MAN Lion’s City 12E – Työvoitto

Sähköposti Tulosta PDF

MAN Lion’s City E, Vuoden 2023 Kaupunkibussi, kasvoi voittajaksi vuodesta 2020 alkaen.

Vuoden 2023 Kansainväliseksi Kaupunkibussiksi julistettiin Hanoverin IAA-näyttelyn galaillassa täyssähköinen MAN Lion’s City 12 E.
 

Latausinfran suunnittelu aloitettava heti

Sähköposti Tulosta PDF

Enerqo Oy:n myyntipäällikkö Mikko Summala kertoo, että Helsingin seutuliikenteessä on tavoitteena leikata lähipäästöjä 90 prosentilla vuoteen 2025 mennessä. Sähköbussien saatavuus saattaa muodostua pullonkaulaksi; niiden lisäksi tarvitaan kuvassa näkyviä, tehokkaita latausasemia ja niille riittävä sähkönsyöttö.

Kuljetusalalla yhä suuremmat autot muuttuvat sähköisiksi. Se asettaa haasteita rakentaa tarvittavainfra ja sopeuttaa se olemassa olevaan sähköverkkoon.Monin paikoin verkko on niin heikko, että sitäkannattaa tukea järeällä akustolla.
 

Amppeeri-Actros

Sähköposti Tulosta PDF

Pääsimme ajamaan kaksiakselisella eActrosin sarjatuotantoversiolla monipuolisella tiestöllä noin 90 minuutin koeajon. Tänä aikana ehdimme kerätä matkamittamittariin karvan alle 40 kilometriä. eActroksen varustukseen sisältyy tuoreimman sukupolven MirrorCam-peilikamerajärjestelmä.

Teimme eActroksen kanssa ensikertaa tuttavuutta syksyllä 2018. Maistiaisia ajokin eri kehitysversioista on tämän jälkeen otettu useampaan kertaan.
 

Sähköpakettiautojen airut uudentuu

Sähköposti Tulosta PDF

Uusi Renault Kangoo E-Tech yltää 300 kilometrin toimintamatkaan ja akun lataus on mahdollista suorittaa 80 kW:n teholla.

Renault uudistaa täyssähköistä hyötyajoneuvomallistoaan esittelemällä täysin uuden Kangoo E-Techin ja uudella 52 kWh:n akustolla varustetun Master E-Techin.
 

Tekoälyllä lisää ikää

Sähköposti Tulosta PDF

Storebælt Fixed Linkin kuntoa seuraa jo tekoälysovellus.

Auto, tekniikka ja kuljetus kysyi IBM:n Country sales leader Riku Ahlrothilta eri tavoista, joilla tekoälyä jo käytetään apuna logistiikassa. Hän kertoi muun muassa tekoälystä, jota käytetään apunasiltojen rakenteiden tutkimisessa ja esimerkkinä puhui Storebæltin sillasta.
 

Vetyä teille!

Sähköposti Tulosta PDF

Stellantis on valmis vetypakettiautojen massavalmistukseen. Vetykäyttöistä versiota valmistetaan Opel Vivaro-e:n lisäksi sen sisarmalleista Peugeot e-Expertistä ja Citroën e-Jumpystä.

Vetykäyttöinen polttokennopakettiauto on osa Stellantiksen satsausta uusiin, ”nollapäästöisiin” teknologioihin. Opel Vivaro-e Hydrogen tarjoaa sähköpakettiauton hyödyt ilman toimintamatkaan liittyviä rajoituksia. Teknologian yleistymisen suurimpina haasteina ovat vielä korkea hinta ja vajavainen tankkausverkosto.
 

Kaikkien autoilijoiden asialla

Sähköposti Tulosta PDF

- Huonokuntoinen tiestömme rikkoo kaikkien kalustoa, ajattaa kiertoteitä, laskee ajonopeuksia ja aiheuttaa lisää päästöjä, Autoliiton toimitusjohtaja Pasi Nieminen toteaa.

Autoliiton juuret johtavat vuoteen 1919, joka jälkeen eri yhdistymisten kautta nykymuotoinen Autoliitto syntyi vuonna 1972.
 

Rahtikiitäjä-Bulli

Sähköposti Tulosta PDF

Umpi-Bullilla on pituutta 5,3 m, leveyttä 1,9 m ja korkeutta 1,99 m. Se on nautiskelijan rassi tien päällä huonoimmissakin olosuhteissa.

Koeajettu VW Transporter ”Premium Edition” 4Motion ”Bulli” umpipakettiauto pitkällä korilla edustaa vuonna 2021 Suomeen tuotua 50 auton erikoiserää kaikilla herkuilla.
 

Vähemmän päästöjä

Sähköposti Tulosta PDF

Mercedes-Benz Trucksin lippulaiva pitkän matkan kaukokuljetuksiin on lokakuusta 2022 alkaen asiakkaiden tilattavissa kolmannen sukupolven 12,8 litran OM 471 moottorilla. Valmistajan tuorein raskaan malliston moottori tarjoaa laajan valikoiman teknisiä innovaatioita, joiden tavoitteena johdonmukaisesti alentaa ajoneuvon käytön aikaisia kokonaiskustannuksia (TCO), säästää polttoainetta ja vähentää CO2-päästöjä vaikuttamatta ajoneuvon suorituskykyyn, ajodynamiikkaan tai – mukavuuteen.

Mercedes-Benzin lippulaivaveturi tarjoaa lukuisia innovaatioita ja teknisiä ratkaisuja, jotka avaavat kuljetusyrityksille mahdollisuuden hoitaa päivittäiset tehtävänsä entistä tehokkaammin. Päivitetty Actros L tarjoaa samaan pakettiin pakattuna kuljettajalle turvallisen, mukavan ja toiminnallisesti suorituskykyisemmän työkalun.
 

Se on tuttu juttu

Sähköposti Tulosta PDF

Daily MY22 lava-autona on Suomessa harvinainen. Tämä versio vaati ainakin lisää kuormaa.

Lisää tilaa, vaihteita, ilmajouset, uutta muotovaahtoa penkkiin ja mitä muuta? Tavaraa saadaan liikkeelle Iveco Daily MY22:lla. Vaihtoehtoja moottoreissa, vaihteistoissa, alustan jousituksessa ja lisävarusteissa lisätään, mutta joku on ja pysyy. Iveco Dailyn runko pysyy tikaspuu-mallisena ja jaksaa jatkossakin kantaa kuormat, taakat nurkumatta.
 


Sivu 8 / 78

Lue uusimmasta numerosta

VOLVO VNL 2024
Volvon VNL:ssä esitellyt innovaatiot toteutettiin tavoitteena tehdä kuljettajan työstä helpompaa ja truvallisempaa.

AJOPIIRTURIT
Kuljettajan isoveli täyttää 180 vuotta ja älykäs digipiirturi on tulossa. Kattavassa raportissamme tutkimme piirtureita eilen, tänään  ja huomenna.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Entä vienti- ja ulkomaankauppamme ykkönen, EK ja sen toimitusjohtaja Jyri Häkämies: mitä olette tehneet asian hyväksi..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 20.04.2024 12:57 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki