
Viisi vuotta sitten tässä oli tyhjä tila. Nyt Tom Holdingin hallissa on parikymmentä harrasteautoa tai ajoon valmista rekkaveturia nopeaan lähtöön. Vuosittain pihassa pyörähtää pari sataa autoa.
Yhdelle nostalgia-autot ovat harrastus, toiselle työ. Hollantilaiselle Tom Reijndersille ne ovat molempia.
Lue lisää... Kommentoi
Unelmien täyttymys

Holridge Transport Ltd:n Scania T164L -veturi on omistajansa Nick Wrightin silmäterä, jonka rakentamisessa ei ole säästelty ruutia.
Nick Wright pyörittää neljän auton kuljetusliikettä itäisessä Englannissa. Kalustoon kuuluu niin uusia kuin vanhojakin Scanioita.
Nurmisen kolmas perättäinen MAN

Janne Nurminen on käyttänyt jälkimarkkinointiasioissa viimeiset pari vuotta Espoon MAN Centeriä, kun rehukuormat on haettu Kotkasta.
Euralaisen Kuljetus J. Nurmisen tuore MAN TGX 35.580 seisoo Espoon MAN Centerin pihalla. Ratin takana läppäri kädessä on jälkimarkkinointi-insinööri Mikko Heininen. Ongelmana on, ettei ilmajousitteisen tridem-akselistoisen teli ei kevennä niin paljon kuin kuuluisi (painonsiirto). Ongelma on nähtävissä digimittariston painonäytöltä.
Rekkamaalari Teemu Tuoman harrastus – Pitkähyttiset T-Scaniat

Tämän näyttävyyden Teemu Tuoma kunnosti, varusteli ja myi Ruotsiin. (Kuvalähde: Matti Kilpeläinen).
Nokallinen Scania on nostalgia- autojen huippua, varsinkin pitkähyttisenä. Sellaisia Teemu Tuoma kunnostaa, kun automaalaamotöiltään ehtii.
Terveiset tunturista

Iso-Syötteen rekkanäyttelyn taustahahmot Mikko Hallikainen (vas.), Teemu Kaijala ja Lauri Nyström.
Ennen ruskakauden alkua Iso-Syötteellä oli taas rekkajuhlat. Näytillä oli 235 autoa ja lisääkin olisi mahtunut.