Auto, tekniikka ja kuljetus

Kuormanosturi on helposti kuolemanloukku!

Sähköposti Tulosta PDF

Viranomainen laiminlyö tarkastusvelvollisuutensa. Valvontajärjestelmä halutaan ohittaa. Myyjät käyttävät helppoa ohittamista jopa myyntiargumenttina!

 

Kapelliperävaunut vertailutestissä!

Sähköposti Tulosta PDF

Pitkäaikaiset, monia eri perävaunuvalmisteita käyttäneet kuljetusyrittäjät kertovat kokemuksiaan kapelliperävaunuista. Kome, Närko, Kautec, Lag, Krone ja Schmitz joutuvat suurennuslasin alle. Miten kotimainen pärjää ulkomaalaisille?

 

Lossit puukuljetusten tulppana

Sähköposti Tulosta PDF
 Raskaan tieliikenteen uudet 76 tonnin enimmäispainot ovat olleet käytössä 2,5 vuotta. Järvi-Suomen puukuljetusyrittäjät eivät kuitenkaan voi hyödyntää uusia painoja, koska useimpien lauttapaikkojen lossit voivat kuljettaa vain 60-tonnisia yhdistelmiä. Juuri kun vanhoja 44 tonnin losseja kiireellä telakoitiin 60-tonnisiksi, ne jäivät saman tien alamittaisiksi. Lue aiheesta lisää Auto, tekniikka ja kuljetuksen seuraavasta (Atk 4/2016) numerosta.
 

Mitä teet, Jari Lindström?

Sähköposti Tulosta PDF

 Sama rangaistus kohdistuu kohtuuttoman paljon raskaammin ammattikuljettajaan, ja myös kuljetusyritykseen, kuin yksityisautoilijaan.

Mikä ei ole kohtuus, ei voi olla lakikaan, lausui Olaus Petri ohjenuoraksi Suomen kansalle. Se on muodostunut kansanperinteeksi, jota suomalaiset seuraavat. Miten voi jatkua, että samoista liikennerikkeistä tuomitaan rangaistus, joka vaikutta tuskin mitenkään yksityisautoilijan elämään, mutta syöksee ammattikuljettajan työttömyyteen, usein pysyvään, ja hänen perheensä ja huollettavansa hirvittävään taloudelliseen ahdinkoon? Ja saattaa pahimmoillaan ajaa pienen kuljetusyrityksen ja sen työpaikat nurin!

Me kysyimme perusduunarilta, työministeriltä ja oikeusministeriltä Jari Lindströmiltä.

Kysyimme myös laittoman kabotaasin surullisista seurauksista Suomessa, jossa tuhannet ammattikuljhettajat ja sadat kuljetusyritykset ovat ajautuneet vararikkoon valvomattoman ja villiintyneet halpakuljettaja- ja -kuljetusliikevyöryn seurauksena.

Lue 1.7. ilmestyvä Auto, tekniikka ja kuljetus 6/16: Perusduunari, tuplaministeri Lindström Tentissä!

 

Eckerö-Keronen: Jätkässä ikävä tilanne

Sähköposti Tulosta PDF

altaltEckerö Linen toimitusjohtaja Taru Keronen on huolissaan Helsingin Jätkäsaaressa sijaitsevan Länsisataman ja asukkaiden suhteiden kärjistymisestä. Länsisatamaan saapuu ja lähtee päivittäin 15 autolautallista rekkoja, täysperäyhdistelmiä ja busseja. Raskaalle liikenteelle ei ole riittävästi odotuspaikkoja sataman tuntumassa enempää kuin pääkaupunkiseudulla muutenkaan. Raskaat, isot ajoneuvot joutuvat odottamaan autolauttojen lähtöjä katujen varsilla, niille sopimattomilla pysäköintipaikoilla, osittain jopa jalkakäytävillä.

- Elävän sataman pitää toimia satamatoiminnan ehdoilla. On epärealistista kuvitella, että häiriötekijöitä voidaan kokonaan välttää. Jollei toiminnan edellyttämiä liikenneratkaisuja tehdä, seurauksena asukkaiden viihtyvyys kärsii. Raskaan liikenteen kulku laivoille ja pois on pakko ratkaista toimivalla ohjauksella, Taru Keronen peräänkuuluttaa.

Eckerön m/s Finlandian 1900 m pitkää autokantta käytti viime vuonna rahtiautot hyväkseen 900 000 metrin osalta. Finlandia on kasvattanut matkustajamäärää 25-30 % jo kolmena vuotena peräkkäin.

- Tilaa on raskaalle liikenteelle enemmänkin. Se on seuraava haasteemme, Keronen paljastaa haastattelussa, joka julkaistaan kokonaisena tulevassa Auto, tekniikka ja kuljetus 3/2016 numerossa.

 


Sivu 110 / 167

Lue uusimmasta numerosta

TOIMIVA TILATAKSI
Ford on tunnettu kyvystään yhdistää käytännöllisyys ja ajomukavuus – ja uusin Tourneo Custom Avtive PHEV ei ole poikkeus.

MERCEDES-BENZ AROCCS EXTENT BAUMASSA
Mercedes-Benzin erikoismalli, Arocs Extent, herätti runsaasti huomiota Baumassa.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Kautta maailman historian maita ja kansoja on perinteisesti valloitettu sotajoukoilla ja aseilla, sodilla. Kiina näyttää maailmalle uuden keinon: se valloittaa maailmaa rahalla..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 24.05.2025 10:13 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki