CTI-autolle pahimmat paikat

Sähköposti Tulosta PDF

Karvosen 4-akselisessa Sisussa ääriakseliväli on automerkille tyypillisesti 6 220 mm, josta siltasääntö sanelee kokonaismassaksi 34 144 kg.

Ajamisen aikana säädettävät rengaspaineet laajentavat puutavara-auton käyttökautta. Alennetuista paineista tykkäävätmyös renkaat, kun soratien pikkukivet niitä pistelevät.
 

Kuljetusalalle tasavertaiset säännöt

Sähköposti Tulosta PDF

Aiemmin kuorma-autoa ammatikseen ajanut professori Jouni Juntunen ymmärtää, mitä näyttöpäätteen numerot viestivät.

Autonkuljettajan ammattia vierastetaan. Kuljetusala on vajonnut yhä syvemmälle ongelmiin, jotka havaittiin jo vuosia sitten. Uutta tutkimustaan viimeistelevä professori Jouni Juntunen välittää vallanpitäjille kuljetusyritysten kylmän viestin.
 

Pankinjohtajan neuvot kuljetusyrittäjälle

Sähköposti Tulosta PDF

Kuljetuskalusto on kallistunut viime vuosina selvästi. Tässä Haikan Scania- hankinnassa rahaa on säästynyt, kun toinen akseli on tehtaalta. Varjopuolena on, ettei akselia saa ylös.

Kalusto kallistuu, mutta silti sitä on uusittava. Rahoituksessa on miinoja ja niiden räjähtämisen välttämiseen pankinjohtaja antaa vinkkejä.
 

Racing-henkeä

Sähköposti Tulosta PDF

Iceman oli Oslo Motor Show näyttelyn paras (Best in Show) ja paras myös maalauksessa. Kuvassa auton kuljettaja Pasi Miilumäki (vas.), kuljetusyrittäjä Juha Ristimaa ja motiivimaalari/pääsuunnittelija Perttu Papunen.

Ajolinjan 9/2021 numeron julisteyhdistelmällä ajetaan Pohjolan liikenteessä. Ja ilmeisesti ensi kesänä HCT-mittaisena.
 

Hyvä auto tekee kuljettajasta paremman

Sähköposti Tulosta PDF

Sieltä se tulee vaivatta, Trakkerin seuraaja T-Way.

Maastoajossa ei kehuta T-Way mallin raikasta ulkonäköä, vaan etenemisominaisuuksia. Alastulo on usein nousua hankalampaa.
 


Sivu 32 / 50
Lue uusimmasta numerosta

MAKKARARAHTARI
Salomaan suvuissa on autoiltu pian 90 vuotta. 74-vuotias Ilpo Salomaa kertoo, mitä kaikkea vuosiin on mahtunut ja millaista on makkara-autoilu nykyään.

JANGERIN VOLVO FH16
Jesse Jangerin ensimmäinen vakioajokki on uusi kaasu-Volvo. Se on lähes 200 heppaa tehottomampi kuin Kuljetus Jangerin FH16-700.

Pääkirjoitukseen
Tilaa lehti



Yhteistyössä


[ 17.06.2025 12:52 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki