksiakin jäärata-ajoissa.
 

Monipuolinen osaaja

Sähköposti Tulosta PDF

Taittuva JOAB-koukkulaite. HMF:n 27,9 tonnimetrin nosturi on ohjaamon takana.

Mercedes Benz Actros lähenee jo ”miehen ikää”. Auto ensiesiteltiin vuonna 1996. Sen jälkeen päivityksiä on tullut jo neljä. Vuodet ovat tuoneet sille uusia sovellutuksia ja laaja-alaisia käyttökokemuksia. Tarkoituksenmukaisesti suunnitellulla varustevalinnalla nykymallinen Actros tarjoaa laajaa, hyvin toimivaa ja tehokasta toimintaa.
 

Ratkaisuja ja vastauksia hyötyajoneuvoteollisuuden megatrendeihin

Sähköposti Tulosta PDF

Innovaatioajoneuvot osoittavat, kuinka ZF:n yhdistetyt kuorma-auto- ja eTrailer-teknologiat vastaavat hyötyajoneuvoteollisuuden suuriin haasteisiin. Erityisen jännittäviä ZF:n innovaatioajoneuvoista tekee se, että niiden teknologiat toimivat jo nyt ja ovat pian saatavilla tieverkolle. Kaikkien segmenttien sähköistäminen: ZF tarjoaa sähköisiä liikkumisratkaisuja autoihin, hyötyajoneuvoihin, teollisuusratkaisuihin, rakennuskoneisiin ja mikroliikkuvuuteen.

ZF:n uusimmat innovaatioajoneuvot kertovat matkan alusta loppuun asti vertaansa vailla olevista turvallisuus- ja tehokkuuseduista, jotka liittyvät valmistajan tärkeimpien kuorma-auto- ja perävaunutekniikoiden yhdistämiseen ja integrointiin. Erityisen jännittäviä ZF:n innovaatioajoneuvoista tekee se, että niiden teknologiat toimivat jo nyt ja ovat jo pian käyttäjien saatavilla.
 

Peugeotin versio sähköpakusta

Sähköposti Tulosta PDF

Ulkoapäin e-Expertin paljastaa täyssähköiseksi vain kuljettajan oven etupuolella lokasuojassa oleva latausportti. Pösöksi auton tunnistaa heti maskin leijona-logosta.

Stellantiksella on monta brändiä ja samaa konseptia käytetään monen eri merkin alla. Nyt ajoimme Peugeotin leijonamerkillä varustettua e-Expert versiota ja siinä oli erikoistase, että umpipakettiautoon oli tehty jatko-ohjaamo.
 

Kestävät perävaunut länsinaapurista

Sähköposti Tulosta PDF

Hardox-teräs on läpikotaisin kovaa materiaalia. Tämä pidentää maansiirtolavan käyttöikää haastavimmissakin toimintaympäristöissä, tietää Kenneth Hellman.

Ruotsalainen päällirakentaja SLP käyttää vain SSAB:n teräslaatuja. Kysytyimpiä Suomen markkinoilla ovat maa-aineskuljetusten kasettiyhdistelmät.
 

Maailman ensimmäinen sähköinen hybridi-kilpakuorma-auto

Sähköposti Tulosta PDF

Copa Truck -sarja toimii eräänlaisena laboratoriona, jossa testataan uusia teknologioita äärimmäisissä olosuhteissa energiatehokkuuteen, turvallisuuteen, painon optimointiin ja hiilidioksidipäästöjen neutralointiin keskittyen. Copa Truck tarjoaa täydellisen mahdollisuuden viedä uudet materiaalit ja komponentit äärimmilleen.

Mission Zero -hankkeessa pyritään poistamaan hiilidioksidipäästöjä jatkuvalla innovaatiosarjalla. Copa Truck on kuin kehityslaboratorion rakentamista radalle.
 

Mukavan simppeli

Sähköposti Tulosta PDF

Uusi logo ja siisti kokonaisuus.

Dacian ensimmäinen hybridi, Jogger HYBRID 140 Extreme 7p, on mukavan yksinkertainen auto. Se soveltuu ammattiajoon tai perheautoksi kuskille, joka ei liiemmin kaipaa luksusta eikä kaikkein viimeisimpiä avustimia.
 


Sivu 3 / 78

Lue uusimmasta numerosta

VOLVO VNL 2024
Volvon VNL:ssä esitellyt innovaatiot toteutettiin tavoitteena tehdä kuljettajan työstä helpompaa ja truvallisempaa.

AJOPIIRTURIT
Kuljettajan isoveli täyttää 180 vuotta ja älykäs digipiirturi on tulossa. Kattavassa raportissamme tutkimme piirtureita eilen, tänään  ja huomenna.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Entä vienti- ja ulkomaankauppamme ykkönen, EK ja sen toimitusjohtaja Jyri Häkämies: mitä olette tehneet asian hyväksi..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 29.03.2024 10:55 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki