Yöparkit pullistuvat yli äyräiden

Sähköposti Tulosta PDF

Ventoniemen sorayhdistelmän kuljettaja Timo Sulin aikoi pitää ruokatauon Keimolan Itäisellä Nesteellä. Siihen ei ollut mitään mahdollisuutta, koska parkkialue oli täynnä ulkomaisia rekkoja. Niiden kuljettajat eivät käytä asemien maksullisia palveluja.

Etelä-Suomen taukopaikkaselvitykssä saatiin murheellinen tulos. Rekkaliikenne kasvaa, taukopaikkamäärä ei. Tilanne muuttuu koko ajan katastrofaalisemmaksi.
 

Halpaa Scanian ja Volvon osaa

Sähköposti Tulosta PDF

Varaosat on pakattu pääosin HD-Partsin paketteihin. Lasse Lindqvist haluaa pitää matalaa profiilia eikä halunnut isona kuviin.
 
Varaosatukkuri kertoo tekemisensä tarkoituksen: Alentaa loppukäyttäjän korjauskuluja.
 
Vantaalainen HD-Parts on tehnyt kuorma-autojen varaosien tukkukauppaa yli 40 vuotta. Toimitukset ovat keskittyneet valtaosin Scaniaan ja Volvoon.
 

Sähikäinen

Sähköposti Tulosta PDF

Ketjut nousevat vetopyörien päälle, vaikka Emmi Vaikonpäällä on elopainoa vain viitisenkymmentä kiloa.

19-vuotias Emmi sai unelmilleen pyörät ja lähti puukuormanhakuun. Ajolinja hyppäsi mukaan.
 

Ajolinja käräytti

Sähköposti Tulosta PDF

Suunniteltua kettukuljetusta käsiteltiin laajasti mediassa. Kuvissa Vasabladetin ja Yleisradion uutisointia.
 
2 500 siitoskettua piti viedä Kokkolasta Helsinki-Vantaan lentoasemalle liettualaisrekoilla. Kuljetus olisi ollut laitonta kabotaasia, koska autot tulivat Suomeen tyhjinä. Ajolinja antoi vinkin asiasta viranomaisille ja kuljetus kaatui kabotaasisääntöihin.
 

Finavialta täystyrmäys

Sähköposti Tulosta PDF

Vuosaaren rekkaparkki oli täynnä vuosi sitten eräänä syksyisenä yönä.

Vantaan logistiikkakeskittymän rekkaparkki on vastatuulessa. Miksei rekkaparkit sitten etene? No kun maanomistajat ovat nihkeitä.

Kuljettajajärjestö Rahtarit ry sekä Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry ovat pitäneet esillä yli 20 vuotta Uudenmaan puutteellista taukopaikkatarjontaa ammattikuljettajille. Kuljetusalan sidosryhmiltä ja toimijoilta tulee edelleen viestiä, että pikainen ratkaisu pitäisi saada aikaan.
 


Sivu 49 / 49
Lue uusimmasta numerosta

TUOMIKOSKI PORLAMMILTA
Mathy Tuomikoski kertoo säiliöautomaailmasta. Kalustossa on vanhempaa Volvoa ja uudempaa Scaniaa, joiden rinnalle tuli markkinoiden suurihyttisin DAF XG+.

RETRO TRUCKS LAHES
Retro Trucks ei taaskaan pettänyt. Esillä oli laaja kattaus nostalgista kalustoa.

Pääkirjoitukseen
Tilaa lehti



Yhteistyössä


[ 23.05.2025 17:19 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki