Koeajo: Citroen Jumpy BlueHDi 150 Shine M

Sähköposti Tulosta PDF
 Koeajoautomme on ensimmäinen Suomeen rekisteröity uusi Jumpy. Se eroaa kesällä myyntiin tulevista Suomen varastomalleista lähinnä ohjaamon kaksipaikkaisuuden ja väliseinän osalta.

Suomen vakiomalli on aina kolmipaikkainen. Varusteversioita on kaksi, perusmalli Feel ja nyt kokeillun kaltainen Shine. Shine-mallin kaksipaikkainen apumiehen istuin on muunneltava Moduwork.

Koeajettu auto on varustettu 150 hevosvoiman kaksilitraisella koneella. Se on malliston toiseksi tehokkain. Vääntöä on 370 Nm/2000 r/min. Moottori on ominaisuuksiltaan mainio. Se kuljettaa Jumpyä rivakasti.

Start/Stop-järjestelmä on nykyajan tyyliin vakiovaruste. Euro6 päästötaso saavutetaan SCR-tekniikalla.

Vakiovaihteisto on kuusiportainen manuaali. Auto on saatavana vakiomallin etuvedon lisäksi jatkossa myös nelivetoisena.

Jumpyllä olisi markkinoilla helppoa, ellei sillä olisi sisaria. Peugeot Expert on tismalleen sama auto, samoin Toyotan uusi Proace. Autoissa on korkeintaan pieniä varuste-eroja, tekniikka ja ominaisuudet ovat yhteisiä.

Koeajo kokonaisuudessaan Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden kesänumerossa (Atk 6/2016)
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

TIEHÖLMÖILY
TULEE KALLIIKSI

Kysyimme Suomen Tieyhdistys ry:ltä onko tieverkko karannut kokonaan valtion käsistä?

MARKKINAHÄIRIKKÖ?
Ford Truks lyö Itä-Euroopassa kukkoileville länsimerkeille nyt vahvasti kapulaa rattaisiin. Kävimme arvioimassa, millaisin eväin uusia markkinoita hakeva haastaja on liikkeellä.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
Yhteistyössä:


"Tavallinen henkilöauton omistaja kuvittelee, että kuorma-auto on lähinnä kaksi teräspalkkia pitkittäin, keulalla moottori ja vaihteisto ja päällä ohjaamo ja lava..."  
Lue lisää >>



[ 28.06.2017 20:30 ]

tallinksilja

Mainospalkki