
3-akselinen G140 kaasuauto ja 2-akselinen 25P-täyssähköauto Konalan Scanialla.
Kuljetusyrittäjät saivat kuulla, millainen on uuden ajan Scania-maailma. Kiertueella ei mainittu V8-sanaa.
Lue lisää... Kommentoi
Elämää veitsen terällä

Kiuruvetinen kuljetusyrittäjä Tomi Rönkkö kuuluu Suomen yrittäjien liikennevaliokuntaan. Haastatteluviikolla tapahtuvassa kokouksessa on tarkoitus lähettää näkemyksiä valtiovallan suuntaan.
- En tosin lähtisi vielä kirkossa kuuluttamaan, että valtiovallan taholta tulisi päätöksiä ammattidieselistä tai polttoaineveron alennuksista.
Polttoaineiden rajusti kohonnut hinta pistää mietteliääksi.
- Pitkään kuljetusliikkeet eivät tällaista tilannetta kestä, tiivistää kollegoiden tunnot kuljetusyrittäjä Tomi Rönkkö Ylä-Savosta..
Varaosat huomiseksi

Tomi Haring (oik.) siirtyi Bisnes Joensuun palvelukseen ja luovutti Närhen toimitusjohtajuuden Kari Melaselle maaliskuussa. Melasella on monipuolinen kokemus teollisuusyrityksistä.
Raskassarja-ketjun Närhi kasvaa verkkokaupalla. Mottona on: Ammattilaisen matkassa.
Moottoripäivitykset Volvon vastaus Super-Scanialle

Volvo kertoo numeroarvoja moottorimuutosten kulutusparannuksista myöhemmin, testien jälkeen.
Keväällä tulevat moottoriparannukset 11-litraiseen, syksyllä 13-litraiseen. Uutuutena on 420 TC.
Suomen ensimmäinen Super-Scania on 560 S

Scania 560 S oli kuormattu 50-tonniseksi. Kokkolassa oli liukasta.
Scanian uutta moottoria, jossa ei ole linkoa, pääsivät asiakkaat kokeilemaan tien päällä jo talvella.