Auto, tekniikka ja kuljetus

Kylmäkuljetuksiin jättiparannus

Sähköposti Tulosta PDF

Molempia paneelimalleja käytetään perävaunun lattiarakenteessa. Vasemmanpuoleisen LiteShellin kuitumuovinen poikittaispalkki on huomattavasti kapeampi kuin oikeanpuoleisen, nyt valmistuksesssa olevan PurFerron puinen poikittaispalkki. Lämpöeristeen määrä pinta-alaa kohti on LiteShellillä suurempi.

Kögel kehittää uutuutta, erityisen kevyttä ja energiatehokasta lämpösäädeltyä kuormakoria. Kyse on valmistajan historian suurimmasta tuoteinvestoinnista.
 

Kilpailukykyä ja talouskasvua ammattiliikenteen polttoaineveron palautuksella

Sähköposti Tulosta PDF
 Valtiovarainministeriön tuoreessa budjettiesityksessä luvataan talouskasvua.
Elinkeinoelämää tuettaisiin muun muassa energiaverotuella.

Budjetissa ei kuitenkaan luvata maanteiden tavaraliikenteelle välttämätöntä polttoaineveron palautusta.
 

Koeajossa uusi Transporter T6

Sähköposti Tulosta PDF
 Uuden Volkswagen Transporter T6:n ulkomuoto on muuttunut tahdikkaasti, mutta konehuoneessa on tapahtunut täyspäivitys. Koeajettu Volkswagen Transporter umpipakettiauto on varustettu uudella SCR-tekniikan avulla Euro 6 -standardin täyttävällä, 2,0-litraisella, 75 kW:n (102 hv) ja 250 Nm väännön TDI-moottorilla. Muita TDI-vaihtoehtojen teholuokkia ovat 62 kW (84 hv), 110 kW (150 hv) ja tehomylly 150 kW (204 hv).

Uuden Transporter T6:n moottorin alavääntö ja kehittynyt varustetaso herättivät raadissa tyytyväisyyttä. Lue tarkemmin uudesta Trasporterista Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden numerosta 9/2015 (julkaisupäivä 27.10.2015).
 

Kilpailu kiristyy

Sähköposti Tulosta PDF

Maxus e-Deliver 7 on tonniluokan uusi tulokas.

Suomessa selvästi suosituin pakettiautojen kokoluokka on ns. tonniluokka. Tähän kokoluokkaan luetaan yleisesti myös alle 1 000 kg kantavuuden autot. 1 000 kg kantavuuden omaavia autoja on selvästi vähemmän erityisesti sähköisten pakettiautojen parissa.
 

Autotuojat ry: Oman auton käyttö työajoihin työsuhdeautoa kannattavampaa

Sähköposti Tulosta PDF

Autojen merkkimaahantuojia edustavan Autotuojat ry:n laskelmien mukaan oman auton käyttö työajoihin, etenkin korkeilla kilometrimäärillä, on ollut tähän saakka selvästi työnantajan tarjoamaa autoetua kannattavampaa.

 


Sivu 31 / 167

Lue uusimmasta numerosta

FUSO CANTER
JA eCANTER

Canter on kieltämättä ketterä kokoisekseen. Sillä onnistuu kaupungin keskustassakin pyörittely, peruutuskameran puuttumisesta huolimatta.

CAETANON VETYBUSSIT
Tulevan kesän aikana on tarkoitus aloittaa Jyväs- kylässä kaupunkiliikenne Caetanon vetybusseilla.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Eivät nämä kuuliaiset "ei-koskaan-ylinopeutta" ajavat edes ymmärrä, mitä heidän takanaan tapahtuu. Tuskin koskaan edes vilkaisevat taustapeiliin..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 13.07.2025 01:46 ]
feed-image Feed Entries