Auto, tekniikka ja kuljetus

Yhden kuorma-auton yrityksestä logistiikan monitoimijaksi

Sähköposti Tulosta PDF

Iiro Mäkinen johtaa vahvasti yli 70 vuotiasta perheyritystä.

Vuonna 1952 Antero Mäkinen käynnisti yrityksen yhdessä vaimonsa Sylvi Elisabethin kanssa. Tästä yrityksen nimi SE Mäkinen. Eri vaiheiden kautta yritys on kasvanut kolmen sukupolven ohjauksessa nykyiseksi logistiikan monitoimijaksi.
 
Yrityksen toimitusjohtajana on jo yli 10 vuoden ajan toiminut kolmannen sukupolven edustaja Iiro Mäkinen. Otetaanpa mies tenttiin ja katsotaan mitä polkua pitkin SE Mäkinen on tullut nykytilaan ja miltä tilanne nyt näyttää.
 

Selänsäästäjät vertailussa

Sähköposti Tulosta PDF
  Nokkakärry on tavarankuljettajalle tärkeä ja paljon käytetty työkalu. Kyseessä on tärkeä työkalu, sillä Työterveyslaitoksen mukaan valtaosa ammattikuljettajien työtapaturmista liittyy liikkumiseen ja toimimiseen lastaus- ja purkupaikoilla. Kone, työ ja ympäristö testasi neljää erilaista nokkakärryä. Testi paljasti, että kärryjä todella löytyy erilaisiin tarpeisiin. Lue testi 10.12. ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetus –lehdestä.
 

Sähköpaku työjuhtana

Sähköposti Tulosta PDF
Nissan e-NV200 täyssähköautoNissan e-NV200 täyssähköauto

Koeajoimme Nissanin e-NV200 sähköpakettiautoa jokapäiväisessä ajossa usean viikon ajan. Mitä opimme ja mitä jäimme kaipaamaan? Se selviää seuraavasta 10.12. julkaistavasta Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdestä.
 

Lakialoitteiden lausuntoaika umpeutuu

Sähköposti Tulosta PDF
 Kahdesta tärkeästä uudesta lakipaketista annettavien lausuntojen takaraja umpeutuu 24.8.

LVM:n valmistamat lakiesitykset menevät liikenneministeri Merja Kyllösen siunauksella hallituksen esityksinä eduskunnan leimattaviksi.
 

Toimintaa vuosien kokemuksella

Sähköposti Tulosta PDF

Laatu ja ympäristö on varmistettu jo vuodesta 2007 sertifioinneilla. Omat haasteensa on tullut kuljetusyksiköiden koon kasvaessa.

Jo vuonna 1945 Bror Eklund perustaa yrityksen Eklunds Snickeri, joka alkuun toimi puusepän liikkeenä. 1950-luvulla valmistuksessa oli jo erilaisia päällirakenteita ja perävaunuja sekä asuntovaunuja. Varsinaisiin puoliperävaunuihin Ekeri erikoistui 1960 luvulla.
 


Sivu 29 / 168

Lue uusimmasta numerosta

FUSO CANTER
JA eCANTER

Canter on kieltämättä ketterä kokoisekseen. Sillä onnistuu kaupungin keskustassakin pyörittely, peruutuskameran puuttumisesta huolimatta.

CAETANON VETYBUSSIT
Tulevan kesän aikana on tarkoitus aloittaa Jyväs- kylässä kaupunkiliikenne Caetanon vetybusseilla.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Eivät nämä kuuliaiset "ei-koskaan-ylinopeutta" ajavat edes ymmärrä, mitä heidän takanaan tapahtuu. Tuskin koskaan edes vilkaisevat taustapeiliin..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 12.09.2025 07:35 ]
feed-image Feed Entries