Auto, tekniikka ja kuljetus

Karelia-Upofloorin logistiikkatoiminnot DB Schenkerille

Sähköposti Tulosta PDF
Lattiapäällystevalmistaja Karelia-Upofloor Oy:n Heinolan logistiikkakeskuksen toiminnot on siirretty kokonaisuudessaan DB Schenkerille.

Karelia-Upofloor keskittää Heinolaan kaikki neljällä paikkakunnalla sijainneet varastotoimintonsa. Logistiikkakeskuksen pinta-ala on 19 000 neliömetriä.

"Keskittämällä kaikki varastomme saman katon alle saamme hyödynnettyä yhtenäisten tietojärjestelmien edut sekä voimme sujuvammin yhdistää asiakkaille toimitettavat lähetykset", sanoo Karelia-Upofloorin Supply Chain Manager Erja Heiskanen.

Heinolassa toimii 30 DB Schenkerin työntekijää, jotka tuottavat Karelia-Upofloorille varastoinnin peruspalveluita sekä lisäarvopalveluita kuten esitteiden ja näytteiden käsittelyä sekä saapuvien lähetysten tarroitusta. Kotimaan jakeluissa Karelia-Upofloor käyttää edelleen Kiitolinja-palveluita.

 

LVM:n työryhmän visio 2050: Suomi luopuu kokonaan fossiilisien polttoaineiden liikennekäytöstä

Sähköposti Tulosta PDF
Liikenne- ja viestintäministeriön alaisuudessa toimiva Tulevaisuuden käyttövoimat liikenteessä -työryhmä esittää ,liikenneministeri Merja Kyllösen tukemana, radikaaleja muutoksia suomalaisen liikenteen käyttövoimavalikoimaan.

Tavoitteena on ilmastonmuutoksen hillitseminen ja nykyistä parempi polttoaineomavaraisuus.

Työryhmän esittämässä tavoitetilassa Suomessa luovuttaisiin henkilöautoliikenteessä kokonaan fossiilisten polttoaineiden käytöstä vuoteen 2050 mennessä. Tämä on työryhmän mukaan mahdollista, sillä korvaavia kustannustehokkaita vaihtoehtoja on useita.
 

Valmis ratkaisu

Sähköposti Tulosta PDF
 Täyssähköisiä pakettiautoja on jo tullut markkinoille, mutta toimintamatkojen rajoitusten takia ne toimivat parhaiten lyhyissä, määrätyissä jakelutehtävissä. Sähköpakettiautojen toimintamatkat eivät vielä veny pidempiin kaupunkien välisiin reissuihin, ainakaan ilman latauspysähdystä.

Fordin Transit Customin ladattava hybridi tarjoaa valmiin ratkaisun tähän ongelmaan. Transit Custom PHEV:issä on hybridijärjestelmä, jossa auton eturenkaiden pyörittämiseen käytetään 92,9 kW:n sähkömoottoria, joka saa virtansa 13,6 kWh:n litiumioniakustosta. Toisena voimanlähteenä on Fordin 1,0 litran EcoBoost-bensiinimoottori.

Hybridiratkaisu mahdollistaa sähkömoottorilla toteutetun päästöttömän ja äänettömän 50 kilometrin ajon yhdellä latauksella. Bensiinimoottori pidentää kokonaisajomatkan 500 kilometriin.  Lue koko artikkeli Transit Custom PHEV:stä Auto, tekniikka ja kuljetuksen numerosta 8/19.
 

Arktinen mestari

Sähköposti Tulosta PDF
 Arctic Van Test 2015 tonniluokan voittajaksi ylsi Fiat Ducato. Pudasjärven pakkasilla kehuja saanut Ducaton moottori ja polttoainetaloudellisuus ovat sen valtteja edelleen. Uudessa Fiat Ducatosta löytyy kaikuja edeltäjästä, mutta ajoneuvon tekniikka on uusittua. Koeajoimme 2,3-litraisella Multijet dieselmoottorilla varustetun Fiat Ducaton. Lue koeajo kokonaisena tulevasta Auto, tekniikka ja kuljetus 3/2016 numerosta.
 

VanHool uuden edessä

Sähköposti Tulosta PDF

Uusi kaksikerroksien 14,1 metriä pitkä VanHool Astromega tarjoaa matkustajapaikkoja 93 ja menosta huolehtii DAF Euro 6 moottori 390 kW teholla.

VanHoolin historia alkaa vuonna 1947, kun Bernard Van Hool perusti yhtiön Belgian Koningshoiktissa. Alusta alkaen yritys keskittyi linja-autojen ja perävaunujen valmistukseen, ja siitä tuli nopeasti merkittävä tekijä kuljetusalalla.
 


Sivu 4 / 167

Lue uusimmasta numerosta

FUSO CANTER
JA eCANTER

Canter on kieltämättä ketterä kokoisekseen. Sillä onnistuu kaupungin keskustassakin pyörittely, peruutuskameran puuttumisesta huolimatta.

CAETANON VETYBUSSIT
Tulevan kesän aikana on tarkoitus aloittaa Jyväs- kylässä kaupunkiliikenne Caetanon vetybusseilla.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Eivät nämä kuuliaiset "ei-koskaan-ylinopeutta" ajavat edes ymmärrä, mitä heidän takanaan tapahtuu. Tuskin koskaan edes vilkaisevat taustapeiliin..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 10.07.2025 14:26 ]
feed-image Feed Entries