Mainospalkki

Koeajo: Citroen Jumpy BlueHDi 150 Shine M

Sähköposti Tulosta PDF
 Koeajoautomme on ensimmäinen Suomeen rekisteröity uusi Jumpy. Se eroaa kesällä myyntiin tulevista Suomen varastomalleista lähinnä ohjaamon kaksipaikkaisuuden ja väliseinän osalta.

Suomen vakiomalli on aina kolmipaikkainen. Varusteversioita on kaksi, perusmalli Feel ja nyt kokeillun kaltainen Shine. Shine-mallin kaksipaikkainen apumiehen istuin on muunneltava Moduwork.

Koeajettu auto on varustettu 150 hevosvoiman kaksilitraisella koneella. Se on malliston toiseksi tehokkain. Vääntöä on 370 Nm/2000 r/min. Moottori on ominaisuuksiltaan mainio. Se kuljettaa Jumpyä rivakasti.

Start/Stop-järjestelmä on nykyajan tyyliin vakiovaruste. Euro6 päästötaso saavutetaan SCR-tekniikalla.

Vakiovaihteisto on kuusiportainen manuaali. Auto on saatavana vakiomallin etuvedon lisäksi jatkossa myös nelivetoisena.

Jumpyllä olisi markkinoilla helppoa, ellei sillä olisi sisaria. Peugeot Expert on tismalleen sama auto, samoin Toyotan uusi Proace. Autoissa on korkeintaan pieniä varuste-eroja, tekniikka ja ominaisuudet ovat yhteisiä.

Koeajo kokonaisuudessaan Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden kesänumerossa (Atk 6/2016)
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

MB X-SARJA
Mercedes-Benz tuo markkinoille ensimmäisen oman lava-autonsa. X-sarja haastaa lava-autoluokassa tyylillä ja erinomaisella ajettavuudella.

VUOKRARENKAAT
Syksy tarkoittaa raskaalle kalustolle sopivinta aikaa vaihtaa alle uudet renkaat. Talvella renkaista tarvitaan niiden paras pito.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
Yhteistyössä:


"Liikennetekniikka, maailman nopeimmin kehittyviä tekniikan aloja, on kuitenkin Vihreille "musta aukko". Autovastaisuus on aatteen kivijalka..."  
Lue lisää >>



[ 18.12.2017 20:43 ]

tallinksilja

Mainospalkki