Juha Järvisen kolmas tummansininen Scania.
Järvinen Transport ajaa murskeita pääkaupunkiseudulla vahvimmalla kuorma-autolla, Scania R770:llä. Se on tehty legendaarisen motiivimaalarin, Riikosen Simon uraa kunnioittaen.
Lue lisää... Kommentoi
Ajo ilman ajopiirturia
Samuli Suorsan uusi betoniauto Scania G540 on vapautettu ajopiirturin käytöstä. (Kuva: Samuli Suorsa.)
Ajopiirturiin tuli uusia käyttövapautuksia keväällä. Nyt ei Suorsan Samulinkaan tarvitse käyttää piirturia ajaessaan valmisbetonia. Ajolinja kertoo muutkin piirturin käyttöpakosta vapautetut.
Lyhyttä ja pitkää
Oona Tuuri (laskutus ja ajojärjestely), Toni Kuhanen (yleismies), Sami Paljakka (kuljetussuunnittelija), Petri Suomalainen (mekaanikko), Jari Tuuri (kuljetusyrittäjä) ja Saana Tuuri (laskutus ja ajojärjestely). Taloushallinnosta vastaava Kirsi Tuuri puuttuu kuvasta.
Tuuri Kouvolassa ei halua tukeutua vain Scaniaan. Siksi DAF tuli taloon.
Ajolinja kävi Kuljetus Tuurilla Kouvolassa nelisen vuotta sitten. Silloin oli kuorma-autokalustoa 22, nyt 30. Kalusto on jakaantunut puoliksi jakoautojen ja isojen autojen kesken.
Vaikeuksista voittoon
TransHartikaisen FH-Volvo on ”old school”-henkinen, yksi näyttävimmistä suomalaisista Volvoista.
TransHartikainen autoilee FH16-550 Volvolla. Ensin alkoi Volvo kuluttamaan hirveitä. Sitten tuli loparit ajopaikasta. Näistä vastoinkäymisistä on kuljetusyrittäjä Tuomas Hartikainen selviytynyt.
Yli 500 000 kilometriä maidonkeräilyä kaasu-Volvolla
Toimintamatka yhdellä LBG-tankillisella on noin 800 kilometriä. Se pitää sisällään nuppina keräilyä, yhdistelmänä ajoa ja tyhjäajoa. Tarkkoja kulutuslukemia Juhana Roimolalla ei ole, koska kaasuauton polttoainelaskut menevät suoraan Valiolle.
Miten on kaasuauto kulkenut? Toimiiko kaasun tankkaus? Onko hinuria tarvittu?