Nissanin myynti Euroopassa kasvoi 5 %

Sähköposti Tulosta PDF
Haastavasta markkinatilanteesta huolimatta yhtiö myi vuoden ensimmäisellä puoliskolla yli 18 000 autoa enemmän kuin viime vuoden vastaavana aikana.

Nissan uhmaa Euroopan automarkkinoiden laskevaa trendiä. Kalenterivuoden 2012 puolivälissä yhtiön myynti oli kasvanut 5 % vuoden 2011 vastaavaan jaksoon verrattuna.

Euroopan markkinoiden kokonaiskysyntä laski tammikuun ja kesäkuun välisenä aikana 4,5 % (= 428 000 autoa) vuoteen 2011 verrattuna. Tähän vaikutti osaltaan Etelä-Euroopan maiden epävarman taloustilanteen jatkuminen.

Nissan ilmoitti myyneensä vuoden ensimmäisten kuuden kuukauden aikana Euroopassa yli 366 000 autoa, eli yli 18 000 autoa enemmän kuin vuoden 2011 vastaavana ajanjaksona. Tämä saavutus heijastui myös Nissanin markkinaosuuteen, joka nousi ensimmäisen vuosipuoliskon aikana keskimäärin yli 3,9 prosenttiin.

Kesäkuun vahva myynti tuki hyvää kokonaissuoritusta. Nissan myi viime kuussa 65 626 autoa, mikä merkitsi 14 %:n lisäystä kesäkuuhun 2011 verrattuna ja nosti yhtiön markkinaosuuden 3,9 prosenttiin (+ 0,6 % viime vuoden samaan jaksoon verrattuna).
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

UAKKUVOIMALLA PIDEMMÄLLE
Scania esitteli tuote- kehittelyn tuoreimpia helmiä toukokuisessa tilaisuu- dessaan. Maisteltavana oli alueelliseen liikenteeseen tarkoitetut sähköiset voimalinjat.

FORD PRO – ÄLYKÄS TULEVAISUUS
Ford Pro esitteli pk-yrityksille suunnattua digitaalista sovellustaan.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Mielipide laukaisi X:n lukijoissa ennen kokemattoman parjasu- ja ilkkumisvyöryn. Noin 200:n solvausvastauksen joukosta löytyi vain 10 asiallista..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 16.07.2024 18:17 ]

Mainospalkki