Stubbin hallituksen sekopäinen pääkaupunkipolitiikka

Sähköposti Tulosta PDF

Pääministeri Alexander Stubbille Stubb on tärkein. Tiestön rappeutumisesta, pääkaupunkiseudun hajauttamisesta, raidesäästöistä ja bussimetrosta viis!

20 vuotta sitten vaadittiin jo selvitystä Helsingin, Vantaan ja Espoon yhdistämisestä. Helsingin kaupungin virkamiehet eivät ottaneet valtuuston esitystä edes käsittelyyn. Kolmen yhdistäminen olisi merkinnyt kaupunkisuunnittelu-, liikenne-, rakennus-, kiinteistö-, sosiaali- ym. virastojen virkamiesten ja myös kaupunginvaltuutettujen vähenemistä vain yhteen.
 

Kuka tienaa raide-elvytysrahoilla?

Sähköposti Tulosta PDF
Stubb-Rinne haluavat "elvyttää" maan taloutta Helsingin seudun metrorakentamisella n. 400 miljoonalla eurolla. Samalla maamme tieverkko jatkaa rapistumistaan 150 miljoonan vuosivauhdilla. 90% maamme tavara- ja henkilövirroista kulkee kumipyörillä tieverkossa.
Kuka hyötyy raidemetrojen "elvytyksestä"? Ainakin neljä suurinta rakennusliikettä yli sadan miljoonan urakoilla.
Kuka maksaa? HSL-sopimuksen mukaan Kerava, Vihti, Hyvinkää, Sipoo. Helsinkiläisetkin maksavat Länsimetron Espoon puoleisesta osasta n. 130 miljoonaa euroa. Siitä että Länsimetro ja sen jatke palvelevat 95-prosenttisesti espoolaisia.
Lue kuuma juttu "Onhan hyvinkääläisillä rahaa" seuraavassa Atk 7/14 lehdestä. Se ilmestyy 11.10.
 

HÄPEÄPAALUSSA KAKSIPÄINEN "HIRVIÖ"

Sähköposti Tulosta PDF
HÄPEÄPAALUSSA ihastuttaa, vihastuttaa, mutta ennen kaikkea puhuttaa. Atk 7/14 HÄPEÄPAALUSSA ennen näkemätön kaksipäinen "hirviö", joka heittelee laman keskellä satoja miljoonia euroja "taivaan tuuliin".
Lehti ilmestyy 11.10. Lue, ihmettele, ota kantaa.
 

Sähkömatkustajakone tulee

Sähköposti Tulosta PDF
Sähkövoimallla on lennetty jo 130 vuotta. Aurinosähköllä on lennetty USAn halki jo monta vuotta sitten. 2015 miehitetty aurinkopaneli-lentokone yrittää maailman ympäri. Airbus E-FAN on uusin askel kohti sähkömatkustajakonetta. Lue sähkövoimalla lentämisen historiasta Atk 7/14 "Ilmatiellä", ilmestyy 10.9.
 

Veneilijöistä uusia lihavia rokotettavia Trafille

Sähköposti Tulosta PDF
1.8.2014 maistraatti on siirtänyt venerekisterin Liikenteen turvallisuusvirasto Trafille. Kokemukset tieliikenteen ja ilmailun hoidosta ennustavat Trafin keksivän kymmeniä uusia maksuja veneilijöiden lypsämiseksi. Klaus Bremer ennustaa Trafin uusia veneilymaksuja kolumnissaan seuraavassa Atk 7/14 lehdessä. Ilmestyy 10.9.
 

Nissanilla riittää yritystä

Sähköposti Tulosta PDF
Konehuoneessa on perinteisen diesel-koneen tilalla sähkömoottori.Konehuoneessa on perinteisen diesel-koneen tilalla sähkömoottori.
Sähköpakettiautot ovat Suomessa harvinaisia. Kohta sellaisen voi hankkia omakseen lähimmästä Nissan-liikkeestä.
Mihin se sitten kelpaa? Vastauksen kysymykseen saat seuraavasta 11.9. ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdestä.
 

Iveco 2030 hämmentää

Sähköposti Tulosta PDF
Iveco uudisti Daily -mallistoaan tälle vuodelleIveco uudisti Daily -mallistoaan tälle vuodelle
Auto, tekniikka ja kuljetus kertoo 11.9. ilmestyvässä numerossaan Iveco Dailyn lähitulevaisuuden uutuuksista.
Samassa lehdessä julkistetaan kuva tulevaisuudesta.
Se saattaa olla vuosimallin 2030 Daily!
 

Mitä tapahtuu Fiatille Suomessa?

Sähköposti Tulosta PDF
Fiatin mallisto meni Suomessa uusiksi maahantuojaa myödenFiatin mallisto meni Suomessa uusiksi maahantuojaa myöden
Fiatin hyötyautomallistossa on nyt paljon uutta. Ja lisää uutta on tulossa.
Samaan aikaan merkin maahantuonnin uudelleenjärjestely on käynnissä.
Lue artikkeli Fiatin tulevaisuudesta 11.9.2014 ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetuksesta!
 

Ensimmäinen koeajo tehty: Mercedes-Benz Vito etuvetoisena

Sähköposti Tulosta PDF
Viton saa jatkossa etu-, taka- tai nelivetoisena. Siinä on ihmettelemistä Eemelilläkin!Viton saa jatkossa etu-, taka- tai nelivetoisena. Siinä on ihmettelemistä Eemelilläkin!
Auto, tekniikka ja kuljetus on ensimmäisenä suomalaisena lehtenä ajanut uutta etuvetoista Mercedes-Benz Vitoa.
Lehti ilmestyy 11.9. 2014. Raportti uudistuneesta Vitosta on yksi sen pääaiheista! Se kannattaa lukea!
 

Euro 6 uutta MAZ:lta

Sähköposti Tulosta PDF
kuva Dimitrj Gladkykuva Dimitrj Gladky
Minskin Automobiilitehdas eli tutummin MAZ esitteli 70-vuotisjuhlansa kunniaksi kaksi uutta, Mersun tekniikkaan perustuvaa esisarjan kuorma-autoa. Huomionarvoista autoissa oli se että niiden moottorit alittavat Euro 6 päästötason.
Lue lisää aiheesta seuraavasta 11.9. ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdestä.
 


Sivu 38 / 79

Lue uusimmasta numerosta

UUSI AIKAKAUSI
Futuristisesti suunniteltu ProCabin-ohjaamo merkitsee Mercedes-Benz Actros-malliston päivitystä uudelle aikakaudelle.

VILLILÄNSI JATKUU
Suuresta taksiuudistuksesta on jo useita vuosia. Lähes heti todettiin että pieleen meni ja korjattavaa riittää. Aikaa kuluu ja edelleenkään mitään ei tapahdu.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Virastojen ja virkamiesten määrä on Suomessa kasvanut yli äyräidensä. Apulaisiksi tarkoitetut ovat kasvaneet herrakansaksi..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 16.05.2024 14:42 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki