
Reijo Rautauoma, 83, puhuu yhtä paljon käsillään kuin suullaan. Kuulijaa viedään kuin litran mittaa. Kaiken keskipisteenä on logistiikka. Rautauoma iskee sitä suoraan suoneen.
Neljällä pyörällä

Kolmannen sukupolven Peugeot Partner BlueHDi 130 XL:n saa nelivetomallina. Kätevästi kaupungissa kulkeva ranskalainen pieni pakettiauto yllättää myös maastokyvykkyydellään.
Auto, tekniikka ja kuljetus 4/2020 ei ilmesty, 5/2020 tekee tuloa
Maksa käytöstä -malli

Eri puolilta maailmaa kantautuvien uutisten valossa alkaa vahvasti vaikuttamaan siltä, että polttomoottoriautojen noin 120 vuotta kestänyt kukoistuskausi alkaa kääntyä iltaan. Elektrolyysilaitoksen avaaminen oli tällä saralla ratkaiseva virstanpylväs.
Pieni Daavid ja järeä Goljat!

Kului yli 150 vuotta ennen kuinVR sai varteenotettavan kilpailijan rautateiden tavaraliikenteeseen. Vuonna 2016 Fenniarail Oy aloitti teollisuuden kuljetukset. Yrityksen tavoitteena on ottaa Suomen tavarakuljetuksista noin kymmenen prosenttia. Kilpailun aloittanut pioneeri on vielä pieni toimija, joka on joutunut raivaamaan elintilaa VR:n monopoliasemaa vastaan.
Sisu lomauttaa koko henkilökuntansa

Puu- ja maansiirtoautojen kauppa on hiipunut vuodesta 2018. Ainoa kuorma-autotehtaamme, Sisu, on sen myötä menettänyt liiketoimintaa vahvimmalla alueellaan, jolla se on menestynyt Scaniaa ja Volvoa vastaan. Samalla maan julkishallinto ja Puolustusvoimat ovat jatkuvasti ohittaneet oman kuorma-autotehtaansa ja vieneet rahansa ruotsalaisille ja saksalaisille tehtaille.
Auto, tekniikka ja kuljetus 3/2020 sekä Ajolinja 4/2020 eivät ilmesty
Valtiovallan toimenpiteet Koronaviruksen seurausten torjumiseksi ovat pysäyttäneet hyötyautojen myynnin lähes kokonaan, pakottaneet autokaupan laajoihin lomautuksiin, johtaneet kuljetusyrityksiä konkurssiaaltoon ja hiljentäneet tieliikenteen lähes puoleen.
Hiljainen Hybridi

Scanialta on tullut markkinoille hybridikuorma-auto, joka oli Suomessa vierailulla lehdistövastaava Anders Karlssonin ajamana. Pääsimme koeajolle ja kuulemaan, kuinka Scania onhybriditekniikan toteuttanut.
Lentää vähällä sähköllä

Kaksipaikkainen sähkölentokone päihittää sähköauton 100 km energiankulutuksessa matkustajaa kohti, jos henkilöauto ei ole aivan täynnä.
Sähköistä voimaa

Sisu esitteli jo pari vuotta sitten Polar Hybrid -mallin. Ensimmäiset autot toimitettiin puuautokäyttöön, jossa lisävoimaa usein tarvitaan pahoissa paikoissa liikkumiseen. Noin puoli vuotta sitten luovutettiin Sisu Polar Hybrid sora- auto Aki Simulalle pääkaupunkiseudulla liikennöimiseen. Hankalia paikkoja, joissa lisävoimaa tarvittaisiin, on pääkaupunkiseudulla vähän. Miksi sitten kalliimpi Hybrid?