11.08.2021 00:00
Ajolinja
Oona Tuuri (laskutus ja ajojärjestely), Toni Kuhanen (yleismies), Sami Paljakka (kuljetussuunnittelija), Petri Suomalainen (mekaanikko), Jari Tuuri (kuljetusyrittäjä) ja Saana Tuuri (laskutus ja ajojärjestely). Taloushallinnosta vastaava Kirsi Tuuri puuttuu kuvasta.
Tuuri Kouvolassa ei halua tukeutua vain Scaniaan. Siksi DAF tuli taloon.
Ajolinja kävi Kuljetus Tuurilla Kouvolassa nelisen vuotta sitten. Silloin oli kuorma-autokalustoa 22, nyt 30. Kalusto on jakaantunut puoliksi jakoautojen ja isojen autojen kesken.
06.08.2021 00:00
Ajolinja
TransHartikaisen FH-Volvo on ”old school”-henkinen, yksi näyttävimmistä suomalaisista Volvoista.
TransHartikainen autoilee FH16-550 Volvolla. Ensin alkoi Volvo kuluttamaan hirveitä. Sitten tuli loparit ajopaikasta. Näistä vastoinkäymisistä on kuljetusyrittäjä Tuomas Hartikainen selviytynyt.
22.06.2021 00:00
Ajolinja
Toimintamatka yhdellä LBG-tankillisella on noin 800 kilometriä. Se pitää sisällään nuppina keräilyä, yhdistelmänä ajoa ja tyhjäajoa. Tarkkoja kulutuslukemia Juhana Roimolalla ei ole, koska kaasuauton polttoainelaskut menevät suoraan Valiolle.
Miten on kaasuauto kulkenut? Toimiiko kaasun tankkaus? Onko hinuria tarvittu?
17.06.2021 00:00
Ajolinja
Uusien mittojen myötä JR Tarvekuljetuksen elintarvikekuljetusyhdistelmien vetoautot ovat pidentyneet. Kuvan P410-Scania VAK-korein ja perävaunuin on 27-metrinen.
Kun Raskone lopetti Kotkassa, JR Tarvekuljetuksen Juho Räsänen vuokrasi kaksi läpiajettavaa hallipaikkaa ja aloitti korjaamotoiminnan.
28.05.2021 00:00
Ajolinja
Arvo Kurki, Samin isoisä, aloitti autoilun 80 vuotta sitten.
Kotkassa on Suomen hienoimpia betoniautoja. Se on kolmannen sukupolven kuljetusyrittäjällä, Sami Kurjella, joka varusteli betoniautonsa tähtäimessä hyvä työergonomia.
|
|
|
Sivu 35 / 49 |