Volkswagen esitteli e-Co-Motion konseptiauton

Sähköposti Tulosta PDF

Volkswagen Commercial Vehiclesin johtokunnan edustaja Eckhard Scholzin mukaan projektin tavoitteena on valmistaa ajoneuvo, jossa hallittavuus on huippuluokkaa ja hiilijalanjälki pieni sekä hyvä näkyvyys joka suuntaan. Volkswagen Commercial Vehiclesin johtokunnan edustaja Eckhard Scholzin mukaan projektin tavoitteena on valmistaa ajoneuvo, jossa hallittavuus on huippuluokkaa ja hiilijalanjälki pieni sekä hyvä näkyvyys joka suuntaan.

Sähköllä toimiva e-Co-Motion konseptiauto on Volkswagenin vastaus kasvavien kaupunkien luomaan paineeseen tavarankuljetusten lisäämiseen ja päästöjen vähentämiseen.

e-Co-Motion sähköjärjestelmä on kiinnitetty taka-akseliin vaihdekaatikon kanssa, mikä mahdollistaa kaupunkiajossa suuret kääntökulmat etuakselille. kääntöympyrä on 8.95 metriä.

e-Co-Motioinin jatkuva teho on 50 kW (68 hV) ja suurin teho on 85 kW (115 hV). Maksimivääntö taas on 270 Nm.
e-Co-Motion sopii taajamien lisäksi myös moottoriteille, koska järjestelmä ei rajoita nopeutta 120 km/h:ssa.



Ajoneuvolle on kolmen eri kapasiteetin akut: 20 kWh, 30 kWh ja 40 kWh, joiden toimintasäteet ovat: 100 km, 150 km ja 200 km.

 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

TULEVAISUUDEN AIRUT
Renault Trucks pyrkii olemaan maantiekuljetusten sähköistämisen edelläkävijä. Testasimme mitkä ovat E-Techin vahvuudet ja missä löytyy vielä parannettavaa.

HYUNDAIN VETYHANKKEET
Monista päinvastaisista spekulaatioista huolimatta Hyundain vetyhankkeita ei olla lopettamassa.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Mitä alempi nopeusrajoitus, sitä enemmän ylinopeuksia ja liikenneonnettomuuksia... Sitä enemmän sakottamalla parannettavaa liikenneturvaa, poliisimme ajattelutavan mukaan..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 09.10.2024 07:42 ]

Mainospalkki