Mainospalkki

Satavuotias standardointi

Sähköposti Tulosta PDF

Muun muassa älyliikenne, automatisoidut ajoneuvot ja kyberturvallisuus työllistävät standardisoijia nyt ja tulevaisuudessa yhä enemmän.

Jokapäiväiseen toimintaamme ja olemiseemme vaikuttaa lähes kolmekymmentätuhatta standardia. Ne eivät erityisesti näy missään, mutta tekevät monet asiat turvallisiksi, auttavat teollista tuotantoa sekä vientiteollisuutta ja yksinkertaistavat monia elämän asioita. Standardeilla ei määritellä kurkun käyryyttä tai paksuutta, ne kuuluvat EU-direktiiveihin.
 

Kilpailua tonniluokassa

Sähköposti Tulosta PDF

Uusi Maxus Delivery 7 lisää kilpailua tonniluokassa.

Suomessa tärkein kokoluokka pakettiautoissa on ns. tonniluokka. Tässä kokoluokassa ovat lähes kaikki merkit mukana. Myös sähköiset versiot ovat kasvattaneet osuuttaan näissä autoissa.
 

Vuoden Haastaja 2024 on Mercedes-Benz eActros 600

Sähköposti Tulosta PDF

Vuoden Haastaja 2024: Mercedes-Benz eActros 600.

Pyysimme maahantuojilta ehdokkaat Vuoden Haastaja -äänestykseen (Atk 3/2024). Maahantuojien asettamiksi kilpailijoiksi tulivat: MAN eTGX, Volvo Aero, Renault T High, DAF XG+, Scania Super, Mercedes-Benz eActros 600 ja Iveco S-Way.
 

Bussipro yhdistää varaosat ja palvelun

Sähköposti Tulosta PDF

Bussipro ja sen palvelu kulminoituu paljolti perustajaansa Jussi Raunistoon, joka haluaa olla etulinjassa kehittämässä bussialan palveluita.
- Sähköbussien nopea kehitys yllätti monen toimijan. Volvon ja Scanian linjaukset bussituotannon päättämisestä olivat myös yllättäviä seikkoja. Näen kuitenkin sähköistymisessä monia mahdollisuuksia, joita meidän pitää hyödyntää, maalaa Jussi Raunisto.

Varaosien markkinointiin ja hankintaan on 2020-luvun maailmassa monta erilaista tapaa. Bussipro Oy tarjoaa asiakkailleen varaosia puskurista puskuriin kattavaa palvelua unohtamatta. Jussi Rauniston tarjoamalla toimintamallilla ravistellaan vanhoillista toimialaa.
 

Järjestys se olla pitää

Sähköposti Tulosta PDF

Erilaisilla ratkaisuilla saadaan kullekin käyttäjälle parhaiten soveltuva kokonaisuus.

Pakettiautojen käyttö on varsin monipuolista. Puhtaan tavarankuljetuksen rinnalla auto on monesti työpiste ja erilaisten osien ja varusteiden varasto. Hyllyrakenteita rakennettiin aikanaan omaan tarpeeseen sen enempää järjestelmää pohtimatta. Nykyään tarkoin harkitut ratkaisut hyödyntävät auton tarjoamat mahdollisuudet parhaiten. Jokaisella osalla, laitteella ja työkalulla pitää olla oma, mietitty paikkansa.
 

Sähköinen voimanpesä

Sähköposti Tulosta PDF

Päällepäin eCanter on kuten fossiilikäyttöinen veljensä, eroa ei huomaa.

Portugalin Tramagalissa valmistetaan Mitsubishi Fuso Canteria ja sitä saa myös sähköisellä voimalinjalla, silloin se on eCanter malliltaan. Fuso brändi on jo kymmenen vuotta ollut Daimler AG:n omistuksessa ja siksi sitä Suomessa myy Veho. Alustaa saa usealla eri alustamitoituksella. Neljä eri painoluokkaa 4…9 tn ja peräti kuusi eri akselivälivaihtoehtoa. Jousiksi saa vain rautajouset, ilmajousista alustaa ei ole tarjolla.
 

Laadukas hollantilainen kampittaa kiinalaisia

Sähköposti Tulosta PDF

Suomessa on nyt noin 700 VDL-bussia, joista yli 90 prosenttia on kaupunkiliikenteessä käytettäviä Citea-malleja.
- Uuden mallisarjan tuotanto on pääsyt vauhtiin ja asiakasautojen luovutukset ovat käynnistyneet myös Suomessa, kertovat Timo Vainio ja Peter Sandin.

Hollantilainen VDL rantautui suomalaisille bussimarkkinoille kohta kaksi vuosikymmentä sitten. Tänään merkki on yksi murroksessa olevan alan vakiintuneista toimijoista. Palvelu, tuotekehitys ja uudet voimanlähteet ovat toiminnan keskiössä.
 

Pikkuveli on kasvanut

Sähköposti Tulosta PDF


Vuoden Pakettiautoksi valitun Ford Transitin pienempi malli Ford Transit Courier on entistä suurempi. Tavaratila on kasvanut jopa 25 %.
 

Voitelulla toimivuutta, turvallisuutta ja taloudellisuutta

Sähköposti Tulosta PDF

Takalaitanostimen pumppuyksikkö asennettuna.

Autoissa ja koneissa on erilaisia laakeripintoja ja niveliä, jotka on tarpeen voidella säännöllisesti. Kuorma-autoissa tämä voidaan toteuttaa keskusvoitelujärjestelmällä. MovaLube keskuspumpun energia saadaan sähköttömästi ja säännöllisesti hydraulipaineena.
 

Tilaa ja mukavuutta

Sähköposti Tulosta PDF

Vaikka lähtöaika olisi jäänyt ohjelmoitua, hytti ja lasit lämpenevät nopeasti.

Volkswagen ID. 7:ssa on ainesta taksiksi: sisätilat ovat harvinaisen tilavat ja kuskin mukavuus kunnossa.
 


Sivu 2 / 80

Lue uusimmasta numerosta

TULEVAISUUDEN AIRUT
Renault Trucks pyrkii olemaan maantiekuljetusten sähköistämisen edelläkävijä. Testasimme mitkä ovat E-Techin vahvuudet ja missä löytyy vielä parannettavaa.

HYUNDAIN VETYHANKKEET
Monista päinvastaisista spekulaatioista huolimatta Hyundain vetyhankkeita ei olla lopettamassa.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Mitä alempi nopeusrajoitus, sitä enemmän ylinopeuksia ja liikenneonnettomuuksia... Sitä enemmän sakottamalla parannettavaa liikenneturvaa, poliisimme ajattelutavan mukaan..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 15.10.2024 03:02 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki