Metsä on Suomen veturi

Sähköposti Tulosta PDF


Jyri Häkämies on hyvä tyyppi. Ei yritä johtajien tapaan puhua kuin tietäisi kaiken, vaikka tietoa on ohuesti kuin etuhampaan emalinmitta. Häkämies myöntää  helposti, ettei tiedä ja lupaa ottaa selvää. Puu liikkuu Suomessa koettuja logistisia  väyliä pitkin ja on viennin selkäranka, Häkämies painottaa. Ja laukaisee kovan luokan uutisen: EK on kehittämässä Suomeen sovitetun oppisopimusjärjestelmän! Se lähtee kotimaisin maanläheisin eväin kampittamaan nuorten työttömyyttä. Jyri Häkämies on näyttänyt ennenkin, ettei puhu mitä sylki suuhun tuo. Voi syntyä tulosta vaikka ay kampittaakin.
 

MB Future Truck 2025

Sähköposti Tulosta PDF

Mersun Future Truck on jo nyt hyvin lähellä tilannetta, jossa kuljettaja liityttyään moottoritiellä kytkee Highway Pilot järjestelmän päälle, minkä jälkeen auto hoitaa kulkemisen automaattisesti edellä määrättyyn pisteeseen saakka vapauttaen kuljettajan muihin toimiin.

Se on linjoiltaan sulava yhdistäen tunteet ja älyn. Sisältä kuin koti, olohuone. Sen tutkakeskus ja kamera näkevät kaiken sen ympärillä. Sillä on sokean pisteen avustin varmistamaan turvallisuuden kaistan vaihdossa, kääntyessään, peruuttaessaan. Se on täysin yhtenäistetty. Tulevaisuudessa ajotapahtuma automatioituu yhdeksi ympäröivän liikenteen kanssa autoon sisälletyn ”Highway Pilot” järjestelmällä. Kuljettaja on samalla kuljetuspäällikkö tulevaisuuden ohjaamossa.
 

Kuhnurit valloittavat!

Sähköposti Tulosta PDF


UAVeli Unmanned Aerial Vehicle suomeksi ”miehittämätön Ilma-alus” on sen virallinen nimi. Kutsumanimi on englanniksi ”Drone”, ruotsiksi ”Drönare”, suomeksi kumpikin ”Kuhnuri”.
 

Hyvästä parempi

Sähköposti Tulosta PDF


PSA-yhtymä uudisti tavara-automallistonsa. Koeajoimme uudistuneen Jumperin. Siinä on paljon uutta ja vähän vanhaakin.  Jo ensimetrit paljastivat Jumperin olevan sisämelultaan yksi markkinoiden hiljaisimmista pakettiautoista. Ja viimeistelykin on parantunut kautta linjan. Kovin juttu, tilavan tavaratilan ohella on se että uusien koneiden CO2-päästöarvot ovat entistä matalammat. Se tarkoittaa pienempää polttoainelaskua ja vaikuttaa madaltavasti auton hinnoitteluun. Lue koeajoraportti seuraavasta 13.10.2014 ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetus –lehdestä

Tilaa lehti tästä.
 

Ivecon uusi kymppikuutioinen

Sähköposti Tulosta PDF


Mallistouudistuksen läpikäynyt Iveco Daily tarjoaa nyt entistä paremman ajettavuuden ja kohentuneen kuljettajamukavuuden lisäksi uusia rahtitilavaihtoehtoja. Koeajomme perusteella akseliväliään kasvattanut Daily osoittautui vankaksi ja polttoainetaloudelliseksi työkaluksi. Lue koeajoraportti seuraavasta 13.10.2014 ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetus –lehdestä

Tilaa lehti tästä.
 

Koeajoimme "Ison T":n, taas

Sähköposti Tulosta PDF


Renaultin "Iso T" lienee vuoden tulokas Suomen raskaisiin kumipyöräkuljetuksiin. Se herättää suurta uteliaisuutta ja alati uusia kysymyksiä ostajakunnassa. Koeajoimme sitä jo kolmannen kerran voidaksemme vastata uusimpiin kysymyksiin. Vastauksia lehden seuraavassa numerossa, Atk 8/14, ilmestyy lokakuun 8.
 

Uutta Ivecolta

Sähköposti Tulosta PDF


Ivecon uusi Daily on vahva askel kohti huomista. Autoon saa halutessaan huomisen tekniikkaa. Lue raportti Ivecon tulevaisuuden visioista Auto tekniikka ja kuljetuksen 7/2014 numerosta.
 

Uusi Fiat Ducato

Sähköposti Tulosta PDF


Fiat on tekemässä uutta tuloa Suomeen. Ohessa hieman maistiaisia uudesta Ducatosta. Lue juttu Fiatin uudesta mallistosta Auto tekniikka ja kuljetuksen 7/2014 numerosta.
 

Uusi Renault Master

Sähköposti Tulosta PDF


Samalla kun Renault uusi Tracinsa sai myös Master uutta tekniikkaa. Lue uudistuksista Auto tekniikka ja kuljetuksen 7/2014 numerosta.
 

Uusi Renault Trafic

Sähköposti Tulosta PDF


Renault Trafic on täysin uudistunut. Ohessa esittely video uudesta Traficista. Lue kattava raportti kaikista uudistuksista Auto tekniikka ja kuljetuksen 7/2014 numerosta.
 


Sivu 37 / 79

Lue uusimmasta numerosta

UUSI AIKAKAUSI
Futuristisesti suunniteltu ProCabin-ohjaamo merkitsee Mercedes-Benz Actros-malliston päivitystä uudelle aikakaudelle.

VILLILÄNSI JATKUU
Suuresta taksiuudistuksesta on jo useita vuosia. Lähes heti todettiin että pieleen meni ja korjattavaa riittää. Aikaa kuluu ja edelleenkään mitään ei tapahdu.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Virastojen ja virkamiesten määrä on Suomessa kasvanut yli äyräidensä. Apulaisiksi tarkoitetut ovat kasvaneet herrakansaksi..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 16.05.2024 20:14 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki