Auto, tekniikka ja kuljetus

Varova ja Beweship perustavat yhteisyrityksen Euroopan maantiekuljetuksiin

Sähköposti Tulosta PDF
Kaksi huolinta-alan suomalaista perheyritystä, Varova Oy ja Oy Beweship Ab, ovat sopineet yhteisyrityksen perustamisesta.

Yrityksen toiminta keskittyy Suomen ja Manner-Euroopan välisen maantieliikenteen osa- ja täyskuormiin. Molemmat yritykset jatkavat omien kappaletavarakuljetusten kehittämistä nykyisten yhteistyöverkostojensa ja asiakkaidensa kanssa. Vain autoliikenteen runkokuljetukset yhdistetään uuteen yhtiöön.

Alkuvuodesta 2013 perustettavan yrityksen liikevaihto tulee olemaan n. 30 milj. euroa ja se operoi 300 puoliperävaunulla Länsi-Euroopan ja Suomen välillä.

Yhteisyrityksen taustalla piilee ongelmat Euroopan ja Suomen välisen maantieliikenteen kannattavuuden osalta.

"Yhdistämällä runkoliikenteet tähtäämme merkittäviin hyötyihin. Voimme parantaa täyttöastetta, vähentää tyhjänä ajoa ja saada kalustoa hyödynnettyä tehokkaammin samalla ympäristöä säästäen. Tätä voisi verrata kahden lehtitalon yhteiseen sanomapainoon", sanoo Varova Oy:n toimitusjohtaja Pekka Laitinen.


 

Laki muuttuu – tuleeko apua?

Sähköposti Tulosta PDF
 Tavaraliikennelakiin on tulossa muutoksia, joilla halutaan estää kuljetusalan harmaata taloutta.

Tarkoitus on, että valvontaviranomaisilla olisi aikaisempaa paremmat mahdollisuudet kuljetusalan harmaan talouden kitkemiseen.
Hallitus esitti lain vahvistamista 11. huhtikuuta. Lain on tarkoitus tulla voimaan 25. huhtikuuta.

Lakimuutos laajentaa ammattimaisen kuljetusten tilaajan vastuuta niin, että kuljetussopimusta ei saa tehdä, ennen kuin tilaaja on varmistanut, että kuljetuksen suorittaja on rekisteröitynyt arvonlisäverovelvolliseksi.
Lisäksi on varmistettava, että kuljetuksen suorittaja täyttää laissa säädetyt velvoitteet työnantajana eli esimerkiksi maksaa työehtosopimuksen mukaista palkkaa.
 

Ronski Renault

Sähköposti Tulosta PDF


Koeajoimme uutta Renault K 520 8X4:ää ELG:n sora-kivilavalla, hydraulisella perälaudalla ja Nummen RT kipillä. Ronskissa Renaultissa on rautajouset edessä ja takana ja X-High rungonkorkeus. Rautainen Off Road etupuskuri mahdollistaa 29 asteen lähestymiskulman. Tämä kuormuri ei kavahda vaikeampaakaan maastoa, ja on siksi erinomainen valinta soramontulle tai metsäteillä ajavalle.

K-Sarjalla kelpaa kyllä koeajon mukaan taittaa maantietäkin, joten kyseessä on erittäin monipuolinen työkalu. Auton kokonaismassa on 35 tonnia ja yhdistelmämassa 76 tonnia, moottori on 520 hevosvoimainen 13 litrainen jossa tehoa on riittämiin näille massoille, perään voisi helposti kytkeä vaunun eikä se paljoa painaisi. Vaihteistona toimii 12- vaihteinen automatisoitu Optidriver-vaihteisto. Lue koko koeajokokemus uudesta, 01.02.2019 ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetus lehdestä.

 

Atk 8/15: Pääkaupungin liikenteen kolme miljardimokaa

Sähköposti Tulosta PDF
Suunnittelijat suunnittelevat, virkamiehet päättävät, kansan vaalitsemat edunvalvojat valtuustossa ja kunnanhallituksessa eivät ymmärrä muuta kuin hyväksyä - ja miljardimokat maksatetaan lopulta veronmaksajilla. Pääkaupunkiseudun liikennesuunnittelu on aivan retuperällä. Kukaan ei ole vastuussa. Vain maksaja tiedetään: kansa maksaa. BREMER-kolumni: lue vklla 39
 

Kiinan Vuoden Kuorma-auto 2025: FAW Jiefang J7 Pioneer Edition

Sähköposti Tulosta PDF

FAW J7 Pioneer Edition- mallisto sisältää kaksi suuritehoista ”diesel”-mallia ja yhden ”maakaasumallin”. 13 litran ja 16 litran ”diesel”- mallit on varustettu joko 640 hevosvoiman CA- 6DV1-moottorilla tai 700 hv CA6DX1-moottorilla. Viime vuoden syyskuussa TIR-rajan ylittäneellä ”TIR Cross-border Long Distance Test Journey”- testimatkalla Kiinan Zhengzhousta Moskovaan käytettiin 700 hevosvoiman malliversiota, jonka valmistaja vakuuttaa sopivan hyvin erittäin aikaherkkiin erikoisrahtikuljetuksiin.

Commercial Vehicle Magazine-lehden isännöimän ”2025 Chinese Truck of the Year (CTOY 2025) -valinnan” tulokset julkistettiin virallisesti Guangzhoun kansainvälisessä hyötyajoneuvonäyttelyssä, jossa FAW Jiefang J7 Pioneer Edition palkittiin ”2025 Chinese Truck of the Year” -palkinnolla (CTOY 2025) sen erinomaisesta suorituskyvystä. Tämä on toinen kerta, kun FAW Jiefang J7 vie arvostetun tittelin sitten sen ensimmäisen ”2019 Chinese Truck of the Year” -voiton jälkeen.
 


Sivu 7 / 167

Lue uusimmasta numerosta

FUSO CANTER
JA eCANTER

Canter on kieltämättä ketterä kokoisekseen. Sillä onnistuu kaupungin keskustassakin pyörittely, peruutuskameran puuttumisesta huolimatta.

CAETANON VETYBUSSIT
Tulevan kesän aikana on tarkoitus aloittaa Jyväs- kylässä kaupunkiliikenne Caetanon vetybusseilla.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Eivät nämä kuuliaiset "ei-koskaan-ylinopeutta" ajavat edes ymmärrä, mitä heidän takanaan tapahtuu. Tuskin koskaan edes vilkaisevat taustapeiliin..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 10.07.2025 14:10 ]
feed-image Feed Entries