Mainospalkki

Iveco New Daily

Sähköposti Tulosta PDF

Uuden Dailyn keulan muoto tekee selvän pesäeron entiseen malliin. Kylkipeltien pokkauksia pyöristettiin ja helmoihin lisättiin koko auton kiertävä muovitus. Se on vakiona kaikissa umpimalleissa. Kaikki uudistukset eivät kuitenkaan vieneet Dailya parempaan suuntaan. Umpi- ja alle 3,5 t alustamallien sivupeilien kokoa pienennettiin paremman ilmanvastuksen ja polttoainetalouden saavuttamiseksi. Kuorma-autoksi rekisteröitävät alustamallit toimitetaan yhä entisillä norsunkorvilla.

Suurikokoisten pakettiautojen kummisetä Iveco Daily uudistui keula-ilmeltään ja ohjaamoltaan. Kyse ei ole pelkästä pintaremontista vaan myös akselivälejä ja tavaratiloja kasvatettiin. Konepuoli on päivitetty ja ajettavuutta parannettu uuden etuakseliston avuin. Parhaimmillaan umpikylki-Dailyn tavaratilaan sopii lähes 20 m3 kuormaa.
 

Länsimetrohuijaus

Sähköposti Tulosta PDF


RAIDELIIKENNETTÄ AVOIMELLA VALTAKIRJALLA.

5/2006 Helsingin valtuusto hyväksyi metronsa täysautomatisoitavaksi 70 miljoonalla eurolla käyttövalmina vuonna  2010. 9/2006 Espoon valtuusto hyväksyi täysautomatisoidun Länsimetron valmistuvaksi 2013 hinnalla 452 miljoonaa euroa. 2007 perustetaan Länsimetro Oy. Hallituksen puheenjohtajaksi tulee Olavi Louko ja varapuheenjohtajaksi Matti Lahdenranta.
 

Hätäjarrutusavustin estää peräänajon

Sähköposti Tulosta PDF


Auto, tekniikka ja kuljetus kokeili R410-Scaniaa, jossa on etäisyystutka ja siihen yhdistetty automaattijarrutus. Juppi jäi henkiin!
 

Nissan e-NV200 sähköpaku

Sähköposti Tulosta PDF

Keulaan on muotoiltu Leafista tuttua ilmettä. Peruskori on sama kuin tavallisessa NV200 pakettiautossa.

Sähköllä toimiva pakettiauto on vielä Suomessa harvinainen. Valikoima on kasvamassa – asialla on Nissan.
 

Uudet Polarit taisteluun

Sähköposti Tulosta PDF

Etusäleikössä kaksi poikkiripaa matalalle asennetussa 2,3 leveässä "Arocs" ohjaamossa.

Sisu ei petä! Tuli 76 tonnia ja 4,40, ja jo vain: Uudet Sisu Polarit ovat valmiina töihin joissa muut taipuvat.  Arocsin uusimmilla ohjaamoilla, Mersun Euro6 moottoreilla, Fullerilla tai PowerShift3:lla, omilla uusiin painoihin ja mittoihin räätälöidyillä alusta-, akselisto- ja jousituskehitelmillä. 
 

Ensimmäinen metrojupakka

Sähköposti Tulosta PDF

Helsingin metro aloitti liikenteen 1. kesäkuuta 1982.

1981 Uudenmaan lääninhallitus katsoi, että Helsingin entinen kaupunginjohtaja Teuvo Aura, metrotoimiston johtaja Unto Valtanen ja metrotoimikunta olivat ylittäneet toimivaltansa. Valtanen pidätettiin virastaan epäiltynä lahjusten vaatimisesta Siemensiltä.
 

Mercedes-Benz V-sarja

Sähköposti Tulosta PDF

VB-sarjan muoto on linjakas. Auton tunnistaa helposti Mersuksi – sukunäköä on riittävästi! Ajovalot vaikuttavan mielenkiintoisilta – niiden tehoa voitaneen arvioida ensi syksyn pimeillä.

Mercedes-Benzin uusi V-sarja korvaa Suomessakin tutun Vianon pikkubussien loistokkaassa päässä. V on hieno mutta hinnakas.
 

Garmin Virb Elite

Sähköposti Tulosta PDF

Kamera, jonka voi kiinnittää helposti vaikka kypärään tai auton katolle on avannut täysin uusia näkökulmia esimerkiksi lumilautailuun tai Arctic Testiin.

Tekniikan kehittyessä ja halventuessa on laadukas ja haasteellisempi kuvaus tullut tekniikan osalta kaikkien ulottuville. Entistä pienempään tilaan mahtuva ja kestävä tekniikka on mahdollistanut niin sanottujen action kameroiden päätymisen kauppojen hyllyille.
 

Renault Master L3H3 150.35

Sähköposti Tulosta PDF

Koeajamamme auto lainattiin tällä kertaa Renault Trucksin rivistä. Aika on ollut suopea Renault Masterin ulkomuodoille. Sen yleisilme on säilynyt vielä viisi vuotta ensiesittelynsä jälkeenkin tuoreena.

Renault Master pakettiautoja tarjotaan nykyisin perinteisen henkilöautokanavan ohella myös raskasta kalustoa maahantuovan Renault Trucksin kautta. Koeajoimme suositun L3H3 korisen Masterin ja katsoimme mitä uutta sillä on tarjottavanaan.
 

Scanian uudet Euro 6 V8:t

Sähköposti Tulosta PDF

Koeajetun kaltaisien yhdistelmien omistajaksi haikaileville kerrottakoon että tämän kokoluokan sorajunien hinnat pyörivät kokonaisuudesta riippuen 280 000 – 350 000 euron ympärillä. Koeajamamme R 730 megamoottorinen yhdistelmä edustaa hinnaston korkeampaa päätä.

Scanian Euro 6 V8-moottorivalikoima täydentyi 730-hevosvoimaisella versiolla. Uudet moottorit esiteltiin arvolleen sopivasti lähes maksimikantavuuksiin lastattujen sorayhdistelmien yhteydessä. Toimitus otti niistä tuntumaa Karkkilan ja Lohjan kumpuilevilla pikkuteillä. Viesti meni perille, vinkkelissä on voimaa!
 


Sivu 45 / 83

Lue uusimmasta numerosta

FORDIN SÄHKÖISET UUTUUDET
Ford Pro tarjoaa nyt sähköistetyt versiot jokaisesta Transit-malliston pakettiautosta, kun täysin uusitun E-Transit Courierin tuotanto alkaa.

VUOSITUHANNEN SUURIN TILAUS
Scania ja Volvo ovat saaneet Ruotsin puolustusvoimilta 775:n kuorma-auton tilauksen..

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Kuljettaja joutuu keskittämään näkönsä värisevään sormenpäähän, että se osuu oikeaan pisteeseen näyttötaulussa..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 03.05.2025 13:26 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki