Vanhan tien kulkijat

Sähköposti Tulosta PDF

Kun Junnilaisen Paavon ajokki ryytyi Helsinkiin, Keinäsen Ilkka ja Klemetin ”Veke” saivat tehtäväkseen hakea se Lapinlahdelle korjattavaksi. Koska paluumatka lämpimässä hytissä tuntui paremmalta ajatukselta kuin kylmässä autossa hinattavana oleminen, auto työnnettiin puomilla lavalle. Kuvassa Klemetin ”Veke”.

Kasa mäntiä ja herätyskello pesuvadissa. Pietikäisen Kuljetus Oy on jo historiaa, mutta tarinat jäivät elämään.
 

Ajolinja 4/2020 sekä Auto, tekniikka ja kuljetus 3/2020 eivät ilmesty

Sähköposti Tulosta PDF
Valtiovallan toimenpiteet Koronaviruksen seurausten torjumiseksi ovat pysäyttäneet hyötyautojen myynnin lähes kokonaan, pakottaneet autokaupan laajoihin lomautuksiin, johtaneet kuljetusyrityksiä konkurssiaaltoon ja hiljentäneet tieliikenteen lähes puoleen.
 

Palfinger luottamusta

Sähköposti Tulosta PDF

Menossa tolppien asennus nelostien työmaalla. Nosturin jatkeena olevalla jibillä saadaan lisää ulottuvuutta ja tarkkuutta. Näin sujuu mm. leikkimökin asettaminen omakotitalon yli halutulle paikalle.

Kun äänekoskelaisen Nostokuljetus Jauhiaisen Scania uudella Palfingerilla saatiin vihdoin liikenteeseen, nosturiautokokonaisuus on osoittautunut onnistuneeksi hankinnaksi.
 

Vauhdissa poikittain

Sähköposti Tulosta PDF


Erikoiskuljetusyhdistelmän askeliohjaukseen tuli sähkävika. Kuljettaja oli kytkenyt virheellisesti maantieajoon jyrkän käännöksen ohjauksen. Tämä yhdistettynä tekniseen vikaan johti henkilövahinkoon.
 

Halpoja tuliaisia

Sähköposti Tulosta PDF

Kiuruveden korkeudella puolikkaita on vähän soranajossa.
- Lyhyttä matkaa ajettaessa se on kustannustehokas ja monipuolinen ratkaisu. Perävaunun voi vaihtaa lennosta, sanoo Arto Saharinen.

Kuljetus- ja maansiirtoalan yrittäjä Arto Saharinen tekee itse remontit ja tuo Virosta varaosia, autoja ja muuta kalustoa. Kokemukset ovat olleet hyviä.
 


Sivu 49 / 51
Lue uusimmasta numerosta

HÄRMÄN PUUAUTOKINGI
Power Truck Show:ssa oli yli 600 autoa, joista paras kotimainen oli Niclas Hautasen Volvo FH16 Aero 780 XXL Deluxe.

HAKUNA MATATA – EI
HUOLIA, EI ONGELMIA

Tenholassa haluttiin pysyä tutussa Vehon Raaseporin korjaamossa. Mutta merkki vaihtui, myös kärryssä ja nosturissa.

Pääkirjoitukseen
Tilaa lehti



Yhteistyössä


[ 15.09.2025 22:32 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki