Ajolinja 4/2020 sekä Auto, tekniikka ja kuljetus 3/2020 eivät ilmesty

Sähköposti Tulosta PDF
Valtiovallan toimenpiteet Koronaviruksen seurausten torjumiseksi ovat pysäyttäneet hyötyautojen myynnin lähes kokonaan, pakottaneet autokaupan laajoihin lomautuksiin, johtaneet kuljetusyrityksiä konkurssiaaltoon ja hiljentäneet tieliikenteen lähes puoleen.
 

Palfinger luottamusta

Sähköposti Tulosta PDF

Menossa tolppien asennus nelostien työmaalla. Nosturin jatkeena olevalla jibillä saadaan lisää ulottuvuutta ja tarkkuutta. Näin sujuu mm. leikkimökin asettaminen omakotitalon yli halutulle paikalle.

Kun äänekoskelaisen Nostokuljetus Jauhiaisen Scania uudella Palfingerilla saatiin vihdoin liikenteeseen, nosturiautokokonaisuus on osoittautunut onnistuneeksi hankinnaksi.
 

Vauhdissa poikittain

Sähköposti Tulosta PDF


Erikoiskuljetusyhdistelmän askeliohjaukseen tuli sähkävika. Kuljettaja oli kytkenyt virheellisesti maantieajoon jyrkän käännöksen ohjauksen. Tämä yhdistettynä tekniseen vikaan johti henkilövahinkoon.
 

Halpoja tuliaisia

Sähköposti Tulosta PDF

Kiuruveden korkeudella puolikkaita on vähän soranajossa.
- Lyhyttä matkaa ajettaessa se on kustannustehokas ja monipuolinen ratkaisu. Perävaunun voi vaihtaa lennosta, sanoo Arto Saharinen.

Kuljetus- ja maansiirtoalan yrittäjä Arto Saharinen tekee itse remontit ja tuo Virosta varaosia, autoja ja muuta kalustoa. Kokemukset ovat olleet hyviä.
 

SCT ostaa ja myy nosturiautoja

Sähköposti Tulosta PDF

P-Scania vaihdokki lähtee kauas, FM-Volvosta tehdään nosturiauto.

Ajolinjan numero 3 ilmestyy 9.4. Siinä on laaja teema nosturiautoista ja autonrakentelusta. Yksi nosturijutuista on Scandinavian Crane Trucks autokauppa, jossa Mikko Seppälä valottaa nosturiauton hankinnan haasteita ja karikoita.
 


Sivu 48 / 50
Lue uusimmasta numerosta

MAKKARARAHTARI
Salomaan suvuissa on autoiltu pian 90 vuotta. 74-vuotias Ilpo Salomaa kertoo, mitä kaikkea vuosiin on mahtunut ja millaista on makkara-autoilu nykyään.

JANGERIN VOLVO FH16
Jesse Jangerin ensimmäinen vakioajokki on uusi kaasu-Volvo. Se on lähes 200 heppaa tehottomampi kuin Kuljetus Jangerin FH16-700.

Pääkirjoitukseen
Tilaa lehti



Yhteistyössä


[ 05.07.2025 21:16 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki