Valmis ratkaisu

Sähköposti Tulosta PDF
 Täyssähköisiä pakettiautoja on jo tullut markkinoille, mutta toimintamatkojen rajoitusten takia ne toimivat parhaiten lyhyissä, määrätyissä jakelutehtävissä. Sähköpakettiautojen toimintamatkat eivät vielä veny pidempiin kaupunkien välisiin reissuihin, ainakaan ilman latauspysähdystä.

Fordin Transit Customin ladattava hybridi tarjoaa valmiin ratkaisun tähän ongelmaan. Transit Custom PHEV:issä on hybridijärjestelmä, jossa auton eturenkaiden pyörittämiseen käytetään 92,9 kW:n sähkömoottoria, joka saa virtansa 13,6 kWh:n litiumioniakustosta. Toisena voimanlähteenä on Fordin 1,0 litran EcoBoost-bensiinimoottori.

Hybridiratkaisu mahdollistaa sähkömoottorilla toteutetun päästöttömän ja äänettömän 50 kilometrin ajon yhdellä latauksella. Bensiinimoottori pidentää kokonaisajomatkan 500 kilometriin.  Lue koko artikkeli Transit Custom PHEV:stä Auto, tekniikka ja kuljetuksen numerosta 8/19.
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

VIRTAVIIVAISTETTU
Renault Master on luonut nahkansa. Suora- viivaisemmalla ulkonäöllä varustettu Master oli koeajossa terävällä 180 hevosvoiman moottorilla.

VETYVETURI
Iveco, FPT Industrial ja Nikola julkistivat Nikola TRE:n, ensimmäisen kuorma-auton, joka syntyi CNH Industrialin ja Nikolan yhteístyönä.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
"Sähköauto on kehityksen välivaihe. Päätepiste on vetyauto! Näin minulle sanottiin jo noin 15 vuotta sitten Berliinissä Daimlerin tulevaisuustutkimuksessa..."  
Lue lisää >>


Yhteistyössä:



[ 23.01.2020 02:43 ]