Auto, tekniikka ja kuljetus

Uusi järeä Rellu-sarja

Sähköposti Tulosta PDF
Ranskan Lyonissa vedetään 11.6. esirippu uudesta järeästä Renault kuorma-autosarjasta. Volvo on astunut isännäksi taloon. Paremmaksi se siitä vain tulee, sanovat kuljetusalan vanhat .
Kuorma-autoalallakin ollaan menossa henkilöautoalalla havaittuun hyvään hinta/laatu ratkaisuun Volkswagen-Skoda-Seat ja Renault-Dacia tyyliin. Hinnassakin näkyy Volvo-Renault, ennustetaan.
Lue Auto, tekniikka ja kuljetuksen raportti uudesta järeästä Renaultista Juhannus-lehdessä.
 

Koeajettua: Iveco Daily Euro 6

Sähköposti Tulosta PDF


Iveco Daily saa Euro 6 -päivityksessä uuden keulailmeen ja peruskoneen. Samalla automaattivaihteiston tarjontaa laajennetaan. Lisäksi päivitetään sisustan väriteemoja ja esitellään valmistajan pakettiautoja varten räätälöimät liitettävyyspalvelut.

Daily Euro 6 -mallisto eroaa ulkoisesti nykyisestä mallista käytännössä vain etusäleikön ja moottorin teholuokan paljastavan numeroyhdistelmän osalta.

 

Yhtenäinen eurooppalainen ilmatila: 10 vuotta turhaa työtä?

Sähköposti Tulosta PDF
Yhtenäinen eurooppalainen ilmatila on EU:n lippulaivahanke, jonka tarkoituksena on kolminkertaistaa kapasiteetti ja puolittaa ilmaliikenteen kustannukset.

Tähän ei kuitenkaan vielä ole päästy.

Euroopan komission varapuheenjohtaja ja liikenteestä vastaava komissaari Siim Kallas ilmoitti 11.10. aikovansa esittää keväällä 2013 uusia lainsäädäntöehdotuksia nopeuttaakseen hankkeen täytäntöönpanoa sekä ryhtyvänsä kaikkiin mahdollisiin toimiin täytäntöönpanon valvomiseksi.
Näihin voi tarvittaessa sisältyä myös rikkomismenettelyjä.
 

Sähköllä talviolosuhteissa

Sähköposti Tulosta PDF

Yksi Scanian Winter 2025- tapahtuman BEV-koeajokeista oli kaksiakselinen P23 Närkon valmistamalla Nordic Box -umpikorilla.

Tämän vuoden Scania Winter tarjosi mainion mahdollisuuden kokeilla ruotsalaisvalmistajan nykyistä sähköautomallistoa talvikelissä.
 

Vihreän siirtymän vauhdittajat

Sähköposti Tulosta PDF

Scania 460 R A6x2NB 460 hevosvoiman OC 13 104 kaasumoottorilla ja 14-portaisella G25CM ylivaihdevaihteistolla. Kaasusäiliöiden kokonaistilavuus on 874 dm3 eli yhteensä 343 kg. Koeajettavana ollut CBG-veturi oli varustettu ohjaamon takana olevilla lisäsäiliöillä (363 dm3, jotka nostavat sen hintaa noin 6 500 eurolla.

CO2-päästöjen vähentäminen on todellisuutta, johon kaikkien hyötyajoneuvojen valmistajien, myös Scanian, on tartuttava. Scanian osalta vihreän siirtymän kuljetusratkaisujen vauhdittavat tuoreet 13 litran kaasumoottorit.
 


Sivu 20 / 168

Lue uusimmasta numerosta

FUSO CANTER
JA eCANTER

Canter on kieltämättä ketterä kokoisekseen. Sillä onnistuu kaupungin keskustassakin pyörittely, peruutuskameran puuttumisesta huolimatta.

CAETANON VETYBUSSIT
Tulevan kesän aikana on tarkoitus aloittaa Jyväs- kylässä kaupunkiliikenne Caetanon vetybusseilla.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Eivät nämä kuuliaiset "ei-koskaan-ylinopeutta" ajavat edes ymmärrä, mitä heidän takanaan tapahtuu. Tuskin koskaan edes vilkaisevat taustapeiliin..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 12.09.2025 09:35 ]
feed-image Feed Entries