Koeajettua: Volkswagen Amarok V6

Sähköposti Tulosta PDF
 Vuonna 2009 markkinoille tullut Volkswagen Amarok tuli Suomeen vuonna 2011. Amarokin uusi versio on mallin historian ensimmäinen iso päivitys.

Tärkein uudistus on moottorin muuttuminen kuusisylinteriseksi. Eurooppaan myydään jatkossa vain kuusisylinterisiä malleja. Vanhaa nelisylinteristä ei päivitetä Euro 6 -tasoon. Mallinimellä Generation 2 Evo kulkeva kuusisylinterinen moottori on kolmilitrainen.
Teholuokkia on kolme, 120 kW/163hv/450 Nm, 150 kW/204 hv/500Nm ja 165 kW/224hv/550Nm. Isotehoisen huippunopeudeksi ilmoitetaan 193 km/h ja kiihtyvyydeksi nollasta sataan 7,9 sekuntia. Arvot ovat todella kovia, niille kalpenevat käytännössä kaikki nykyisin Euroopassa saatavilla olevat jenkkiavolavatkin.

Amarokin nelivetoihin on tarjolla kuusilovinen manuaali ja kahdeksanportainen automaatti. Vetojärjestelmiä on periaatteessa kaksi. Monipuolisimpaan kuuluu muun muassa Torsen-tasauspyörästön lukitus, tosin lisävarusteena.

Koeajo kokonaisuudessaan Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden kesänumerossa (Atk 6/2016).
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

SÄHKÖINEN KULJETIN
Mersun pienempi pakumalli on uudistunut yhteistyössä Renaultin kanssa.Eli Citan on pitkälti sama auto kuin Kangoo, mutta kyllä Citan ihan mersulta tuntuu.

SÄILIÖKALUSTO
Säiliöyhdistelmät ovat lähtökohtaisesti tehtäväänsä räätälöityjä, ja niillä kuljetetetaan monenlaisia nestemäisiä tuotteita.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"On varoittavia esimerkkejä takseista, jotka eivät ole takseja. On vain keltainen kupu auton katolla ja kuljettajana ammattitaidoton henkilö..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 07.12.2023 16:49 ]

Mainospalkki