Volvo FH25 Edition 750 ja ESAPE-perävaunu. 76-tonninen yhdistelmä säätyy jopa 34-metriseksi. Volvossa on irrotettava 20 tm Palfinger 20002.
Urjalan Lahmat rakensivat monipuolisen HCT-yhdistelmän, joka pitenee tarvittaessa 34-metriseksi. Vetoauto on FH25 Edition juhlamalli, jota seuraa 6-akselinen lavettikärry.
Lue lisää... Kommentoi
Kestääkö vetokytkin?
Savonlinnalaisen Kari Malmstedtin HCT-junassa on kokonaispainoa 92 tonnia. Vetokytkimenä on järein VBG:n dollykytkin, vaikkei dollya olekaan. Tämän vetokytkimen D-arvo on 285 kN.
Vetopalkki. Vetokytkin. Vetosilmukka. Aisa. Ne ovat kaikki turvalaitteita, joiden valinnassa ei sovi olla leväperäinen. Ja huoltaakin niitä pitää. Vetolaitteen kuormitusarvoon myös vaikuttaa muukin kuin massat. Ajolinja kertoo nyt tarvittavat tiedot, jotta voit vetää perävaunua ilman vetolaitehuolia.
Asfalttisoturi
Route 66 Scania R580 kuljettaa asfalttia Ruotsissa Norrköpingin ympäristössä. Auton omistaa Sofie Anderssonin DMS Entreprenad AB.
Aina tien päällä olevan ruotsalaisen Route 66-Scanian kuljettaja kehuu ajokkinsa CMT-lavoja.
Mitä puuta ja mitä laatua
Mittalaite hyödyntää kamera- ja laserteknologialla saatavaa dataa, joka käsitellään räätälöidyllä analysointiohjelmistolla.
Teknosavon kehittämä raakapuukuljetusten uusi innovaatio kertoo reaaliajassa puun määrän, laadun ja lajikkeen. TruckSmart laite on menossa ensiksi vientimarkkinoille.
Vanhan tien kulkijat
Kun Junnilaisen Paavon ajokki ryytyi Helsinkiin, Keinäsen Ilkka ja Klemetin ”Veke” saivat tehtäväkseen hakea se Lapinlahdelle korjattavaksi. Koska paluumatka lämpimässä hytissä tuntui paremmalta ajatukselta kuin kylmässä autossa hinattavana oleminen, auto työnnettiin puomilla lavalle. Kuvassa Klemetin ”Veke”.
Kasa mäntiä ja herätyskello pesuvadissa. Pietikäisen Kuljetus Oy on jo historiaa, mutta tarinat jäivät elämään.