Koeajo: Citroen Jumpy BlueHDi 150 Shine M

Sähköposti Tulosta PDF
 Koeajoautomme on ensimmäinen Suomeen rekisteröity uusi Jumpy. Se eroaa kesällä myyntiin tulevista Suomen varastomalleista lähinnä ohjaamon kaksipaikkaisuuden ja väliseinän osalta.

Suomen vakiomalli on aina kolmipaikkainen. Varusteversioita on kaksi, perusmalli Feel ja nyt kokeillun kaltainen Shine. Shine-mallin kaksipaikkainen apumiehen istuin on muunneltava Moduwork.

Koeajettu auto on varustettu 150 hevosvoiman kaksilitraisella koneella. Se on malliston toiseksi tehokkain. Vääntöä on 370 Nm/2000 r/min. Moottori on ominaisuuksiltaan mainio. Se kuljettaa Jumpyä rivakasti.

Start/Stop-järjestelmä on nykyajan tyyliin vakiovaruste. Euro6 päästötaso saavutetaan SCR-tekniikalla.

Vakiovaihteisto on kuusiportainen manuaali. Auto on saatavana vakiomallin etuvedon lisäksi jatkossa myös nelivetoisena.

Jumpyllä olisi markkinoilla helppoa, ellei sillä olisi sisaria. Peugeot Expert on tismalleen sama auto, samoin Toyotan uusi Proace. Autoissa on korkeintaan pieniä varuste-eroja, tekniikka ja ominaisuudet ovat yhteisiä.

Koeajo kokonaisuudessaan Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden kesänumerossa (Atk 6/2016)
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

SCANIA XT
– JÄREÄ UUTUUS

Scanian uuden sukupolven mallisto laajeni aimo harppauksen kun se esitteli uuden off road mallinsa, Scania XT:n.

CUMMINSIN AEOS-1
Cummins on esitellyt sähkökuorma-auton ennen Teslaa. Mutta mitä muita innovaatioita yhtiöllä on hihassaan?

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
Yhteistyössä:


"Virkamies ei ota henkilökohtaista vastuuta. Siksi virkamiehet muodostavat työryhmiä, ohjausryhmiä ja kollektiiveja, joiden nimissä uskalletaan antaa lausuntoja..."  
Lue lisää >>



[ 17.10.2017 03:06 ]

tallinksilja

Mainospalkki