
Päästömääräysten kiristyessä sähkömoottorien käyttö erityisesti jakeluliikenteessä on tullut aina vain tärkeämmäksi. Yhä useammin kuljetuksen tilaajat edellyttävät päästötöntä tai ainakin vähäpäästöistä kalustoa. Pakettiautoissa ja kevyissä kuorma-autoissa tarjontaa on jo kohtuullisen runsaasti. Akkukoko ohjaa paitsi hankintahintaa myös hyötykuormaa.
Auto, tekniikka ja kuljetus 1/2025 -oikaisu
Iveco eDaily 70C14E – Kaasu saatavilla

Yhä useamman auton kohdalla voidaan käyttövoimaksi valita joko polttomoottori tai sähkömoottori. Aika harvassa on ne valinnat, joissa voidaan ottaa mukaan myös kaasu. Ivecon Daily-mallisto on tällainen. Otimme koeajoon tällä kertaa kuorma-autoksi rekisteröidyn sähköisen eDaily 70C14E 7t-lavamallin.
Kerrankin ensimmäisenä

Ammattiopisto Luovin opiskelijat ovat hämmästelleet opetukseen kuuluvaa uudentyyppistä kuorma-auton Lifthanger-nostolaitetta.
Uusilla jousilla tulevaan

Vallilan Takomo Oy:llä on kertynyt osaamista jo vuodesta 1945. Sodan jälkeen kuorma- ja linja-autokalusto vaati paljon erilaista korjausta. Tähän tarpeeseen perustettiin Vallilan Takomo Oy. Huolehtimaan erityisesti raskaan kaluston jousituksesta.
Kolmen polttoaineen moottorit

Viime aikoina tulevaisuuden raskaankaluston polttoaineisiin liittyvissä keskusteluissa on huomio keskittynyt sähköön sekä vetyyn. Samalla perinteinen Diesel-moottori on vaihtoehtojen ohella jatkanut kehitystään.
Kaasu vie eri tavoilla

Ensimmäinen FCEV-veturi Slovakiasta

Teknologiayritys Mobility & Innovation Production s.r.o. esitteli marraskuun puolivälissä ensimmäisen vetykäyttöisen kuorma-auton, joka on läpäissyt kaikki EU-määräysten mukaiset sertifiointitestit.
Hyvää Joulua!

Auto, tekniikka ja kuljetus toivottaa kaikille lukijoilleen ja yhteistyökumppaneilleen hyvää Joulua ja menestystä vuoteen 2025!
Asiakaspalvelumme on suljettu lomien ajan (23.12.2024 - 6.1.2025).
Lisätehoa kalustonhallintaan

Laajan tietovalikoimansa ja helppokäyttöisyytensä ansiosta uusi Paccar Connect asettaa raamit online-kalustonhallinta-alustoille.