Koeajettua: Volkswagen Amarok V6

Sähköposti Tulosta PDF
 Vuonna 2009 markkinoille tullut Volkswagen Amarok tuli Suomeen vuonna 2011. Amarokin uusi versio on mallin historian ensimmäinen iso päivitys.

Tärkein uudistus on moottorin muuttuminen kuusisylinteriseksi. Eurooppaan myydään jatkossa vain kuusisylinterisiä malleja. Vanhaa nelisylinteristä ei päivitetä Euro 6 -tasoon. Mallinimellä Generation 2 Evo kulkeva kuusisylinterinen moottori on kolmilitrainen.
Teholuokkia on kolme, 120 kW/163hv/450 Nm, 150 kW/204 hv/500Nm ja 165 kW/224hv/550Nm. Isotehoisen huippunopeudeksi ilmoitetaan 193 km/h ja kiihtyvyydeksi nollasta sataan 7,9 sekuntia. Arvot ovat todella kovia, niille kalpenevat käytännössä kaikki nykyisin Euroopassa saatavilla olevat jenkkiavolavatkin.

Amarokin nelivetoihin on tarjolla kuusilovinen manuaali ja kahdeksanportainen automaatti. Vetojärjestelmiä on periaatteessa kaksi. Monipuolisimpaan kuuluu muun muassa Torsen-tasauspyörästön lukitus, tosin lisävarusteena.

Koeajo kokonaisuudessaan Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden kesänumerossa (Atk 6/2016).
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

SÄHKÖAUTOT LUMELLA
Pääsimme testaamaan talvisissa olosuhteissa vaihtoehtoisella voimanlähteellä toimivia pakettiautoja.

VETYÄ ODOTELLESSA
Raskaan kaluston voimanlähteenä ladattava sähkö sopii lähinnä paikallisjakeluun akkujen painosta johtuen. Kun sähkö tuotetaan polttokennolla, tilanne muuttuu täysin.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
"Betonituotannosta Malmin asuinrakentamiseen syntyy aivan järjetön ilmastopäästö! Ja Helsingissä sanotaan, ettei se ole heidän päästönsä, koska betoni tehdään muualla..."  
Lue lisää >>


Yhteistyössä:



[ 19.04.2019 20:24 ]