Ajo ilman ajopiirturia

Sähköposti Tulosta PDF

Samuli Suorsan uusi betoniauto Scania G540 on vapautettu ajopiirturin käytöstä. (Kuva: Samuli Suorsa.)

Ajopiirturiin tuli uusia käyttövapautuksia keväällä. Nyt ei Suorsan Samulinkaan tarvitse käyttää piirturia ajaessaan valmisbetonia. Ajolinja kertoo muutkin piirturin käyttöpakosta vapautetut.
 

Lyhyttä ja pitkää

Sähköposti Tulosta PDF

Oona Tuuri (laskutus ja ajojärjestely), Toni Kuhanen (yleismies), Sami Paljakka (kuljetussuunnittelija), Petri Suomalainen (mekaanikko), Jari Tuuri (kuljetusyrittäjä) ja Saana Tuuri (laskutus ja ajojärjestely). Taloushallinnosta vastaava Kirsi Tuuri puuttuu kuvasta.

Tuuri Kouvolassa ei halua tukeutua vain Scaniaan. Siksi DAF tuli taloon.

Ajolinja kävi Kuljetus Tuurilla Kouvolassa nelisen vuotta sitten. Silloin oli kuorma-autokalustoa 22, nyt 30. Kalusto on jakaantunut puoliksi jakoautojen ja isojen autojen kesken.
 

Vaikeuksista voittoon

Sähköposti Tulosta PDF

TransHartikaisen FH-Volvo on ”old school”-henkinen, yksi näyttävimmistä suomalaisista Volvoista.

TransHartikainen autoilee FH16-550 Volvolla. Ensin alkoi Volvo kuluttamaan hirveitä. Sitten tuli loparit ajopaikasta. Näistä vastoinkäymisistä on kuljetusyrittäjä Tuomas Hartikainen selviytynyt.
 

Yli 500 000 kilometriä maidonkeräilyä kaasu-Volvolla

Sähköposti Tulosta PDF

Toimintamatka yhdellä LBG-tankillisella on noin 800 kilometriä. Se pitää sisällään nuppina keräilyä, yhdistelmänä ajoa ja tyhjäajoa. Tarkkoja kulutuslukemia Juhana Roimolalla ei ole, koska kaasuauton polttoainelaskut menevät suoraan Valiolle.

Miten on kaasuauto kulkenut? Toimiiko kaasun tankkaus? Onko hinuria tarvittu?
 

Kahden asentajan voimin

Sähköposti Tulosta PDF

Uusien mittojen myötä JR Tarvekuljetuksen elintarvikekuljetusyhdistelmien vetoautot ovat pidentyneet. Kuvan P410-Scania VAK-korein ja perävaunuin on 27-metrinen.

Kun Raskone lopetti Kotkassa, JR Tarvekuljetuksen Juho Räsänen vuokrasi kaksi läpiajettavaa hallipaikkaa ja aloitti korjaamotoiminnan.
 


Sivu 36 / 50
Lue uusimmasta numerosta

MAKKARARAHTARI
Salomaan suvuissa on autoiltu pian 90 vuotta. 74-vuotias Ilpo Salomaa kertoo, mitä kaikkea vuosiin on mahtunut ja millaista on makkara-autoilu nykyään.

JANGERIN VOLVO FH16
Jesse Jangerin ensimmäinen vakioajokki on uusi kaasu-Volvo. Se on lähes 200 heppaa tehottomampi kuin Kuljetus Jangerin FH16-700.

Pääkirjoitukseen
Tilaa lehti



Yhteistyössä


[ 17.06.2025 12:42 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki