
Uudet tehokkaat moottorit ovat saatavilla XL, XLX ja XXL- ohjaamoilla varustettuihin autoihin.
MAN tuo uudet 15,2 -litraiset D3876 -moottorit TGX mallisarjaan, teholuokissa 520, 560 ja 640 hv / 2500, 2700 ja 3000 Nm.
Kaksivaiheisen turboahtamisen ansiosta uusi D38 -moottori tuottaa täyden vääntömomentin jo 930 rpm kohdalla.
Uudelleen kehitetyn moottorijarrun jarrutusteho on jopa 340 kW ja se on käytettävissä myös alhaisilla moottorin pyörintänopeuksilla valitusta vaihteesta riippuen. Tehokkaimmillaan moottorijarru voi tuottaa raskaaseen ajoon tarkoitetuissa MAN TGX D38- autoissa Turbo EVB-järjestelmän avulla jopa 600 kW:n jarrutustehon.
Uuden moottorin esittelyn yhteydessä vakiona tarjottava MAN TipMatic 2 - vaihteisto saa samalla kolme uutta, parempaan polttoainetalouteen pyrkivää toimintoa. Lisäksi MAN tuo tarjolle muiden valmistajien jo laajasti käyttämän maanpinnan topografian tunnistavan vakionopeudensäätimen sekä kaistavahdin ja hätäjarrutusavustimen.
Uusi MAN TGX D38 ensiesitellään suurelle yleisölle syyskuussa, Hannoverissa(Saksa) järjestettävän IAA hyötyautonäyttelyn yhteydessä.
Ensimaistit ja tarkempi selvitys MAN -uutuudesta on luettavissa seuraavasta 11.9. ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdestä.
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä